Bodø kommune
Om stillingen
I Oppfølgingstjenesten avdeling hjemmetjeneste psykisk helse og rus er det ledig 100% stilling som miljøterapeut med videreutdanning i psykisk helsearbeid.
Stillingen er en turnusstilling, med arbeid en fast aftenvakt i uken og arbeid hver 8 helg, langvakter 12 timer lør og søn.
Dette er stillingen for deg som liker å være på farten, følge opp mennesker med komplekse behov og stadig møte på nye faglige utfordringer.
Avdelingen har også utstrakt samarbeid med blant annet Spesialisthelsetjeneste, fastleger, NAV og flere ideelle-/frivillige organisasjoner.
Oppfølgingstjenesten psykisk helse og rus i Bodø Kommune består av:
- Hjemmetjeneste for mennesker med psykiske lidelser og /eller rusmiddelavhengighet
- Vebjørn Tandbergs vei 14, 18 leiligheter i bofellesskap
- Hålogalandsgata 131, 16 leiligheter i bofellesskap
- Ruskonsulenttjeneste
- OpiNor (samhandlingsprosjekt med Nordlandssykehuset)
Oppfølgingstjenesten for psykisk helse og Rus arbeider målrettet og strukturert innenfor recoveryorientert praksis. Dette innebærer blant annet å ha fokus på selvbestemmelse og medvirkning for tjenestemottakerne, med samarbeid om målet med tjenesten. Det er utstrakt samarbeid med spesialisthelsetjenesten, fastleger, NAV og andre faginstanser.
Vi kan tilby deg:
- En arbeidsplass med høy grad av fokus på arbeidsmiljø og trivsel
- Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver med stor grad av autonomi
- Engasjerte og faglig dyktige kollegaer med bred kompetanse innen fagfeltet
- Forsikring mot skader og ulykker i arbeidet. Forsikringen inkluderer gruppelivsforsikring, yrkesskade – og ulykkesforsikring
- En av markedets beste pensjonsordninger i Bodø pensjonskasse
- Lønn etter gjeldene tariffavtale
Dine arbeidsoppgaver
Oppdrag tilknyttet vedtak innenfor helse- og omsorgstjenester i hjemmet, herunder bl.a.:
- Samtaler med fokus på mestring av hverdagen
- Stabiliseringsrådgivning og læring og mestring av egen sykdom
- Bo veiledning og boligsosial oppfølging
- Nettverksbygging
- Økonomisk veiledning
- Veiledning inn i sosial- og fritidsaktiviteter
m.m.
Studentveiledning og undervisning må påregnes.
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
Kvalifikasjoner
- Bachelor i barnevern eller sosialt arbeid
- Ønskelig med videreutdanning i psykisk helsearbeid
- Erfaring med målgruppen
- God kunnskap innen IKT og kvalitetsarbeid samt systemarbeid
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne
- Førerkort klasse B
Personlige egenskaper
- Faglig engasjement
- Ydmykhet og respekt
- Gode samarbeidsevner og evne til nytenkning
- Evne til å arbeide strukturert og selvstendig i en hverdag som kan være uforutsigbar
Det vil i tilsettingen bli lagt stor vekt på motivasjon for stillingen og personlig egnethet
Annet
Aktuelle søkere vil bli invitert til intervju .
Dokumentasjon på utdanning og praksis legges ved søknaden.
Får du tilbud om stillingen må gyldig politiattest leveres til leder/tjenestested. jf. Kommunal helse- og omsorgstjenestelov § 5-4 og Helsepersonelloven § 20 a. (skal ikke vedlegges søknaden).
Søkere må benytte elektronisk søknadsskjema.
Arbeidsplassene i Bodø kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn.
Bodø kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Fast ansatte i Bodø kommune med fortrinnsrett som overtallig, avklart omplasseringskandidat på bakgrunn av helse eller som ønsker å øke sin stillingsandel oppfordres til å søke.
Ditt navn kan bli offentliggjort, selv om du ber om å ikke bli oppført på søkerlisten. Dette blir du i så fall varslet om.
For alle stillinger gjelder de regler som går fram av lover, reglement og gjeldende tariffavtale.
Ved første gangs ansettelse i kommunen gjelder en prøvetid på 6 måneder.
Søknad, CV og vedlegg sendes via lenke på denne siden. Har du spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på tlf. 75 54 22 20.