Arkivar

  • Heltid
  • BERGEN, NORGE
  • Publisert: 2 uker siden
  • 9. august 2025

Klagenemndssekretariatet

Om stillingen

På grunn av økt arbeidsmengde i en periode, søker vi etter en arkivar til en midlertidig stilling i Klagenemndssekretariatet. Arkiv har per i dag to heltidsstillinger og en deltidsstilling. Det er ønskelig med oppstart i begynnelsen av september. Vikariatet har i første omgang 6 måneders varighet, men forlengelse kan bli mulig. Deltid kan vurderes hvis ønskelig. Vi søker i første omgang etter en arkivar med erfaring, men nyutdannede kan også søke.

Vi er et offentlig organ med et spennende samfunnsoppdrag, å sikre rettsikkerhet i klageprosessene til nemndene vi har ansvar for. God dokumentbehandling er essensielt for å sikre en forsvarlig saksbehandling og de krav til innsyn som følger av regelverket.

 

Arbeidsoppgaver og ansvarsområder

  • Delta i daglig drift av arkivet; daglig journalføring, kvalitetssikring, avslutning av saker samt mottak og fordeling av inngående post
  • Bidra til videreutvikling av gode rutiner og arbeidsprosesser
  • Være en aktiv pådriver for nye løsninger som bidrar til effektivisering og nytenking   
  • Utføre system-oppgaver innen sak- og arkivsystemet Public 360°
  • Lære opp ansatte i rutiner og system   
  • Andre administrative oppgaver

     

Kvalifikasjonskrav

 

  • Erfaring fra arkiv- og dokumentbehandling fra offentlig virksomhet
  • God kunnskap om relevant lovverk som er knyttet til offentlig saksbehandling og elektronisk dokumentbehandling

 

 

Ønskede kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning innen arkiv, bibliotek, IKT, dokument-/ forvaltningssikkerhet
  • Minst 3-5 års erfaring fra arkiv- og dokumentbehandling fra offentlig eller kommunal virksomhet. Erfaring fra tilsvarende arbeid vil bli tillagt vekt
  • Nyutdannede/studenter kan også bli vurdert
  • Kompetanse i bruk og utvikling av digitale løsninger
  • Erfaring med Public 360°
  • Erfaring med Teams og SharePoint

Om søkeren

Vi søker en nøyaktig, strukturert og effektiv medarbeider med god arbeidskapasitet. Du har faglig integritet og liker å arbeide selvstendig. Stillingen passer for deg som tar ansvar og er opptatt av kvalitet. Du er alltid interessert i å tilegne deg ny kunnskap og nye ferdigheter, også på det IT-tekniske. Du liker å jobbe med dokumenthåndtering og videreutvikle rutiner og prosedyrer for slik kontroll. 

Det er også viktig at du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, er imøtekommende og serviceinnstilt.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • Et stort fagmiljø med kompetente medarbeidere innen mange ulike rettsområder
  • Et dynamisk miljø med dedikerte medarbeidere
  • God oppfølging av nyansatte (fadderordning)
  • Gode utviklings- og karrieremuligheter
  • Fleksible arbeidstidsordninger, treningstid i arbeidstiden og tjenestepensjon i Statens Pensjonskasse
  • Lokaler sentralt i Bergen sentrum, med kantine og gode treningslokaler

     

Andre opplysninger

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, og bli positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.

Les mer om kravene på Arbeidsgiverportalen

Vi oppfordrer søkere til å krysse av i jobbportalen dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.

For oss er inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.

Stillingen lønnes etter statens lønnsregulativ som førstekonsulent, rådgiver eller seniorrådgiver avhengig av kvalifikasjoner. For særlig godt kvalifiserte søkere, kan høyere lønn vurderes. Fra lønnen trekkes 2 % til Statens pensjonskasse. 

 

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted