Bemanningsplanlegger

Widerøe Ground Handling

Det grønne hjertet

Er du på jakt etter en spennende jobb? 

Widerøe Ground Handling søker en strukturert og målrettet bemanningsplanlegger til en fast stilling med arbeidssted  Oslo Lufthavn/Flyporten.
Stillingen inngår i en sentral planleggingsfunksjon og omfatter bemanningsplanlegging for flere stasjoner, med ansvar for å sikre optimal ressursdisponering både på kort og lang sikt.

Du blir en del av Widerøekonsernet med kollegaer over hele landet. Vi har lang tradisjon og høy kompetanse, og er opptatt av å være en sentral aktør i hele Norge, også i fremtiden.

Hvem er du?

Du har følgende kvalifikasjoner:

Utdanning

  • Høyskoleutdanning innen logistikk, serviceledelse eller tilsvarende
  • Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning

Erfaring

  • Erfaring fra stasjonsdrift, logistikk eller tilsvarende bransje
  • God kompetanse i bruk av IT-verktøy for personellplanlegging
  • Interesse og erfaring med kapasitets- og ressursberegninger

Personlige egenskaper

  • Strukturert og planleggingsorientert
  • Gode analytiske ferdigheter og evne til problemløsning
  • Forretningsforståelse
  • Evne til å påvirke og motivere
  • Fremragende kommunikasjonsevner og samarbeidsevner

Et godt arbeidsmiljø er viktig for oss, og vi søker deg som ønsker å bidra til en hyggelig arbeidshverdag.

Om stillingen

Som bemanningsplanlegger skal du bidra til effektiv og bærekraftig bemanningsplanlegging i samsvar med budsjett, lover, forskrifter, avtaleverk og selskapets interne retningslinjer. 
Rollen innebærer tett samarbeid med lokal og sentral ledelse samt øvrige operative enheter, og vil være en viktig bidragsyter i selskapets kontinuerlige forbedringsarbeid.

Ansvarsområder og hovedarbeidsoppgaver

  • Planlegge og dimensjonere skift og vakter i tråd med operasjonelle behov og gjeldende regelverk
  • Registrere og håndtere personalavvik, vaktbytter, ferie, permisjoner, overtid og mertid
  • Utarbeide kapasitets- og produksjonsberegninger, samt sikre nødvendig kompetanse på skiftene
  • Utarbeide prognoser for fremtidige bemanningsbehov
  • Bidra til effektiv ressursbruk i samarbeid med ledelse og operativ drift
  • Delta aktivt i utvikling og forbedring av skiftplaner
  • Koordinere ressurser og iverksette innkalling av personell ved behov
  • Sørge for oppdatering og kvalitet i personaladministrative systemer
  • Bistå ved avvikshåndtering og støtte ledelsen i den daglige driften
  • Bidra til implementering av forbedringstiltak og endringsprosesser
  • Utføre øvrige administrative oppgaver etter avtale med leder

    Myndighet

  • Kalle ut og koordinere personell
  • Foreslå og planlegge kompetansetiltak

Jobb i Widerøe

Hos oss får du:

  • En sentral og viktig rolle i et spennende og dynamisk miljø
  • Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og dyktige kolleger
  • Gode utviklingsmuligheter
  • Tilgang på rabatterte fritidsreiser både innlands og utlands 
  • Gode parkeringsavtaler ved arbeidssted 
  • Flere gunstige avtaler og rabatter
  • 6 måneders prøvetid gjelder for stillingen

Sikkerheten kommer først

Ved ansettelse kreves uttømmende politiattest (UPA). Informasjon om dette finner du hos Luftfartstilsynet – www.Luftfartstilsynet.no 

Generell informasjon

Arbeidssted for stillingen vil være ved WGHs hovedkontor på Gardermoen/Flyporten. Arbeidstiden vil være 37,5 timer pr. uke. Lønn etter avtale.

Søkere må legge ved CV, sertifikater, attester og vitnemål for at søknaden skal bli behandlet.

Ved spørsmål om utfylling av elektronisk søknadsskjema kan Jobbnorge kontaktes på 75 54 22 20 eller kundeservice@jobbnorge.no på hverdager mellom 08.00-16.00.

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted