Nav Frogner
Har du engasjement for NAV sitt samfunnsoppdrag? Brenner du for å motivere og veilede andre
mennesker til arbeid og aktivitet? Vi ser etter deg som tar initiativ og ser løsninger framfor begrensninger. Har du en positiv tilnærming og godt humør, vil vi ha deg med på laget. NAV Frogner er et utviklingsorientert kontor i bydel Frogner i Oslo. Vi er vel 140 medarbeidere, fordelt på ulike avdelinger og faggrupper. Kontoret har sterkt fokus på arbeid og helhetlige løsninger til det beste for innbyggerne. Du får ansvar for brukere med nedsatt arbeidsevne i en egen portefølje. Brukerne skal veiledes og følges opp mot arbeid, behandling og aktivitet, og kompetanseutvikling ved behov. I dette ligger det også en god del saksbehandling og bruk av digitale verktøy. Du må avklare og kartlegge behov og muligheter, og sette mål sammen med dem du har ansvar for. Sammen med brukerne skal du legge plan for arbeid og innsats, ansvarsfordeling og retning. Dere involverer og samhandler med andre som er naturlig i hver enkelt sak. Vi trenger vikarer både til ungdomsavdelingen og oppfølging av personer over 30 år.
Vi har nå ledig flere vikariater av noe ulik varighet. Oppgitt varighet er tentativ. Det er ønskelig med rask oppstart.
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for egen brukerportefølje
- Arbeidsrettet veiledning og oppfølging,
- Du skal jobbe med brukere (primært) med nedsatt arbeidsevne
- Saksbehandling
- Du skal aktivt bruke rutiner og lovverk
- Bruke NAVs arbeidsrettede tiltak
- Samarbeide med arbeidsgivere og tiltaksarrangører
- Bruk av digitale plattformer og fagsystemer
- Samarbeide internt og eksternt med aktuelle aktører
- Holde deg oppdatert og drive aktiv egenutvikling
Kvalifikasjoner
- Du må ha
Høyere utdanning; minimum fullført og bestått bachelorgrad, eller relevant
erfaring fra tilsvarende arbeid av lengre varighet - Forståelse for NAV sitt samfunnsoppdrag
- Gode kommunikasjonsferdigheter, generelt gode norskferdigheter -skriftlig og muntlig
- Gode digitale ferdigheter, kunne håndtere ulike fagsystemer og digitale oppfølgingsverktøy
Vi ønsker at du har
- Tilsvarende erfaring fra NAV-kontor
- Kjennskap til NAV sitt virkemiddelfelt
- Relasjons- og veiledningskompetanse
Personlige egenskaper
- Du er tålmodig og raus, men kan også kan sette grenser
- Du evner å bygge relasjoner og fremme mestring
- Du tilegner deg aktivt kunnskap, tar ansvar for egen læring og deler med andre
- Du har stor arbeidskapasitet
- Du er strukturert
- Du er nysgjerrig, endringsvillig og tilpasser deg
- Du er trygg og tydelig i arbeidet, har integritet
- Du har gode samarbeidsevner
- Du bidrar til et godt arbeidsmiljø
- Du må være egnet til jobben
- Du må ha godt grep om kravene til forvaltning og personvern
- Du trives med lover, regler og rutiner
- Du må kunne balansere emosjonelle belastninger hos bruker og deg selv i møte med krav, regler og rammer
Personlig egnethet tillegges stor vekt
Vi tilbyr
Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
Et sterkt fokus på arbeid og løsninger til det beste for våre brukere
Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og faglig dyktige kollegaer
Oppgaver og fag i utvikling og endring
Moderne lokaler i vårt bydelshus med lett tilgang til andre tjenester i bydelen
Fleksibel arbeidstid med mulighet for noe hjemmekontor
Lønn og innplassering som 1408 førstekonsulent (kr 600 000 – 624 000 pr. år) eller 1434 rådgiver (610 000- 646 500 pr. år)
Pensjonsordning i Statens Pensjonskasse (det trekkes 2% av lønnen)
Kantine i 10. etasje med takterrasse og utsikt over hele byen
Innendørs sykkelparkering
Sentral beliggenhet med gode kollektivtilbud i nærheten
Treningsrom og et aktivt bedriftsidrettslag, mulighet for trening i arbeidstiden
Kontaktinformasjon
Sven Petter Testad, Avdelingsleder, 41299904
Geir Olav Maribo, Avdelingsleder, 90960378
Arbeidssted
Drammensveien 60
0271 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAV
Referansenr.: 4991942759
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Startdato: 25.08.2025
Sluttdato: 31.08.2026
Søknadsfrist: 03.08.2025