Finnmark fylkeskommune (FFK)
Om stillingen
Vil du være med å forme fremtidens kollektivtilbud i Finnmark? Vi søker en engasjert og strategisk fagleder som vil ha en sentral rolle i utviklingen av et bærekraftig, effektivt og brukervennlig kollektivsystem.
Du vil inngå i et bredt og faglig godt team som jobber med kollektivtrafikken i Finnmark. Som fagleder for kollektivtransport vil du ha faglig ansvar for planlegging, utvikling og oppfølging av kollektivtilbudet i regionen. Du vil jobbe tett med interne og eksterne aktører, inkludert operatører, kommuner og fylkeskommunen, for å sikre et godt og helhetlig tilbud til innbyggerne.
Kollektivtrafikken i Finnmark markedsføres under varemerket «Snelandia», og utføres av et tjuetalls ulike transportselskaper på kontrakt med fylkeskommunen. Fylkeskommunens kollektivtilbud er på vei over i et nytt kontraktregime, der fylkeskommunen tar et større ansvar for markedsføring, kundehåndtering og økonomi.
Arbeidssted er Vadsø – en by som ligger ved Varanger nasjonalpark, og med levende kulturliv. Les mer om livet i Vadsø bl.a. på www.vds.no.
Arbeidsoppgaver
- Koordinere fagområdet kollektivtransport
- Faglig utvikling av de ansatte
- Bidra til politiske saker
- Oppfølging av kollektivkontrakter
- Utvikle og følge opp strategier og planer for kollektivtrafikk
- Analysere reisemønstre og foreslå forbedringer
- Samarbeide med operatører og myndigheter
- Bidra til prosjekter innen mobilitet og bærekraft
-
Ta initiativet til innovative løsninger og forbedringer.
Stillingen medfører noe reisevirksomhet i Finnmark
Kvalifikasjonskrav
- Høyere utdanning innen transport, samfunnsplanlegging, logistikk eller tilsvarende
- Meget relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- Behersker IKT verktøy som feks Excel, Word, Outlook.
- Førerkort klasse B
Ønskede kvalifikasjoner
- Erfaring fra offentlig forvaltning, gjerne kommunal forvaltning og helst fra samferdsel og kollektivtransport
- Erfaring i bruk av IKT systemer som er relevante for kollektivtransport, f.eks. ruteplanverktøy
- Erfaring fra politisk saksbehandling
- Erfaring fra offentlige anskaffelser
Personlige egenskaper
- Gode formidlings-, samarbeids- og gjennomføringsevner
- Analytisk, strategisk og helhetstenkende
- Kan bidra til endring og utvikling for å fremme kvalitet i tjenestene
- Være en tilstedeværende leder med god relasjonskompetanse
- Evne til å inspirere og motivere medarbeidere
Vi tilbyr
- Et godt faglig samarbeid og spennende utfordringer på tvers av organisasjonen
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
-
Flytteutgifter kan dekkes etter vårt reglement
Å bo og jobbe i innsatssonen gir mange økonomiske fordeler. Les mer om fordelene på våre nettsider.
Søknaden skal inneholde
- Søknadsbrev og CV, vitnemål, attester
- Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse
- 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer)
- Søknad skal sendes elektronisk via denne siden
Andre opplysninger
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.
Viktig informasjon til deg som skal søke
Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette – jf.offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling vil du få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.