Nordland politidistrikt
Om stillingen
Vi søker en materiellforvalter som er strukturert, løsningsorientert og serviceinnstilt til Bodø Politistasjon. Stillingen vil ha en viktig rolle i implementering og drift av nytt materiellberedskapssystem, og samarbeide tett på tvers i organisasjonen i tillegg til lokalt ansvar for lageret i Bodø.
Stillingen er plassert direkte under patruljeseksjonen i Bodø i den geografiske driftsenheten til GDE Salten i Nordland Politidistrikt. Dette er en nyopprettet stilling hvor den ansatte blir å inneha en viktig rolle for bidra til at politiet kan løse sine samfunnsoppdrag i hverdagen.
Den ansatte skal ha et hovedfokus på materiell i GDE Salten, og vil ha en dedikert faglinje mot stab for virksomhetsstyring i Nordland Politidistrikt som igjen har det overordnede ansvaret for kjøretøy, våpen og politimateriell i distriktet.
Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.
Dette ser vi etter hos en ny medarbeider
Vi ser etter motiverte personer som er interessert i materiellforvaltning og ønsker å bidra til at politiet har det riktige utstyret. I vår vurdering av kandidater er blir dette vektlagt, samt evnen til å bidra til et inkluderende og respektfullt arbeidsmiljø.
Vi trenger en ansatt med ordenssans og gode IT-kunnskaper, gjerne med erfaring fra arbeid med ERP- eller logistikk system. Det skal jobbes med kontroll og vedlikehold av materiell (politiets kjøretøy, verneutstyr, våpen og ammunisjon). Stillingen vil være sentral i Innføringen av Nasjonalt Materiellberedskapssystem – NaM, som både vil endre rutinene for oversikt/ bestilling og lager av det utstyret politiet trenger, samt et nytt datasystem for å ivareta dette arbeidet. Det stilles derfor krav til IT-kompetanse og gjerne erfaring fra logistikkarbeid i kombinasjon med evne til å lære nye ting.
Arbeidsoppgaver
- Forvaltning og kontroll av alle typer materiell; kjøretøy, verneutstyr, våpen, ammunisjon, bekledning m.m.
- Innkjøp, oppfølgning og bestilling, samt lagerplanlegging.
- Følge opp rutiner og prosedyrer innenfor materiellforvaltning basert på føringer i politiet og fra egen stab
- Utføre andre administrative oppgaver for politistasjonen innenfor sikkerhet og andre støttefunksjoner ved kapasitet
- Delta i nasjonale prosesser innenfor materiell i regi av Politiets Fellestjenester (PFT), herunder implementering av nye verktøy og systemer i seksjonen og i virksomheten (som Nasjonalt Materiellberedskapssystem – NaM). Etter hvert må man påregne å få oppgaver innen opplæringsarbeid som superbruker.
- Andre oppgaver for patruljeseksjonen eller stab for virksomhetsstyring kan bli tillagt stillingen
Kvalifikasjoner
Dette må du ha for å være kvalifisert:
- Gjennomført relevant, høyere utdanning, minimum bachelorgrad. Særlig relevant kompetanse kan erstatte utdanningskravet
- Førerkort Klasse B
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Gode digitale ferdigheter
- Må tilfredsstille kravene til sikkerhetsklarering og autorisasjon for HEMMELIG. (Du kan lese mer om sikkerhetsklarering på Nasjonal sikkerhetsmyndighets sider:https://nsm.no/fagomrader/personellsikkerhet/ sikkerhetsklarering/)
Det er også ønskelig med:
- Kunnskap om og interesse for politiets materiell, eller annen våpenkunnskap
- Førerkort klasse BE, D1E
- Erfaring fra arbeid innen ERP- Eller logistikksystem
- Kompetanse om / interesse for logistikk
- Erfaring fra arbeid med anskaffelser og forvaltning av materiell
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Personlige egenskaper
- Serviceinnstilt, fleksibel og like å jobbe i team
- Evne til å jobbe selvstendig og strukturert og holde oversikt og orden på materiell
- Løsningsorientert og sørge for gjennomføringer av beslutninger
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Sikkerhetsbevisst
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her.
Dette kan vi tilby om du velger oss
- Stillingen lønnes som rådgiver (stillingskode 1434) med årslønn: kr. 595.000 – 720.000
- Lønnsspennet kan bli noe høyere som følge av lønnsforhandlinger
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger. Les mer her
- Gode arbeidsbetingelser (med blant annet noe fleksibel arbeidstid, og trening i arbeidstiden)
Mangfold i politiet
Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling.
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her.
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
. Video: https://www.youtube.com/watch?v=uUTjHmSB_Wc
Slik søker du
Du søker ved å skrive et kort søknadsbrev, registrere utfyllende CV og legge ved relevante vitnemål og attester.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.