Jobbspesialist

  • Heltid
  • GRAN, NORGE
  • Publisert: 2 uker siden
  • 7. oktober 2025

Hadeland IPS - Supported Employment, NAV

Nav jobber for at flere skal få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt.
Nav Hadeland er et lokalt Nav-kontor for Gran og Lunner kommuner med til sammen ca. 23 000 innbyggere.
Kontoret er lokalisert i Gran sentrum.
Kontoret har ca. 60 ansatte fordelt på fire avdelinger.

Vi søker en positiv og fleksibel jobbspesialist som motiveres av å jobbe med mennesker og brenner for å hjelpe andre med å nå sitt potensial. Er du en person som trives med tverrfaglig samarbeid, har god arbeidskapasitet og omstillingsevne, og ønsker å bidra til andres utvikling, kan dette være stillingen for deg!

Stillingsprosent: 100%

Arbeidsoppgaver

  • Jobbe etter IPS-metodikk
  • Lære den enkelte arbeidssøker å kjenne gjennom samtaler om erfaringer, ressurser, jobbønsker og interesser
  • Etablere og opprettholde et nært samarbeid med andre relevante støttespillere som arbeidsgivere, utdanningssteder, behandlere innenfor psykisk helse og rustjeneste og Nav veiledere
  • Støtte og veilede jobbsøker i å ta egne informerte valg på veien mot ordinært lønnet arbeid
  • Dokumentere i Nav sine fagsystemer

Kvalifikasjoner

Må-krav

  • Relevant utdanning på bachelornivå (minst 3 årig)
    – du må kunne dokumentere at utdanningen din er Nokut-godkjent
    – særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • Erfaring med veiledning og/eller SE/IPS-metodikk
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • God digital kompetanse
  • Ha forståelse for Nav sitt samfunnsoppdrag
  • Førerkort kl. B

Ønskelig:

  • Erfaring med å jobbe med mennesker i sårbare situasjoner
  • Erfaring med oppsøkende arbeid
  • Erfaring med å jobbe etter IPS-metodikken
  • Kunnskap og interesse for fagområdet psykisk helse og rus

Personlige egenskaper

For å kunne trives og oppleve mestring i denne stillingen er det særlig viktig at du har disse personlige egenskapene:

  • God på relasjonsbygging og samarbeid med andre: Hos oss samarbeider du på tvers med kolleger, samarbeidspartnere, helsepersonell og andre offentlige instanser. I tillegg er du daglig i kontakt med andre mennesker som du trenger å skape en god relasjon til for å oppnå mål.
  • Er positiv og entusiastisk, selv i vanskelige situasjoner: Å jobbe med mennesker i utfordrende situasjoner over tid, kan være krevende. Derfor er det viktig at du også klarer å se muligheter, er positiv og har pågangsmot i utfordrende situasjoner.
  • Gode kommunikasjonsferdigheter: Du vil daglig kommunisere med andre mennesker, både fysisk og i digitale kanaler. Derfor er det essensielt at du har gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig. Det er viktig at du også kan tilpasse kommunikasjonen din til den du er i dialog med.
  • Evnen til å jobbe målrettet, selvstendig, strukturert og effektivt: Hos oss styrer du i stor grad arbeidshverdagen din selv, og derfor er det viktig at du er selvgående, klarer å ha god oversikt og planlegger ukene og oppgavene dine på en effektiv måte, slik at du kommer i mål med oppgavene dine. Du setter deg utfordrende mål og jobber hardt for å nå dem.

Personlig egnethet vil vektlegges.

  •  

Vi tilbyr

Årslønn fra 600.000-650.000 kroner

Kontaktinformasjon

Lisbeth Berg, Avdelingsleder, 45031260, lisbeth.berg2@nav.no
May Lund, Avdelingsleder, 92249712, may.lund@nav.no

Arbeidssted

Storgata 16
2750 Gran

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: NAV

Referansenr.: 5017990516
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.10.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted