Oppvekst, Rælingen kommune
Som rådgiver Oppvekst blir du en av tre rådgivere som samarbeider tett med ledelse av området. Sammen jobber dere med overordnede og strategiske temaer, og driver frem utviklingsarbeid som er prioritert for kommunen. I stillingen inngår initiering og deltakelse i endrings- og utviklingsarbeid.
Alle rådgiverne har ansvar for egne fagområder. For denne stillingen betyr det et særlig ansvar for den daglige utøvelsen av barnehagemyndighetens oppgaver i kommunen, i tett samarbeid med kommunalsjef for oppvekst.
Aktuelle kandidater blir kontaktet fortløpende for intervju.
Arbeidsoppgaver
Rådgiver Oppvekst skal bidra inn til hele oppvekstfeltet, med oppgaver som blant annet:
- Delta i utvidet ledergruppe sammen med enhetsledere og de andre rådgiverne på området Oppvekst
- Ta initiativ til, og delta i, endrings- og utviklingsarbeid
- Aktivt bidra til at vi jobber godt tverrfaglig
- Skriving av politiske saker
- Løpende saksbehandling og andre administrative oppgaver
Barnehagemyndigheten sikrer at private og kommunale barnehager drifter innenfor regelverket, med oppgaver som:
- Veiledning og tilsyn
- Godkjenning av barnehager
- Barnehageopptak
- Fatte vedtak om, koordinere og følge opp spesialpedagogisk hjelp, og tilrettelegging for barn med nedsatt funksjonsevne
- Behandle søknader om midlertidige dispensasjoner
- Klagebehandling
Kvalifikasjoner
- Til stillingen er det krav om fullført barnehagelærerutdanning.
I tillegg er det ønskelig med:
- Tilleggsutdanning i barnehagejuss
- Erfaring med prosessledelse
- Endrings- og utviklingsarbeid i offentlig sektor.
- Erfaring med saksbehandling og forvaltningsarbeid.
- Gode datakunnskaper og forståelse for verktøy og fagsystemer
For at din søknad skal bli tatt i betraktning ber vi deg legge ved dokumentasjon på din utdannelse og arbeidserfaring, i form av vitnemål og tjenestebevis/arbeidsattester
Personlige egenskaper
- Fleksibel og smidig i tilnærming til oppgaver
- Tar initiativ og finner gode løsninger
- Ser og nyttiggjøre deg muligheter og ressurser i dine samarbeidspartnere
- Strukturert, effektiv og evner til å styre egen arbeidsdag
- Kommuniserer klart og profesjonelt, både skriftlig og muntlig
Personlig egnethetvektlegges.
Vi tilbyr
Hos oss får du et handlingsrom som gir deg frihet til å forme din egen arbeidshverdag. Du får mulighet til å ta initiativ, sette retning og jobbe med saker som virkelig betyr noe. I rollen får du være en viktig premissgiver og bidra til utviklingen av tjenester som har stor betydning for barn og unge i kommunen. Du blir en sentral aktør i endrings- og omstillingsarbeid, og får være med på å skape fremtidsrettede løsninger i oppvekstsektoren.
Det er kort vei fra både Oslo og Lillestrøm, enten du kommer med bil eller kjører kollektivt. Og vi har gratis parkering til ansatte.
Rælingen kommune har gode pensjons- og forsikringsordninger, blant annet fritidsforsikring. Vi har også et velfungerende bedriftsidrettslag som arrangerer blant annet turer, treninger og kurs. Hver sommer arrangeres det sommerfest for alle ansatte i kommunen.
Kontaktinformasjon
John Kristoffersen, kommunalsjef, 98 61 96 36, john.kristoffersen@ralingen.kommune.no
Arbeidssted
Blystadvegen 10
2006 Løvenstad
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Rælingen kommune
Referansenr.: 5015747907
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 12.10.2025