Ønsker du å bli vår nye fagleder?

  • Heltid
  • SANDNES, NORGE
  • Publisert: 20 timer siden
  • 18. oktober 2025

Barnevern, avd undersøkelse oppfølging, Sandnes kommune

Barneverntjenesten i Sandnes består av flere avdelinger: Mottak og barnevernvakt, Undersøkelse og oppfølging, Tiltak, samt Omsorg og ettervern. Avdeling undersøkelse og oppfølging arbeider etter Lov om barnevern og søker fagleder i 100 % fast stilling. Avdelingen består i dag av 4 team, hvorav hvert team f.t har 1 fagleder og 6-7 saksbehandlerstillinger. Vi søker nå etter en fagleder som har gode samarbeidsevner og som er genuint opptatt av å finne løsninger som gjør at vi gir rett hjelp til rett tid og at dette gjøres i samarbeid med barn og foreldre.

Arbeidsoppgaver

Som fagleder har du faglig ansvar for saker og faglig oppfølging av saksbehandlerne i ditt team. Dette innebærer faste konsultasjoner med den enkelte, ledelse av ukentlige fagteam, deltakelse i møter/samtaler, samt gjennomgang og tilbakemelding på rapporter, vedtak, dokumenter og brev o.l.  Du har beslutningsmyndighet på delegerte avgjørelser og samarbeider med andre både på individ- og systemnivå. Du har også ansvar for kvalitetssikring av ditt team sin bruk av fagsystemet Flyt. 

Kvalifikasjoner

  • Bachelorgrad som sosionom eller barnevernspedagog
  • Lengre erfaring i saksbehandlingsarbeid etter Lov om barnevern
  • Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2
  • Gode skriftlige – og muntlige fremstillingsevner
  • Gode datakunnskaper
  • Sertifikat for bil
  • Erfaring fra tverrfaglig- og tverretatlig arbeid
  • Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse

Legg ved attester og vitnemål i søknaden (lastes inn som vedlegg i Webcruiter). 

Personlige egenskaper

For at du skal være den riktige faglederen for oss må du ha gode evner innen system og struktur, og ha gode evner ift fagledelse av teamets ansatte. Du må ha gode refleksjonsferdigheter og analytiske evner, og være god på koordinering av teamets arbeidsoppgaver. Du må ha god arbeidskapasitet, være løsnings- og beslutningsdyktig og i tillegg ha en faglig trygghet. Personlig egnethet vil bli vektlagt. 

Vi tilbyr

  • Et spennende arbeidsfelt med faglig sterke medarbeidere
  • Faglig utvikling og kompetansebygging
  • Engasjerte medarbeidere
  • Konkurransedyktig lønn
  • Gode forsikrings- og pensjonsrettigheter
  • Disponible tjenestebiler
  • Fleksibel arbeidstid
  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Kontaktinformasjon

Ida Arntsen Lie, Avdelingsleder, 95107235

Arbeidssted

Strandgata 147
4307 Sandnes

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Sandnes kommune

Referansenr.: 5023563632
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 19.10.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted