Hjemmetjenesten, Randaberg kommune
Randaberg kommune har en tydelig strategi: Våre innbyggere skal kunne bo trygt og godt hjemme – så lenge som mulig. For å lykkes med dette, er hjemmetjenestene helt sentrale. Vi har bygget opp en robust og fremtidsrettet tjeneste med høy fagkompetanse, tverrfaglig samarbeid og moderne teknologi som verktøy.
Tjenesten består av hjemmesykepleie, hjemmehjelp, arbeidslag demens, fysioterapi/ergoterapitjenester for barn og voksne, hjelpemiddel-teknikere, et storkjøkken og drift av Solbakken legesenter.
Randaberg kommune har også to dagsentre organisert under hjemmetjenesten– hvorav ett er et «Inn på tunet»-tilbud – som gir meningsfulle aktiviteter og sosialt fellesskap for personer med behov for støtte i hverdagen. Disse tilbudene er viktige bidrag til kommunens mål om å styrke livskvalitet og redusere behovet for institusjonsplass.
Hjemmetjenesten har også etablert helsestasjon for eldre og har en aktiv Frisklivssentral som bidrar til forebygging, mestring og god helse hos hjemmeboende innbyggere.
Vi har funksjoner som demenskoordinator, kreftkoordinator og sykepleieklinikk, og benytter digitale verktøy som Spider og Dynamon for effektiv ressursstyring. Digital hjemmeoppfølging er under innføring, og gir pasientene større trygghet og selvstendighet i hverdagen.
Vi har nå ledig stilling som virksomhetsleder for hjemmetjenesten og ser etter deg som har et sterkt engasjement for hjemmebaserte tjenester, som evner å lede både i drift og utvikling, og som ønsker å være en pådriver for kvalitet, innovasjon og helhetlig tjenestetilbud. Du vil få ansvar for et bredt spekter av tjenester – fra hjemmesykepleie og demensarbeid til frisklivsarbeid og digital hjemmeoppfølging – og du vil være en viktig leder i vårt felles arbeid for å skape gode liv i Randaberg.
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for budsjett/økonomi
- Ansvar for strategi og tjenesteutvikling
- Overordnet faglig ansvar for personal og tjenesteyting
- Personalansvar for avdelingsledere
- Tett samarbeid mellom virksomhetsledere og avdelingsledere i virksomhetsområdet Hjemmetjeneste
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning innen helse, fortrinnsvis sykepleierutdanning, og ledelse
- Ledererfaring fra kommunal sektor med erfaring fra drift av helse og omsorgstjenester
- Erfaring med endring og utviklingsarbeid
- God økonomiforståelse
- Samhandlingskompetanse
- Gode kommunikasjonsferdigheter
Personlige egenskaper
- Er trygg i lederrollen, med evne til å skape tillit og bygge relasjoner
- Har strategisk blikk og evner å tenke helhetlig
- Motiverer og samler medarbeidere rundt felles mål
- Er tydelig, lyttende og inkluderende – og kommuniserer klart
- Har høy gjennomføringsevne og stor arbeidskapasitet
- Er nytenkende og løsningsorientert
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
- Vi vil benytte leder-analyser og tester som en del av rekrutteringsprosessen.
Vi tilbyr
- En sentral lederfunksjon med stor påvirkningskraft
- Muligheten til å utvikle fremtidsrettede hjemmetjenester
- Deltar i kommunalsjefens ledergruppe
- Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP
- Hjem-Jobb-Hjem-ordning
- Lønn i tråd med kommunens lønnspolitikk og tiltredelse etter avtale
Kontaktinformasjon
Siw Diane Myhre Johanson
Arbeidssted
Torvmyrveien 4
4070 Randaberg
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Randaberg kommune
Referansenr.: 5018174517
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.10.2025