DOKS, Randaberg kommune
Randaberg kommune har ca. 11 700 innbyggere og er med sine 24 km2 landets minste landkommune i areal. Digital utvikling og styring er en nyopprettet virksomhet under tjenesteområdet Organisasjon og innbyggerdialog. Virksomheten har ansvar for IT-drift, digital prosessutvikling, dokument- og datahåndtering, informasjonssikkerhet og personvern, og har per nå 5 årsverk.
Organisasjon og innbyggerdialog omfatter også kommunikasjon/servicetorg, HR, HMS, beredskap og politisk sekretariat. Sammen skal vi sørge for at innbyggere og andre får innsyn og tilgang til informasjon om kommunens virksomhet på en lett og forståelig måte. Vi skal legge til rette for gode interne og demokratiske prosesser, og se til at alle kommunikasjonskanaler virker. Vi er opptatt av å finne gode, digitale løsninger for innbyggere og ansatte.
Vi trenger en dedikert medarbeider som skal jobbe opp mot dokumenthåndtering, dataforvaltning og innsyn. Vi søker en fleksibel og serviceinnstilt rådgiver i fast 100% stilling.
Arbeidsoppgaver
- Prosessforbedring/digitalisering av dokumentasjonsprosesser
- Bidra til helhetlig informasjonsforvaltning, dokumentasjon-/datafangst og datalagring
- Saksbehandling av innsynskrav
- Veiledning og opplæring i dokumenthåndtering internt i organisasjonen
- Oppgaver knyttet til fysisk og elektronisk dokumenthåndtering
Andre arbeidsoppgaver vil bli tillagt stillingen i takt med utviklingen av organisasjonen.
Kvalifikasjoner
- Relevant høgskole/universitetsutdanning, minimum bachelorgrad, fortrinnsvis mastergrad. Aktuelle fagområder vil være: arkivfag, IT/digitalisering, samfunnsvitenskapelige fag, humanistiske fag, jus e.l.
- Det er en fordel med kjennskap til kommunal administrasjon og offentlig regelverk, men det er ikke et krav.
- Solide digitale ferdigheter, gjerne med erfaring fra Microsoft365-plattformen, bruk av KI, sak/arkivsystemer eller andre relevante dokumenthåndteringssystemer.
- Dersom du har annet morsmål enn norsk, må du dokumentere at du har språknivå tilsvarende C2. Gjelder ikke søkere med skandinavisk morsmål.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.
Personlige egenskaper
- Serviceinnstilt
- Fleksibel
- Strukturert
- Nøyaktig
- Gode kommunikasjonsevner
- God gjennomføringsevne
- Samfunnsinteressert
- Stor arbeidskapasitet
- Initiativrik og positiv
Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
- Utfordrende arbeidsoppgaver
- Godt arbeidsmiljø
- Fleksitid
- Kantine
- Hjem-jobb-hjem-ordning
- Kort avstand til Stavanger sentrum
Kontaktinformasjon
Lene S. Tamburstuen, Virksomhetsleder, +47 95851575
Arbeidssted
Randabergveien 370
4070 Randaberg
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Randaberg kommune
Referansenr.: 4989782824
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 17.08.2025