Brønnøy kommune
Om stillingen
Er du strukturert, nøyaktig og har et hjerte som banker for tall og mennesker? Da kan du være vår nye lønnsansvarlige – en nøkkelperson som sørger for at alle ansatte får rett lønn til rett tid, med et smil!
Arbeidsoppgaver
Som lønnsansvarlig i Brønnøy kommune får du ansvar for:
- Lønnskjøring og kontroll av lønnsdata for alle ansatte
- Oppfølging av fravær, permisjoner og pensjon
- Rapportering til offentlige instanser (A-melding, NAV, Skatteetaten m.fl.)
- Veiledning og støtte til ledere og ansatte i lønnsrelaterte spørsmål
- Samarbeid med personal- og økonomiavdelingen for å sikre god kvalitet og effektivitet
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
Kvalifikasjoner
-
Primært høyrere utdanning i fagfeltet økonomi og/eller lønn
- Lang og relevant arbeidserfaring kan kompensere for kompetansekravet
Personlige egenskaper
- Har god kjennskap til lover og regler innen lønn, skatt og arbeidsforhold
- Det er ønskelig med erfaring fra kommunal sektor
- Det er ønskelig med kjennskap til lønnssystemer (f.eks. Agresso)
- Er serviceinnstilt, effektiv, løsningsorientert og liker å jobbe selvstendig
- Har et øye for detaljer – og et hode for helhet
Stillingen krever politiattest (ikke eldre enn 3 måneder)
Vi tilbyr
- En meningsfull jobb i en organisasjon som gjør en forskjell for innbyggerne
- Et godt arbeidsmiljø med dyktige kolleger og faglig støtte
- Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Lønn etter avtale og kvalifikasjoner
Les mer om ny ordning for sletting av studielån for bosatte i distriktskommuner her
Vi har et rekrutteringssamarbeid med Brønnøysundregistrene og Digitaliseringsdirektoratet. Har du en partner som har behov for jobb kan vi formidle kontakt med disse, samt opplyse om relevante ledige stillinger hos oss. Skriv gjerne i din søknad om dette er ønskelig.
Spørsmål om stillingen
Har du spørsmål om stillingen?
Ta kontakt med Wenche Næsvold på tlf 907 86 751 eller epost wenche.naesvold@bronnoy.kommune.no.
Generell info
Språkkunnskaper
Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved språkprøvebevis minimum bestått nivå B2.
Ansettelse
Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Lønn etter avtale i forhold til utdanning og praksis. Det inngår 6 måneders prøvetid i tilsettingen.
Intervju
Søkere må være forberedt på å stille til intervju. Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon ved intervju/frammøte. Minst to referanser bes oppgitt i søknaden.
Offentlighet
Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25.
Søknad sendes
Alle som søker, må levere fullstendig søknad og registrere all utdanning og arbeidserfaring i søknadsskjema. Søknad sendes elektronisk via link på denne siden (Søk stillingen)
Attester og vitnemål legges ved den elektroniske søknaden. Arbeidsansiennitet er grunnlag for lønnsfastsettelsen i et evt. jobbtilbud.
Ved innsending av elektronisk søknad vil du få en bekreftelse på at søknaden din er mottatt på din e-postadresse. Om du ikke mottar slik bekreftelse innen kort tid er søknaden ikke mottatt.