Seksjonsleder – Avlastning i hjemmet 

  • Heltid
  • SØRUM, NORGE
  • Publisert: 18 timer siden
  • 29. oktober 2025

Bo- og miljøtjenester avdeling 3, ADM, Lillestrøm kommune

Sørvald- Avlastning i hjemmet søker etter Seksjonsleder. Vi gir tjenester hjemme hos familier, som har barn med store bistandsbehov. Organisatorisk er vi plassert i avd. 3 i Bo- og miljøtjenester. Du blir en del av ett lederteam med en avd.leder, syv seksjonsledere, en økonomirådgiver, en fagleder/koordinator og en fagutviklingssykepleier.

Vi søker nå etter en engasjert og kompetent seksjonsleder som vil være med å styrke vårt tilbud innen hjemmebasert avlastning. Her får du muligheten til å jobbe tett med mennesker, og gjøre en reell forskjell i hverdagen deres. Familiene som mottar tjenester er lokalisert i hele kommunen.

Seksjonen er fysisk plassert på Sørvald, men gir tjenester i hele kommunen.

Seksjonslederstillingen har per i dag 41 årsverk, og du vil ha en sentral rolle i utviklingen av tjenestene. Du har ditt eget ansvarsområde, med personal og økonomiansvar og vil jobbe tett med seksjonsleder på Sørvald avlastning. Vi søker en leder som evner å skape trygge rammer for både ansatte og tjenestemottakere, samtidig som du bidrar til innovasjon og faglig utvikling.

Vi skal satse på oppgavefordeling og bruk av teknologiske hjelpemidler for å styrke kvaliteten og effektiviteten i arbeidet vårt. Lillestrøm kommune er en satsningskommune på teknologi, og vi ønsker å ligge foran når det gjelder innovative løsninger innen helse- og omsorgstjenester.

Vi ser etter deg som trives med en variert arbeidshverdag og som har et brennende engasjement for å skape gode hverdager for mennesker med ulike funksjonsnedsettelser, og deres familier. Dine lederegenskaper vil være avgjørende for å bygge sterke team og sikre høy kvalitet på tjenestene vi leverer.

Vår praksis er forankret i FN-konvensjonen om rettigheter for mennesker med nedsatt funksjonsevne og relevante nasjonale veiledere. Vi har høye ambisjoner om å være best på vårt fagfelt i Norge, og verdiene våre – tillit, inkludering og nyskaping – gjenspeiles i alt vi gjør.

Er du klar for en spennende lederrolle der du kan gjøre en reell forskjell? Søk nå! Vi gleder oss til å høre fra deg.
Følg oss gjerne på Instagram: hverdagsglimt_boom

Arbeidsoppgaver

  • Gjennom planlegging, organisering, ledelse og utvikling skal seksjonsleder sørge for drift av egen seksjon i henhold til ambisiøse mål
  • Som seksjonsleder vil du ha et særlig ansvar for å etablere og ivareta et strukturert og godt samarbeid med relevante interne og eksterne instanser
  • Sikre kvalitet i tjenestene i tråd med gjeldende lovverk, kommunale vedtak og målsettinger, og gode brukerreiser
  • Ta ansvar for effektiv personalledelse og god økonomistyring
  • Tilrettelegge for faglig utvikling og godt arbeidsmiljø ved seksjonen
  • Ansvar for å følge opp Lillestrøm kommunes overordnede satsinger
  • Fungere som en motiverende og støttende ressurs for de ansatte i seksjonen
  • Bidra til utvikling og oppfølging på tvers av alle seksjoner i Bo- og miljøtjenester

Kvalifikasjoner

  • Høyskole/ Bachelor innen helse- , psykologiske-, sosialfaglige-, eller pedagogiske fag
  • Videreutdanning i ledelse er en fordel, relevant ledererfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • Kunnskap om lovverk og retningslinjer for denne type drift
  • Erfaring med personal-, fag- og økonomioppfølging, herunder budsjett og regnskap
  • Erfaring fra endrings- og omstillingsprosesser, samt erfaring fra arbeid med generell arbeidsmiljøutvikling
  • Erfaring og kompetanse fra turnusplanlegging
  • God digital kompetanse og beherskelse av IKT verktøy
  • Erfaring fra arbeid med mennesker med funksjonsvariasjoner
  • Gode Norsk skriftlig og muntlig framstillingsevne (fremmedskpråklige må ha bestått Norskprøve B2, skriftlig og muntlig)

Gyldig politiattest må fremlegges før ansettelse

Vitnemål og attester må lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet

Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.

Personlige egenskaper

  • Du er en selvstendig leder som er god til å involvere, motivere, delegere og myndiggjøre medarbeidere
  • Du er i stand til å bringe tjenesten videre opp og fram i takt med samfunnets utvikling
  • Du ser nødvendigheten av endringsprosesser og står trygt i de
  • Du evner å arbeide både operasjonelt og strategisk mot krevende mål
  • Du står trygt i interessekonflikter, samt bidrar til å avklare ulike forventninger til tjenestetilbud og utføring
  • Du er en tillitsfull, trygg og glad person, har gode samarbeidsevner, er diplomatisk og god på å bygge relasjoner
  • Du  skaper engasjement og inspirerer dine medarbeidere
  • Du er beslutningsdyktig, fleksibel og viser handlekraft
  • Du ser nødvendigheten i å ha et godt samarbeid på tvers av avdelinger og seksjoner i og utenfor kommunen
  • Du har god formidlingsevne og evner å gjøre komplekse problemstillinger forståelige
  • Du jobber for at vedtatte verdier for Lillestrøm kommune skal prege ditt lederskap
  • Vi søker en fremoverlent, kunnskapsrik, innovativ og handlekraftig leder med begge bena godt plantet på bakken.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • Muligheter for utvikling av egen arbeidshverdag innen gitte rammer
  • Muligheter for personlig utvikling
  • En spennende jobb i en sterk faglig organisasjon
  • Engasjerte arbeidskollegaer
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer 
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritid
  • Fleksitidsordning
  • Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtalen  

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å
bidra til enda bedre oppgaveløsning.

Etter søknadsfristen vil det bli utarbeidet en offentlig søkerliste, i samsvar med offentleglova § 25. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli oppført på søkerlista. Søkere vil bli varslet i forkant dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge. 

Kontaktinformasjon

Per Arne Helseth Ulvestad, Avdelingsleder, +4790261938

Arbeidssted

Haldenveien 483
1923 Sørum

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Lillestrøm kommune

Referansenr.: 5023829247
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 30.10.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted