Hjemmebaserte tjenester Bergenhus, Helsetjenesteteam
Ønsker du å jobbe i et stort og faglig dyktig helsetjenesteteam? Her får du muligheten!
Utlysningen gjelder et 100% vikariat. Vikariatet har varighet på 6 måneder, med mulighet for forlengelse. Ønskelig med oppstart snarest.
Om oss
Hjemmebaserte tjenester har ansvar for ulike oppgaver knyttet til å forebygge, behandle og tilrettelegge for mestring av sykdom, skade, lidelse og nedsatt funksjonsevne. Hjemmebaserte tjenester i Bergenhus gir tjenester til hjemmeboende pasienter i alle aldre med hovedvekt på eldre. Helsetjenesteteamet samarbeider tett med våre fire Omsorgsteam som består av helsefagarbeidere, studenter, assistenter og ansatte i helgestillinger med ulik bakgrunn.
Gjennom en slik organisering kan vi forsterke samhandlingsstrukturen og få anledning til å jobbe mer systematisk og tverrfaglig, blant annet med ergo-/fysiotjenesten samt klinisk ernæringsfysiolog. Vi erfarer stor grad av kollegastøtte i personalgruppen, som samlet besitter bred og høy kompetanse, både gjennom formell videreutdanning og opparbeidet praksis.
Det er krav om tilfredsstillende politiattest i henhold til gjeldende regelverk før ansettelse.
Aktuelle kandidater vil bli kalt inn til intervju fortløpende, husk å sjekke e-post (inkludert søppelpost).
Arbeidsoppgaver
- Ergoterapifaglig kartlegging, tiltak og veiledning til hjemmeboende brukere over 18 år med aktivitetsvansker. Ofte i tett samarbeid med bruker og pårørende
- Vurdering, søknad og oppfølging av tekniske hjelpemidler
- Kartlegging og tilrettelegging av bolig og arbeidsplass
- Veiledning og informasjon til brukere, pårørende og samarbeidspartnere
- Tverrfaglig samarbeid internt og eksternt, herunder delta på tverrfaglige tavlemøter
- Koordineringsoppgaver og arbeid med individuell plan
- Veiledning av studenter
Kvalifikasjoner
- Krav om norsk autorisasjon som ergoterapeut
- Ønskelig med minimum 2 års relevant erfaring fra kommunal ergo- og fysioterapitjeneste
- Ønskelig med erfaring fra oppfølging av hjemmeboende
- Ønskelig med erfaring med voksne, eldre og psykisk utviklingshemmede
- Ønskelig med relevant e-læringskurs innen hjelpemiddelfomidling
- Må ha gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig (nivå B2)
- Må ha førerkort klasse B
Personlige egenskaper
- Fleksibel og selvgående med god gjennomføringsevne
- Ansvarsbevisst og strukturert
- Gode kommunikasjonsferdigheter og samarbeidsevner
- Løsningsorientert og omstillingsdyktig
- Du trives i et aktivt og til tider travels miljø, og liker varierte utfordringer
- Personlige egenskaper vektlegges
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsoppgaver, ansvar og påvirkningskraft i en viktig tjeneste
- Godt arbeidsmiljø med faglig dyktige kollegaer
- Fleksitid
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Lønn etter gjeldende tariff
Kontaktinformasjon
Anne Jorunn Blindheim, Enhetsleder, 95 89 01 05
Marte Myklebust, Avdelingsleder, 40 80 91 35
Arbeidssted
Ladegårdsgaten 67
5033 Bergen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bergen kommune
Referansenr.: 5020565963
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Søknadsfrist: 20.10.2025