Vil du være med på å forme morgendagens kommunikasjonstjenester i Helse Sør-Øst?

  • Heltid
  • OSLO, NORGE
  • Publisert: 8 timer siden
  • 24. august 2025

Kommunikasjonstjenester, Sykehuspartner HF

Brenner du for teknologi som gjør en reell forskjell i menneskers liv? – og ønsker å være i førersetet når fremtidens helsetjenester formes?

Hos oss får du være med på å drifte, forvalte og utvikle kritiske kliniske tjenester som helsepersonell i Helse Sør-Øst er avhengige av – hver dag.​
Seksjon Kommunikasjonstjenester i Sykehuspartner HF har ansvar for tjenester som bidrar  til å redde liv. Det stiller høye krav til kvalitet, stabilitet og tilgjengelighet – og vi trenger flere dyktige kolleger med et sterkt engasjement for helseteknologi.​

Seksjonen har cirka 45 medarbeidere med ansvar for de virksomhetskritiske og klinisk nære applikasjonstjenestene Telefoni-, Kontaktsenter-, Video-, Alarm- og Helselogistikk til alle sykehus i regionen. Våre tjenester leveres til mer enn 80 000 brukere i Helse Sør-Øst.​

Alarm og Meldingsutveksling, samt Helselogistikk Kommunikasjon står ovenfor viktige moderniseringsoppgaver. Intern kommunikasjon og alarmvarsling på mobil i klinisk miljøer  innføres i full skala for første gang ved nye Drammen sykehus, nye Rikshospitalet og nye Aker Sykehus. Helselogistikk kommunikasjon integrert med Alarm og Meldingsutveksling er svært etterspurt av alle helseforetakene i regionen og vi forventer stor aktivitet på området i årene fremover.​

Vi søker etter en forvalter til Alarm og Meldingsutveksling, og en forvalter til Helselogistikk Kommunikasjon. Oppgavene vil i hovedsak være drift og forvaltning av applikasjonsporteføljen, endringshåndtering og deltakelse i prosjekt.​

Det må påreges noe reise mellom våre sykehus i HSØ. For stillingen Alarm og Meldingsutveksling, fordres det at du disponerer bil.​

Vi har kontorer i flere byer; Oslo, Drammen, Porsgrunn, Grimstad, Hamar, Lillehammer, Gjøvik eller Fredrikstad.

 

Arbeidsoppgaver

​Oppgavene vil i hovedsak være drift og forvaltning av applikasjonsporteføljen, endringshåndtering og deltakelse i prosjekt.​

  • Drift, forvaltning og videreutvikling av applikasjonstjenester​
  • Saksbehandling og oppfølging i forvaltningssystemer​
  • Spesifikasjon, testing og endringshåndtering​
  • Utarbeidelse og vedlikehold av dokumentasjon​
  • Planlegging og gjennomføring av leveranser​
  • Deltakelse i byggeprosjekter​
  • Koordinering mellom kunder, interne fagmiljøer og leverandører​
  • Bidra til forbedring av teamets prosesser og samarbeidsformer​
  • Kompetansedeling internt

Kvalifikasjoner

  • Bachelorgrad innen helse, IKT eller tilsvarende (erfaring kan i noen grad kompensere for utdanningskrav)​
  • Erfaring fra skjæringspunktet mellom IKT og helse – gjerne innen Telekommunikasjon​
  • Erfaring med kundekontakt og samarbeid med leverandører​
  • Kjennskap til ITIL-rammeverket (sertifisering er en fordel)​
  • Erfaring med koordinering av oppgaver og leveranser på tvers av fagmiljøer​
  • Interesse for komplekse organisasjoner og tverrfaglig samarbeid​
  • Behersker Norsk og Engelsk, skriftlig og muntlig​

For stilling Alarm og Meldingsutveksling fordres førerkort klasse B og disponering av bil​

Nyutdannede oppfordres til å søke.

Karakterer og vitnemål må legges ved søknaden via Vitnemålsportalen. Høyere utdanning gjennomført utenfor Norge må være offentlig godkjent og dokumentert av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse. For noen stillinger vil det gjennomføres en utvidet bakgrunnssjekk.

Personlige egenskaper

  • Du kan identifisere deg med våre kjerneverdier; Lagspiller, Endringsvillig, Ansvarlig og Nytenkende​
  • Vi setter pris på systematiske evner, læringsvilje og viljen til å gjøre en forskjell​
  • Vi verdsetter din evne til å forstå og støtte brukernes behov gjennom IKT-verktøy, bidra aktivt i teamarbeid, utvikle nettverk, foreta helhetlige vurderinger og se tjenesten i et større perspektiv.​
  • Evne til å følge opp tjenester og oppgaver strukturert – og til å innhente støtte ved behov​
  • Deler kunnskap aktivt og bidrar til å finne gode og dokumenterbare arbeidsformer​
  • Har gjerne klinisk bakgrunn kombinert med god teknologiforståelse​
  • Kommuniserer med kvalitet og er til å stole på – holder det du lover​

    ​Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

 

Vi tilbyr

Et stort fagmiljø med dyktige og motiverte kollegaer, der tverrfaglig kunnskapsdeling er sentralt. Gode muligheter for faglig og personlig utvikling. Fleksibel arbeidstidsordning med mulighet for delvis bruk av hjemmekontor etter avtale. Gode forsikrings- og pensjonsordninger, lønn etter avtale, telefon- og bredbåndordninger. Bedriftsidrett, kulturfond, bidrag til og rabatt på medlemskap hos utvalgte treningssentre.

Søkerlisten til stillingen kan bli offentliggjort i henhold til offentleglova § 25. Hvis du ønsker å unngå å bli oppført på denne listen, må du krysse av for dette i søknaden din og begrunne hvorfor. Skulle vi ikke kunne imøtekomme ditt ønske, vil vi kontakte deg før søkerlisten blir offentliggjort. Du vil da få muligheten til å trekke din søknad dersom du ønsker det.

Kontaktinformasjon

Tommy Andreas Slaatsveen, Seksjonsleder, +4791866374

Arbeidssted

Hoffsveien 1D
0275 Oslo

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Sykehuspartner HF

Referansenr.: 4993920049
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 25.08.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted