Sør-Øst politidistrikt – Rådgiver – administrativ støtte

Sør-Øst politidistrikt

Om stillingen

Bli med på laget – vi søker administrativ støtte!

Vi søker etter en offensiv og energisk person inn i en viktig rolle i Felles enheten for operativ tjeneste (FOT), hvor du vil jobbe tett opp mot driftsenhetsleder. Du blir en del av en engasjert og faglig dyktig enhet med positive og  engasjerte ansatte.

Hovedansvarsområdet for stillingen er å være en administrativ støtte for ledere og medarbeidere i FOT med særskilt ansvar innen økonomi- og personalforvaltning, med stedplassering ved politidistriktets hovedsete i Tønsberg.

Felles enhet for operativ tjeneste er en funksjonell enhet med rundt 160 dyktige fagpersoner og ledere med høye ambisjoner for det operative faget i et av Norges største politidistrikt. FOT består i dag av følgende seksjoner: Seksjon for innsatsledelse og operativ trening, Seksjon for plan, øving og beredskap, Seksjon for operasjonssentral og Seksjon for operative fag og koordinering. 

Ledergruppen i FOT er stedsplassert i Tønsberg, og vi har ansatte lokalisert i Tønsberg, Drammen, Hønefoss, Skien og Bø.
 
FOT er en sentral driftsenhet i politidistriktet, og har bl.a. det overordnede ansvaret for det politioperative faget. Vi har kontinuerlig fokus på kvalitet i politioperativ oppdragsløsning, og utvikling i tråd med samfunnsutviklingen. Vi er opptatt av å være en arbeidsplass preget av trivsel og godt medarbeiderskap.
 
 

Dette ser vi etter hos en ny medarbeider

Vi stiller høye krav til faglig kompetanse, motivasjon, arbeidsmoral og etisk integritet. Videre søker vi etter deg som til enhver tid opptrer profesjonelt og fungerer som en god ambassadør for politiet gjennom dine holdninger og handlinger i det daglige arbeidet. Evnen til å være trygg, nærværende, lydhør samt å bygge tillit til publikum, er avgjørende for suksess i vår organisasjon. I vår vurdering av kandidater er blant annet dette noe vi vil legge vekt på samt evnen til å bidra til et inkluderende og respektfullt arbeidsmiljø.

Arbeidsoppgaver

  • Utarbeide og følge opp driftsenhetens budsjett, prognoser og økonomiske statusrapporter i samråd med driftsenhetsleder 
  • Ivareta delegerte oppgaver innen økonomiforvaltning, herunder fakturabehandling og bestillinger 
  • Gi faglig støtte og rådgivning til enhetens ledere innen økonomi og personalforvaltning 
  • Bidra i arbeidet med utarbeidelse av driftsenhetenes virksomhetsplan (VP), samt oppfølging og rapportering på denne. 
  • Oppfølging og saksbehandling innen HR- og HMS-feltet, herunder utarbeide arbeidskontrakter, oppdatere personelloversikt mm. 
  • Referent i diverse møter og ansettelsesprosesser, møtereferater osv. 
  • Bistå ledere med det praktiske knyttet til uttak til etter- og videreutdanning ved Politihøgskolen (PHS) 
  • Bistå i forbindelse med arrangering av fagdager mm. 
  • Bidra i arbeidet med å utvikle godt medarbeiderskap, ønsket kultur og god medarbeidertilfredshet 
  • Bistå med andre oppgaver etter føringer fra driftsenhetsleder 

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning fra høgskolenivå på minimum bachelornivå
  • Lang og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet 
  • Relevant erfaring fra økonomi og administrasjon
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Gode IKT-kunnskaper og evne til å lære seg nye systemer

 

Ønskelig:

  • God innsikt i politiets oppgaver og organisasjon
  • God kunnskap og erfaring med relevante saksbehandlingsverktøy 

Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.

Personlige egenskaper

  • Serviceinnstilt, fleksibel og initiativrik
  • Evne til å jobbe selvstendig, strukturert og med god gjennomføringsevne
  • Evne til å skape resultater med kvalitet i samhandling med andre

Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform

her:  https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/

 

Dette kan vi tilby om du velger oss

 

  • En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
  • Stillingen lønnes som rådgiver (sko. 1434), fra kr 600 000,-  brutto per år
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
  • Gode arbeidsbetingelser 

Mangfold i politiet

Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling. 
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.

Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her

Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.

. Video: https://www.youtube.com/watch?v=uUTjHmSB_Wc

Slik søker du

Du søker ved å skrive et kort søknadsbrev, registrere utfyllende CV og legge ved relevante vitnemål og attester.

Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.

 

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted