Helsefagarbeider og vil jobbe med ny teknologi i moderne helsebygg?

  • Heltid
  • , NORGE
  • Publisert: 5 dager siden
  • 14. oktober 2025

I Bindal helse- og omsorgstjeneste er det ledig 100 % fast stilling som helsefagarbeider, med tiltredelse etter avtale.

Vi har tre nye og moderne helsebygg oppført mellom 2020 og 2022. Byggene er fylt med teknologi som gjør det mulig å arbeide smartere og mer kompetansebasert. Vi er ikke i mål og har kontinuerlig prosesser for å bli flinkere på bruk av teknologi. Vi bruker teknologi til medikamenthåndtering, lagerstyring, pasientvarsling, rapporter og turnusplanlegging. Vi bruker velferdsteknologi hos våre brukere i omsorgsboliger og private hjem. Nye bygg og ny teknologi gjør også at vi kan endre hvordan vi drifter våre tjenester. Kommunen har nettopp gjennomført et prosjekt som endrer fordeling av oppgaver, plasserer ansvar sammen med kompetanse og effektiviserer arbeidsflyt.

I Bindal kommune vil du arbeide i en organisasjon som er fremoverlent, nysgjerrig på ny teknologi og villig til å gjøre de endringer som er nødvendige for å yte best mulige tjenester!

Fra januar 2023 driftes helse- og omsorgstjenesten ut fra en felles turnus. Dette for å kunne ivareta pasientenes behov for faglige forsvarlige helsetjenester. Samtidig ønsker vi å øke fellesskapet mellom helsepersonell og styrke tverrfaglig samarbeid.

Kort om stillingen:

  • Inngår i et team med sykepleiere, helsefagarbeidere og assistenter som jobber tett med pasientene i helse- og omsorgsavdelingen. Nært samarbeid med avdelingene kjøkken, vaskeri og renhold.

  • Vi samarbeider tett tverrfaglig innad i institusjons- og hjemmetjenesten. I det tverrfaglige samarbeidet jobbes det også tett med lege, fysioterapeut, ergoterapeut og psykisk helse for å få til et helhetlig pasientforløp.

  • Årsturnus med 300 arbeidstimer på helg pr år.

  • Oppmøtested for tiden Bindal helsetun

Ansvarsområdet og arbeidsoppgaver:

  • Være deltagende i observasjon, tiltak og oppfølging av pasienter

  • Bidra til å sikre forsvarlig pleie- og omsorgstjenester, og at oppgaver utføres i tråd med kvalitetskrav og lovverk

  • Bidra til et godt samarbeid med pasienter og pårørende.

  • Bidra med å skape et godt fagmiljø og bidra til samarbeid på tvers av faggruppene.

Vi ønsker du at har:

  • Fagbrev som helsefagarbeider eller studieplass innenfor helsefag eller helsefaglig høgskoleutdanning.

  • Behersker norsk på minimum B2-nivå, både muntlig og skriftlig

  • Fordel med erfaring fra pleie- og omsorgsyrket.

  • Kan bruke IKT-verktøy, – vi har Visma profil og digitale kvalitetssystem.

  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper:

  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.

  • Du evner å arbeide målrettet, selvstendig, strukturert og ansvarsbevisst.

  • Du har god serviceholdning og godt humør

  • Være fleksibel i forhold til arbeidsoppgaver og være en bidragsyter til et godt arbeidsmiljø

Vi tilbyr

  • Trivelig arbeidsplass med god opplæring, oppfølging med fadderordning og veiledning.

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver i et aktivt, lærende og engasjerende arbeidsmiljø.

  • Et bredt spekter av faglige utfordringer med pasienter i alle aldersgrupper og ulike hjelpebehov.

  • Opplæring i fagsystem som avdelingen bruker.

  • Særavtale om økte satser for lørdags og søndagstillegg utover 255 timer per 52 uker pr år/ Godtgjøring ved avvikling av noen av de tre ferieukene på sommeren utenfor ferieperioden.

  • Studentavlønning for sykepleier og vernepleierutdanningene.

  • Ansettelse, lønn og arbeidsvilkår iht. gjeldende lover, reglement og tariffavtaler

  • Gode pensjons og forsikringsordninger i KLP

  • Bindal kommune har en ordning med nedskrivning av studielån for innbyggere som er under 35 år.

Som følge av ansettelse, kan det bli ledighet i andre stillinger med tilsvarende kvalifikasjonskrav. Søkerlisten vil da benyttes til å rekruttere inn i disse stillingene.

Det åpnes opp for at andre med annen kompetanse kan tilsettes, der personlig egnethet og egenskaper vil tillegges stor vekt.

Nærmere opplysninger fås ved henvendelse til leder institusjon Heidi Pedersen, tlf 482 24 778/957 64 860.

Gyldig politiattest må framlegges før tiltredelse av stilling.

Søknad med CV sendes postmottak@bindal.kommune.no, innen 15.10.2025. CV vil bli brukt som grunnlag i utvidet søkerliste. Vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju.