Rådgiver skoleskyss vedtak  

  • Heltid
  • OSLO, NORGE
  • Publisert: 8 timer siden
  • 20. september 2025

Skoleskyss, Ruter As

Ruter har ansvaret for å sikre ca. 30.000 skoleelever i sitt trafikkområde rett til gratis skoleskyss. Reisene foretas med vårt ordinære
rutetilbud, med skolebusslinjer eller med minibuss og taxi til 300 skoler i Akershus. Skoleskyssordningen administreres av Ruter på vegne
av Akershus fylkeskommune.

Elevenes søknader om skoleskyss avgjøres i tråd med opplæringslovens
bestemmelser og fylkets retningslinjer. Saksbehandlingen er underlagt
forvaltningsloven og bestemmelser om personvern.

Da en av våre gode kollegaer i avdelingen skal tilbake for å jobbe i skolen igjen, søker vi etter en rådgiver for å bidra til det viktige samfunnsoppdraget vi har. Du vil føle på et godt samhold og at du gjør en forskjell i hverdagen til mange skolebarn i vårt distrikt. Stillingen er fast på dagtid. 

Arbeidsoppgaver

  • Fatte vedtak om skoleskyss​
  • Veilede og informere kommuner, skoler, foresatte og elever om rettigheter ved skoleskyss​
  • Håndtere klagesaker​
  • Bidra til kontinuerlig forbedringsarbeid i teamet​
  • Bidra til samarbeid på tvers av avdelinger for å sikre god informasjonsflyt langs hele verdikjeden i skoleskyss
  • Arbeidsoppgaver og ansvar kan endre seg, da vi nå har en pågående satsning for å utvikle kundeopplevelsen gjennom blant annet bedre digitale løsninger

Kvalifikasjoner

  • Høyere relevant utdannelse – gjerne med juridiske fag eller andre utdannelser med forvaltningsrett
  • Relevant erfaring innen saksbehandling 
  • Kunnskap om forvaltningsloven
  • Grunnleggende kjennskap til juridisk metode
  • Interesse for og forståelse av rettighetslovgivning
  • Kjennskap til offentlighets- og opplæringsloven

Personlige egenskaper

Du vil nok lykkes best i stillingen hvis du kan sette deg raskt inn i varierte problemstillinger og være komfortabel med korte tidsfrister. Trives du med å ta initiativ og ta ansvar, er det en stor fordel. Gitt vårt arbeidsoppdrag med behandling av personsensitiv informasjon må du ha god arbeidsmoral og sette etikk og upartiskhet i høysetet. Vi ser etter deg som har en systematisk tilnærming, jobber strukturert og har gode samarbeidsevner. Du liker å veilede kunder både på telefon og i skriftlige kanaler og du uttrykker deg godt. Vårt arbeidsspråk er norsk. Du setter deg raskt inn i ulike systemer og digitale løsninger, og har lyst til å være med på den digitale transformasjonen vi skal gjennom de neste årene. 

Du kjenner deg igjen i og kan jobbe ut fra våre verdier: Engasjert, hjelpsom og ansvarlig.

Vi tilbyr

  • Et sterkt fagmiljø i et selskap med et særdeles viktig samfunnsoppdrag 
  • Kunnskapsrike og engasjerte kolleger med stor interesse for faget
  • En unik mulighet til å bidra i spennende utvikling av kollektivtrafikken i hovedstadsregionen. 
  • Sentrale lokaler ved Jernbanetorget i Oslo 
  • Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Fleksibel arbeidstid, og mulighet for hjemmekontor
  • Fri reise med T-bane, trikk, buss og båt i Oslo og Akershus iht. skatteregler. 

I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten, i så fall vil vi kontakte kandidatene først. Vi benytter Semac bakgrunnssjekk i noen av våre rekrutteringer. 

Har du spørsmål til stillingen, ta gjerne kontakt med Tiril Friid-Hauglund, og lurer du på noe ang. selve prosessen kan du kontakte Kirsti Skogen (se kontaktinformasjon). 

Kontaktinformasjon

Tiril Friid-Hauglund, Avdelingsleder Skoleskyss, 93035978, tiril.friid-hauglund@ruter.no
Kirsti Skogen, Senior HR-rådgiver, 93006750, kirsti.skogen@ruter.no

Arbeidssted

Dronningens gate 40
0154 OSLO

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Ruter As

Referansenr.: 5012541056
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 21.09.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted