50 % Prosjektlederstilling, pårørendearbeid

Brønnøy kommune

Om stillingen

Brønnøy kommune har fått tildelt prosjektmidler for å styrke pårørendearbeidet i kommunen. I den forbindelse søker vi en engasjert og dyktig prosjektleder for engasjement i 6 mnd. 

Om prosjektet

Dette er et nytt prosjekt som skal styrke pårørendearbeidet og gi helhetlig støtte til pårørende med krevende omsorgsoppgaver. Oppdraget er tverrfaglig mellom Miljøterapi- og Rus- og psykiatri tjenesten, med mål om å styrke pårørendearbeidet i tjenesten. Det er ønskelig at prosjektet skal resultere i en god arbeidsform og samhandling med pårørende, som kan overføres til andre aktuelle avdelinger i kommunen. Prosjektleder vil ha ansvaret for strukturering og tilrettelegging av pårørendearbeidet i samarbeid med de ulike avdelingen i tjenesten. Det vil opprettes en arbeidsgruppe med deltakere fra de aktuelle avdelinger.

Arbeidsområde

Du vil være med å påvirke både hvordan vi skal gi tjenester til pårørende, og du vil være aktiv i arbeidet med pårørende selv. Du vil samhandle med de forskjellige avdelingene, pårørende og brukere. Du vil være ansvarlig for å holde tråden i prosjektet og utforme planer sammen med tjenestene, brukere og pårørende. 

Arbeidstid

50 % prosjektstilling med varighet ut året. Arbeidstid er dagtid, noe arbeid ettermiddag og kveld må påberegnes. 

Arbeidsoppgaver

  • Lede og koordinere prosjektet i samarbeid med arbeidsgruppen.
  • Kartlegge og identifiserer behov hos pårørende gjennom spørreundersøkelser og informasjonsmøter.
  • Utarbeide informasjonsmateriell og arrangere kurs og møter.
  • Opprette og følge opp støttegrupper for pårørende.
  • Evaluere tiltakene og foreta nødvendige justeringer.
  • Rapportere til leder underveis og etter avsluttet prosjekt.

Kvalifikasjoner og personlige egenskaper

Kvalifikasjoner

  • Det er ønskelig med relevant utdanning innen helse- og sosialfag eller pedagogikk
  • Gjerne erfaring med prosjektledelse og koordinering.
  • Kjennskap til pårørendearbeid om omsorgstjenester er en fordel. 
  • Ønskelig at du har god kjennskap til, og forståelse for offentlig forvaltning 

Personlige egenskaper

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Evne til å arbeide selvstendig og strukturert.
  • Empatisk
  • Fleksibel
  • Genuint engasjert for målgruppen
  • Du jobber selvstendig og målrettet, og har evnen til å strukturere arbeidshverdagen
  • Du har evne til å inspirere og motivere, og er løsningsorientert.

    Personlig egnethet og god relasjonskompetanse vektlegges.

Vi tilbyr

  • Spennende og meningsfulle oppgaver som skal være med å utvikle tiltak rundt målgruppen, og være med på å legge premisser for hvordan tilbudet kan se ut i tett samarbeid med pårørende.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Lønn etter avtale.
  • Spennende arbeidsoppgaver  
  • Gode arbeidsforhold og hyggelige kolleger
  • Tariffestede pensjons- og forsikringsordninger
  • Brønnøy kommune er en IA- bedrift
  • En utviklingsorientert organisasjon

Les mer om ny ordning for sletting av studielån for bosatte i distriktskommuner her

Vi har et rekrutteringssamarbeid med Brønnøysundregistrene og Digitaliseringsdirektoratet. Har du en partner som har behov for jobb kan vi formidle kontakt med disse, samt opplyse om relevante ledige stillinger hos oss. Skriv gjerne i din søknad om dette er ønskelig.  

Generell info

Språkkunnskaper

Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved språkprøvebevis minimum bestått nivå B2. 

Ansettelse

Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Lønn etter avtale i forhold til utdanning og praksis. Det inngår 6 måneders prøvetid i tilsettingen. 

Intervju

Søkere må være forberedt på å stille til intervju. Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon ved intervju/frammøte. Minst to referanser bes oppgitt i søknaden.  

Offentlighet

Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25.

Søknad sendes

Alle som søker, må levere fullstendig søknad og registrere all utdanning og arbeidserfaring i søknadsskjema. Søknad sendes elektronisk via link på denne siden (Søk stillingen)

Attester og vitnemål legges ved den elektroniske søknaden. Arbeidsansiennitet er grunnlag for lønnsfastsettelsen i et evt. jobbtilbud.
Ved innsending av elektronisk søknad vil du få en bekreftelse på at søknaden din er mottatt på din e-postadresse. Om du ikke mottar slik bekreftelse innen kort tid er søknaden ikke mottatt.

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted