Bindal kommune
I Bindal kommunes helse- og omsorgsavdeling, hjemmetjenesten (bolig) er det ledig 100 % fast stilling som vernepleier, med tiltredelse etter avtale.
Vi har tre nye og moderne helsebygg oppført mellom 2020 og 2022. Byggene er fylt med teknologi som gjør det mulig å arbeide smartere og mer kompetansebasert. Vi er ikke i mål og har kontinuerlig prosesser for å bli flinkere på bruk av teknologi. Vi bruker teknologi til medikamenthåndtering, lagerstyring, pasientvarsling, rapporter og turnusplanlegging. Vi bruker velferdsteknologi hos våre brukere i omsorgsboliger og private hjem.
Nye bygg og ny teknologi gjør også at vi kan endre hvordan vi drifter våre tjenester. Kommunen har nettopp gjennomført et prosjekt som endrer fordeling av oppgaver, plasserer ansvar sammen med kompetanse og effektiviserer arbeidsflyt.
I Bindal kommune vil du arbeide i en organisasjon som er fremoverlent, nysgjerrig på ny teknologi og villig til å gjøre de endringer som er nødvendige for å yte best mulige tjenester!
Kort om stillingen:
-
Stillingen er i bolig som gir oppfølging til tjenestemottakere som mottar helse- og omsorgstjenester iht individuelle vedtak
-
Inngår i tverrfaglig team med helsefagarbeidere, vernepleier, sykepleier, og assistenter for oppfølging av den enkelte tjenestemottaker i dagliglivets aktiviteter
-
Oppmøtested for tiden på Bindalseidet
-
Arbeidstid 35,5 timer per uke (turnsuarbeid)
-
Årsturnus med minimum 300 helgetimer pr år.
-
Turnusen har langvakter på 12 timer
Ansvarsområdet og arbeidsoppgaver:
-
Faglig observasjon, tiltak og oppfølging av brukere
-
Bidra til å sikre forsvarlige pleie- og omsorgstjenester, og at oppgaver utføres i tråd med kvalitetskrav og lovverk
-
Bidra til et godt samarbeid med pasienter og pårørende
-
Være aktiv pådriver for å skape et godt fagmiljø og bidra til samarbeid på tvers av faggruppene
-
Ivareta brukerperspektivet
-
Samarbeide med øvrige tjenesteytere, internt/eksternt
-
Opplæring og faglig veiledning av kollegaer
Vi ønsker at du har:
-
Høyskoleutdanning. Annen relevant fagutdanning innenfor helse og sosial, barn og ungdom kan vurderes.
-
Kjennskap til EPJ-system og dataverktøy.
-
Førerkort kl B.
Personlige egenskaper:
-
Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
-
Du evner å arbeide målrettet, selvstendig, strukturert og ansvarsbevisst
-
Du har god serviceholdning og godt humør
-
Fleksibel i forhold til arbeidsoppgaver, løsningsorientert, praktisk, trygg og bidra til et godt arbeidsmiljø
-
Faglig fokusert og liker utfordringer
-
Ønskelig med evne til å jobbe i miljø i omstilling
-
Din personlige egnethet og dine egenskaper vil bli tillagt svært stor vekt
Vi tilbyr
-
Trivelig arbeidsplass med god opplæring, oppfølging med fadderordning og veiledning
-
Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver i et aktivt, lærende og engasjerende arbeidsmiljø
-
Et bredt spekter av faglige utfordringer med brukere i ulike hjelpebehov
-
Opplæring i fagsystem som avdelingen bruker
-
Lokal avtale om avlønning for sykepleie- og vernepleierstudenter
-
Sykepleiere og vernepleiere i turnusstillinger som har mindre enn 10 års ansiennitet gis tilleggsansiennitet slik at 10 års ansiennitet oppnås
-
Søndagstillegg på kr 310,- på søndagstimer ut over 255,- pr år fra 15.01.2024
-
Godtgjøring på kr 5 000,- pr uke ved avvikling av noen av de tre ferieukene på sommeren utenfor ferieperioden
-
Sykepleiere og vernepleiere i turnus godtgjøres p.t med kr 20 000,- pr år som et rekrutteringstillegg
Ansettelse, lønn og arbeidsvilkår iht. gjeldende lover, reglement og tariffavtaler
Gode pensjons og forsikringsordninger i KLP
Bindal kommune har en ordning med nedskrivning av studielån for innbyggere som er under 35 år.
Som følge av ansettelse, kan det bli ledighet i andre stillinger med tilsvarende kvalifikasjonskrav. Søkerlisten vil da benyttes til å rekruttere inn i disse stillingene.
Det åpnes opp for at andre med annen kompetanse kan tilsettes, og det presiseres at personlig egnethet og egenskaper vil tillegges særdeles stor vekt.
Nærmere opplysninger fås ved henvendelse til leder institusjon Heidi Pedersen, tlf 482 24 778/957 64 860
Gyldig politiattest må framlegges før tiltredelse av stilling.
Søknad med CV sendes postmottak@bindal.kommune.no, innen 15.10.2025.CV vil bli brukt som grunnlag i utvidet søkerliste. Vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju.