Brønnøy kommune
Om stillingen
Vi ser etter deg som er helsefagarbeider og som ønsker å gjøre en forskjell for mennesker med funksjonsvariasjoner.
Du møter både tjenestemottakere og deres nettverk med positivitet, empati og trygghet, og har et sterkt fokus på muligheter fremfor begrensninger. Du bidrar til et godt arbeidsmiljø gjennom lojalitet, forutsigbarhet og samarbeid.
I vår tjeneste jobber vi for å tilby helhetlige og individuelt tilpassede tjenester gjennom hele døgnet, med utgangspunkt i prinsippet «Hva er viktig for deg?». Vi verdsetter faglig engasjement og initiativ til aktiviteter som er tilpasset den enkeltes behov og interesser.
Hos oss får du mulighet til både faglig og personlig utvikling, og du blir en del av et sosialt og inkluderende arbeidsmiljø – hvor trivsel og samarbeid står høyt.
Om arbeidsplassen
Miljøtjenesten i Brønnøy kommune består tre boenheter med døgnbemanning (Farmen, Tautra og Jektskipperveien), en avlastningsbolig (Biskop Rosingsgt) og en ambulant tjeneste (Miljøterapitjenesten). Denne stillingen er ved Tauterhaugen boenhet.
Nærmeste leder er avdelingsleder.
Arbeidstid
Stillingen er i turnus med helgearbeid.
Arbeidsoppgaver
- Du jobber målrettet med miljøarbeid.
- Du bidrar til god døgnrytme.
- Du jobber med og etter individuelle planer, tiltaksplaner og ukeplaner.
- Du vil få ansvar for opplæring og veiledning.
- Du vil jobbe i primærteam.
- Du vil håndtere medikamenter.
- Du er opptatt av høy grad av brukermedvirkning.
- Du tar dokumentasjon på alvor.
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
Kvalifikasjoner
- Du har autorisasjon som helsefagarbeider
- Du har kjennskap og erfaring fra arbeid med ulike typer funksjonsnedsettelser
- Du har kjennskap og erfaring med forebyggende arbeid, og håndtering av utfordrende atferd
- Du kjenner til Helse- og omsorgstjenesteloven
- Du har kunnskap om dataverktøy for dokumentasjon, avvikshåndtering, legemiddelhåndtering, handlingsplaner mm. Eller evne til å lære det.
- Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter
Personlige egenskaper
- Du viser respekt og raushet i møtet med brukergruppen, og ser det positive og mulighetene i hver enkelt
- Du er tålmodig og rolig i arbeidet med brukergruppen, og evner å ta deres perspektiv
- Du evner å skape gode relasjoner med brukere og deres pårørende og viser forståelse for deres situasjon
- Du er en tydelig og trygg person
- Du håndterer hektiske arbeidsdager med uforutsette hendelser
- Du er engasjert og har faglig fokus
- Du har høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon.
- Du er lojal mot beslutninger som treffes
Stillingen krever politiattest (ikke eldre enn 3 måneder)
Vi tilbyr
- Gode arbeidsforhold og hyggelige kolleger
- Tariffestede pensjons- og forsikringsordninger
- Brønnøy kommune er en IA- bedrift
- En utviklingsorientert organisasjon
Les mer om ny ordning for sletting av studielån for bosatte i distriktskommuner her
Vi har et rekrutteringssamarbeid med Brønnøysundregistrene og Digitaliseringsdirektoratet. Har du en partner som har behov for jobb kan vi formidle kontakt med disse, samt opplyse om relevante ledige stillinger hos oss. Skriv gjerne i din søknad om dette er ønskelig.
Spørsmål om stillingen?
Ta gjerne kontakt med oss!
- Avdelingsleder Thea Bolat på tlf. 91 52 97 56
- Enhetsleder Ann Kristin Lorentsen på tlf. 94 18 50 17
Generell info
Språkkunnskaper
Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved språkprøvebevis minimum bestått nivå B2.
Ansettelse
Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Lønn etter avtale i forhold til utdanning og praksis. Det inngår 6 måneders prøvetid i tilsettingen.
Intervju
Søkere må være forberedt på å stille til intervju. Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon ved intervju/frammøte. Minst to referanser bes oppgitt i søknaden.
Offentlighet
Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25.
Søknad sendes
Alle som søker, må levere fullstendig søknad og registrere all utdanning og arbeidserfaring i søknadsskjema. Søknad sendes elektronisk via link på denne siden (Søk stillingen)
Attester og vitnemål legges ved den elektroniske søknaden. Arbeidsansiennitet er grunnlag for lønnsfastsettelsen i et evt. jobbtilbud.
Ved innsending av elektronisk søknad vil du få en bekreftelse på at søknaden din er mottatt på din e-postadresse. Om du ikke mottar slik bekreftelse innen kort tid er søknaden ikke mottatt.