Nesna kommune
Om stillingen
Motiveres du av å hjelpe andre med å løse sine utfordringer? Har du god økonomisk forståelse?
Da ønsker vi å ha deg med på laget vårt som leder for NAV Nesna. Dette er en 100% fast stilling, og vi har behov for snarlig tiltredelse.
Vi har ledig en 100% fast kommunal stilling for snarlig tiltredelse som leder ved Nav Nesna. Nav Nesna er en utviklende og spennende arbeidsplass som legger vekt på et godt og inkluderende arbeidsmiljø. Kontoret har både kommunalt og statlige ansatte , som alle jobber for å gi våre brukere muligheter til å være i arbeid og aktivitet og muligheter for inntektssikring.
Til Nav kontoret i Nesna søker vi etter en operativ leder som får ansvaret videreutvikle kontoret i tråd med de overordnede føringer fra kommune og stat. Du vil ha ansvar for daglig drift av kontoret og den strategiske utviklingen, samtidig som du må ha egen brukeroppfølging.
Dette er en stilling for deg som ønsker å være en synlig og aktiv leder, og som drives av å oppnå resultater i samarbeid med andre – til beste for både brukere og lokalsamfunnet.
Dette er en stilling for deg som ønsker å være en synlig og aktiv leder, og som drives av å oppnå resultater i samarbeid med andre – til beste for både brukere og lokalsamfunnet.
Boligpolitikk er et sentralt satsingsområde i Nesna kommune og et viktig verktøy for å tiltrekke nye innbyggere. Som Nav-leder vil du få en nøkkelrolle i dette arbeidet, med blant annet et overordnet ansvar for å bruke Husbankens virkemidler på en målrettet måte.
Leder av Nav Nesna rapporter til Nesna kommune og Nav Nordland. Leder må håndtere både statlige og kommunale styringssystemer og kunne lede ansatte innenfor både det kommunale og statlige avtaleverket.
NAV-Leder rapporterer både til Nesna kommune og NAV Nordland. Leder må derfor kunne håndtere kommunale og statlige styringssystemer.
Nav-leder er en del av kommunedirektørens virksomhetsledergruppe, med samarbeid og utvikling på tvers av fagområder.
Er dette stillingen for deg? Ønsker du å vite mer om Nesna og NAV se her:
www.nesna.kommune.no og www.nav.no
Arbeidsoppgaver
Som leder av NAV Nesna får du blant disse arbeidsoppgavene:
- Videreutvikle organisasjonen i takt med overordnede føringer
- Ansvar for budsjett, økonomi og daglig drift
- Ansvar for personaloppfølging og nærværsarbeid
- Overordnet fagansvar, inkludert utvikling av arbeidsmetodikk og arbeidsprosesser
- Tilrettelegge for kompetanseutvikling og personlig vekst for den enkelte medarbeider
- Lede medarbeidere som arbeider målstyrt, og sikre god resultat- og måloppnåelse
- Oppfølging og veiledning av egenbrukerportefølje
- Styrke og videreutvikle relasjoner til arbeidsgivere og sentrale samarbeidspartnere
NAV er i stadig utvikling, så endring av ansvar og arbeidsoppgaver må påregnes.
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
Du må ha
- 3-årig utdanning fra høgskole eller universitet tilsvarende minimum bachelor eksempelvis sosialfaglig, økosamfunnsfaglig, personal og ledelse. Relevant utdanning og/ eller arbeidserfaring kan i særlige tilfeller kompensere for utdanningskravet
- Erfaring med oppfølging og veiledning av mennesker i ulike livssituasjoner
- Være god på relasjonsledelse, og ha evne til å involvere, se og utvikle dine medarbeidere individuelt og i team
- God økonomiforståelse
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter
-
God digital forståelse og kompetanse
Ønskelig at du har
- Ledererfaring
- Erfaring fra Nav og/eller andre velferdstjenester
- Erfaring fra endring og utviklingsarbeid
-
Har kunnskap om arbeidsinkludering
Personlige egenskaper
-
Vår nye leder har engasjement for Navs samfunnsoppdrag og ser medarbeiderne som den viktigste ressursen. Du har også evne til å møte mennesker i ulike og sårbare livssituasjoner, og klarer å håndtere et bredt ansvarsområde.
Vi søker deg som
- Har evnen til å jobbe både operativt og strategisk
- Jobber målrettet og strukturert, og kan vise til gjennomføringsevne
- Har brukerfokus og gode serviceholdninger
- Har gode samarbeidsevner og evne til å bygge gode relasjoner internt og eksternt
- Du evner å drive forbedring, endring og omstilling
-
Du bidrar til et godt arbeidsmiljø og trives med å skape gode arbeidsprosesser og resultater sammen med andre
Nesna kommune verdsetter et godt arbeidsmiljø og gode kolleger, og ønsker en engasjert person som bidrar positivt inn i fellesskapet både med kunnskap og faglig kompetanse, men også med et sosialt og relasjonelt fokus.
Vi vil legge vekt på personlig egnethet.
Vi tilbyr
- Gode låne- og pensjonsordninger gjennom KLP
- Fri gruppelivs- og ulykkesforsikring
- Inkluderende arbeidslivordning
- Fokus på kontinuerlig forbedring og medarbeiderskap
- Lønn og tillegg etter gjeldene tariffavtale og reglement
- En spennende arbeidsplass under utvikling
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen for øvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.