Brønnøy kommune
Om stillingen
Vi søker en engasjert og strukturert økonomimedarbeider til vårt økonomikontor. Stillingen byr på varierte arbeidsoppgaver i en hektisk hverdag, med hovedvekt på regnskap, avstemming, oppfølging og kontroll. Du vil også få en sentral rolle i videreutviklingen og optimalisering av våre økonomistyrings- og internkontrollsystemer samt bidra med intern opplæring i organisasjonen.
Arbeidsoppgaver
- Avstemming av regnskap (merverdiavgift, lønn, regnskap), oppfølging og kontroll
- Kontroll, kvalitetssikring og rapportering av økonomiske transaksjoner
- Videreutvikling og optimalisering av økonomistyring- og internkontrollsystemer
- Bidra med intern opplæring og kompetanseheving i organisasjonen
- Samarbeid med øvrige avdelinger for å sikre god økonomistyring
- Andre generelle arbeidsoppgaver innen lønn og regnskap og årsavslutningsoppgaver
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
Kvalifikasjoner
- Minimum bachelorgrad innen økonomi eller anen relevant utdanning
Personlige egenskaper
- Erfaring med regnskapsarbeid og økonomisystemer
- Gode kommunikasjonsferdigheter og evne til å formidle økonomisk informasjon
- Strukturert, nøyaktig og løsningsorientert
- Kjennskap til lover og regler innen regnskap og økonomistyring
- Evne til å arbeide selvstendig og ta initiativ
Vi tilbyr
- En spennende og variert arbeidshverdag
- Mulighet til å påvirke og utvikle økonomifunksjonen
- Konkurransedyktige betingelser og gode utviklingsmuligheter
- Gode arbeidsforhold og hyggelige kolleger
- Tariffestede pensjons- og forsikringsordninger
- Brønnøy kommune er en IA- bedrift
- En utviklingsorientert organisasjon
Les mer om ny ordning for sletting av studielån for bosatte i distriktskommuner her
Vi har et rekrutteringssamarbeid med Brønnøysundregistrene og Digitaliseringsdirektoratet. Har du en partner som har behov for jobb kan vi formidle kontakt med disse, samt opplyse om relevante ledige stillinger hos oss. Skriv gjerne i din søknad om dette er ønskelig.
Spørsmål om stillingen
- Økonomisjef, Wenche Næsvold, Tlf.: 907 86 751, e-post: wenche.naesvold@bronnoy.kommune.no
- Kommunedirektør, Frank G. Nilssen, Tlf.: 934 12 086, e-post: frank.nilssen@bronnoy.kommune.no
Generell info
Språkkunnskaper
Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved språkprøvebevis minimum bestått nivå B2.
Ansettelse
Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Lønn etter avtale i forhold til utdanning og praksis. Det inngår 6 måneders prøvetid i tilsettingen.
Intervju
Søkere må være forberedt på å stille til intervju. Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon ved intervju/frammøte. Minst to referanser bes oppgitt i søknaden.
Offentlighet
Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25.
Søknad sendes
Alle som søker, må levere fullstendig søknad og registrere all utdanning og arbeidserfaring i søknadsskjema. Søknad sendes elektronisk via link på denne siden (Søk stillingen)
Attester og vitnemål legges ved den elektroniske søknaden. Arbeidsansiennitet er grunnlag for lønnsfastsettelsen i et evt. jobbtilbud.
Ved innsending av elektronisk søknad vil du få en bekreftelse på at søknaden din er mottatt på din e-postadresse. Om du ikke mottar slik bekreftelse innen kort tid er søknaden ikke mottatt.