Rana kommune Seksjon korttid
Er du på jakt etter en spennende lederstilling? Da er denne stillingen kanskje noe for deg!
Helseparken består av et tverrfaglig team av sykepleiere, fysioterapeuter, ergoterapeut, helsefagarbeidere, studenter, elever og assistenter.
Helseparken er ei 25 sengers avdeling, som sammen med Selfors korttidsavdeling inneholder kommunens samlede korttids-/rehabiliterings-/avlastnings -/ og øyebklikkelig hjelp tilbud med 50 sengeplasser.
Avdelingsleder har ansvar for drift av Helseparken, med totalt 25 sengeplasser og er en del av et fagmiljø preget av samarbeid, kompetanse og tverrfaglighet.
Avdelingsleder har ansvar for å lede, koordinere og videreutvikle tjenestene vi skal levere. Hos oss møter du erfarne kollegaer med høy kompetanse og stort engasjement.
Pasientgruppen består hovedsakelig av eldre med sammensatte helseutfordringer som overføres fra sykehus for videre behandling og opptrening og pleie. I tillegg ytes tjenester som observasjon/kartlegging, venteplass før langtidsplass, rehabilitering, lindrende behandling og kommunens øyeblikkelig hjelp tilbud.
Vårt mål er at pasientene skal oppleve et målrettet og helhetlig opphold. Vi jobber aktivt med å ta i bruk ny teknologi og har allerede implementert noen digitale løsninger for å sikre gode og fremtidsrettede tjenester.
Vi søker en strukturert, tydelig og faglig oppdatert leder som trives med å jobbe med mennesker. Som avdelingsleder må du bidra til å se muligheter og potensial, og ha gjennomføringsevne for nødvendige endringer. Du får en jobb med spennende faglige utfordringer, gode kollegaer og mulighet til å sette preg på videre utvikling.
Avdelingsleder rapporterer direkte til seksjonsleder og inngår i ledergruppen til Hjemmetjenester og rehabilitering.
Helseparken består pr i dag av følgende definerte plasstyper:
• 7 døgnrehabiliteringsplasser
• 4 kommunale øyeblikkelig hjelp plasser
• 3 avlastningsplasser
• 11 korttidsplasser
Arbeidsoppgaver:
• Daglig driftsansvar: herunder organisere og planlegge gode helsetjenester for hjemmeboende, og sikre tilstrekkelig bemanning og riktig kompetanse
• Sikre at drift er i henhold til gjeldende lover, forskrifter, prosedyrer og definerte mål
• Bidra til å bygge og vedlikeholde et godt arbeidsmiljø.
• Støtte, veilede og følge opp medarbeiderne og gjennomføre utviklingssamtaler.
• Bidra til og sikre kontinuerlig forbedring av enhetens systemer og rutiner.
• Sikre at enheten driftes i samsvar med mål og budsjettrammer.
• Delta i rekrutterings- og ansettelsesprosesser.
• Se til at ressursene forvaltes på en måte som ivaretar faglige, menneskelige og økonomiske hensyn.
• Jobbe systematisk med systematisk kvalitetsforbedring HMS.
• Samarbeid med tillitsvalgte og verneombud
• Organisere ferieavvikling etter gjeldende lovverk.
• Samarbeide med andre ledere og samarbeidspartnere
• Oppmuntre medarbeidere til å ta eget ansvar.
• Fremtidsrettet fokus på å utvikle enheten i tråd med organisasjonens virksomhetsplan og visjon.
Kvalifikasjonskrav:
• 3 årig helse- eller sosialfaglig utdanningsbakgrunn på bachelornivå
• Lederutdanning og/eller ledererfaring
• Må beherske norsk muntlig og skriftlig tilstrekkelig til å utøve yrket forsvarlig
• Gyldig politiattest ved tiltredelse, jf Helse og omsorgtjenesteloven § 5-4
• Gode digitale ferdigheter.
• Kommunisere presist på norsk, både skriftlig og muntlig.
• Kunnskap og kjennskap til relevant avtaleverk.
Personlige egenskaper
• Du har gode lederegenskaper og kommunikasjonsferdigheter
• Du liker å jobbe selvstendig og har gode evner til å samarbeide med andre
• Du er opptatt av faglig kompetanse, og bidrar til andres og egen utvikling
• Du er trygg på deg selv, er fleksibel, og bidrar til å motivere andre
• Du tåler at arbeidsdagene kan være uforutsigbare og hektiske, men du har samtidig evnen til å bevare roen og finne de gode løsningene
• Evne til god prioritering og planlegging
• Du kan vise til god gjennomføringsevne
• Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
• En arbeidsplass der du blir sett og hørt, og der du kan bidra i den positive faglige og sosiale utviklingen
• En meningsfull jobb med varierte og faglige utfordringer
• Et arbeidsmiljø preget av arbeidsglede, raushet og faglige diskusjoner
• En trivelig arbeidsplass med dyktige og positive medarbeidere
• spennende arbeidsoppgaver i en avdeling i utvikling
• Muligheter for personlig og faglig utvikling
• En av arbeidslivets beste pensjons- og forsikringsordninger
Arbeidstid: Dagtid
Lønn og arbeidsbetingelser reguleres av KS tariffavtale.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Se her om beregning av lønnsansiennitet.
Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HK-dir).
Referanser må oppgis i søknaden, der en må være fra arbeidsgiver.
Det vil bli tatt hensyn til interne søkeres som oppgir å ha fortrinnsrett. Det må være avklart med arbeidsgiver.
Rana kommune er en åpen og inkluderende arbeidsgiver, hvor søkere blir vurdert likeverdig. Vi oppfordrer alle kvalifiserte til å søke. Les mer om hvordan det er å jobbe hos oss her.
Kommunen praktiserer meroffentlighet. I henhold til Offentlighetsloven §25 kan opplysninger om søker bli offentliggjort selv om søker ber om anonymitet.
Gyldig politiattest må fremlegges der det er påkrevd.
Søknad skal sendes via elektronisk søknadsskjema, se link på denne side.
Link til søknadsskjema: Søk her