Vi søker veileder som brenner for vårt samfunnsoppdrag

Nav Hustadvika

Vi søker veiledere til spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsoppdrag i Nav Hustadvika. Vi har ledig 1 fast stilling og en midlertidig stilling som veileder.

Som veileder hos oss vil en viktig del av jobben være å motivere og hjelpe brukere til å finne jobbmuligheter og aktuelle tiltak som må til for å komme eller å stå i jobb. Deler av jobben er også saksbehandling og forvaltningsmessige oppgaver etter ulike lovverk. Alle ansatte bistår også enkeltdager med å bemanne publikumsmottak. Arbeidet består av kommunale og statlige oppgaver. 

Nav Hustadvika har 21 engasjerte medarbeidere og et godt fagmiljø. Virksomheten er utviklingsorientert og har høye ambisjoner. Gjennom vår innsats får flere mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt.

Vårt Nav-kontor yter tjenester til kommunes rundt 13500 innbyggere, og er en innovativ og framtidsrettet tjenesteleverandør. Gjennom brukerinvolvering, samhandling og et sterkt kompetansemiljø skal vi bidra til å hindre utenforskap, at flere er i arbeid og et velfungerende arbeidsmarked.

Arbeidsoppgaver

  • Helhetlig oppfølging av brukere mot arbeid
  • Sykefraværsoppfølging
  • Sosialfaglig saksbehandling
  • Markeds- og rekrutteringsarbeid
  • Du vil få ansvar for egen portefølje fordelt etter dato

Nav som organisasjon er stadig i endring og utvikling. Organisatoriske endringer ved kontoret må regnes med, likeså endring av arbeidsoppgaver.

Kvalifikasjoner

  • 3-årig høyere utdanning fra universitet/høgskole, gjerne innen samfunnsfag, sosialfag, økonomi eller markedsføring. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • Veiledningskompetanse
  • Gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig
  • Gode digitale ferdigheter og evne til å raskt sette seg inn i og ta i bruk nye fagsystem
  • Førerkort klasse B

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Erfaring fra arbeid som veileder i Nav
  • Erfaring fra saksbehandling og lovanvendelse, gjerne fra offentlig forvaltning
  • Kjennskap til næringslivet og kunnskap om arbeidsmarkedet i vårt område
  • Erfaring fra rekrutteringsarbeid og/eller oppfølging av arbeidsgivere

  

Personlige egenskaper

  • Du er en relasjonsbygger som evner å få kontakt med brukere som ofte er i en vanskelig livssituasjon
  • Du bidrar til et godt og utviklende arbeidsmiljø og tar del i kontorets fellesoppgaver
  • Du jobber selvstendig, målrettet og strukturert – i tråd med virksomhetsplan og øvrige styringssignal
  • Du samhandler godt både tverrfaglig og i eget team
  • Du evner å jobbe helhetlig innenfor et bredt spekter av oppgaver

Personlige egenskaper tillegges stor vekt.

Vi tilbyr

  • En stilling der du får jobbe med varierte arbeidsoppgaver i et tverrfaglig miljø og innenfor et viktig samfunnsoppdrag
  • Trivelige kolleger i et engasjert og godt arbeidsmiljø
  • Fleksible arbeidstidsordninger og muligheter for hjemmekontor etter avtale
  • Lønn i stillingskode 1408 førstekonsulent eller 1434 rådgiver, innenfor lønnsspenn kr 522000-583000 for førstekonsulent er og kr 607600- 669800 for rådgiver. Innplassering gjøres ut i fra erfaring og kompetanse
  • Gode pensjonsordninger gjennom Statens pensjonskasse
  • Nye og moderne lokaler fra våren 2025

Kontaktinformasjon

Nina Håseth, Avdelingsleder, 412 93 340
Laila Ottesen, Nav-Leder, 988 02 350

Arbeidssted

Torget 1
6440 Elnesvågen

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: NAV

Referansenr.: 4991403135
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 10.08.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted