Ørland kommune
Ørland kommune søker saksbehandler i 100 prosent stilling i Koordinerende enhet. Stillingen ligger i koordinerende enhet og rapporterer til kommunalsjef helse og familie. Stillingen er ledig og det er ønskelig med snarlig oppstart. Kommunalområdet helse og familie består av sykehjem, hjemmetjenesten, oppfølgingstjenesten og familiehelse.
Koordinerende enhet er viktig for å nå målsetningen om å tilby nødvendige helse og omsorgstjenester, som sikrer at alle kan bo hjemme lengst mulig. Tjenestetildeling skal vurdere behov og se muligheter for bruk av helse- og velferdsteknologi som del av tjenestetilbudet.
Ørland kommune er i utprøvingsfase av ny dialog og tillitsbasert tildelingsmodell. Der et tverrfaglig vurderingsteam skal gjennomføre en hensiktsmessig tverrfaglig aktiv kartlegging i tett dialog med pasient/bruker og pårørende. Med fokus på «hva er viktig for deg», hverdagsmestring og ressurser hos den enkelte skal riktig tjenestenivå oppnås, og gi flere muligheten til å mestre hverdagen og bo lengre i egen bolig.
Ønsker du nærmere opplysninger om stillingen kan du kontakte Kommunalsjef Hesle og Familie,
Lisa Estensen på telefon 415 56 318.
Velkommen med din søknad!
Arbeidsoppgaver
Som saksbehandler vil du vurdere og behandle søknader i henhold til forvaltningsloven, helse- og omsorgstjenesteloven, pasient- og brukerrettighetsloven og aktuelle forskrifter.
Du vil også få ansvar for blant annet følgende arbeidsoppgaver:
- Kartlegge og vurdere innbyggernes ressurser og behov for helse- og omsorgstjenester
- Saksbehandle søknader om og klager på helse- og omsorgstjenester i fagsystemet Helseplattformen
- Tverrfaglige vurderinger med fokus på helhetlige tjenesteforløp
- Samhandling og koordinering med kommunens tjenester, spesialisthelsetjenesten og private tilbydere
- Legge til rette for brukermedvirkning, hverdagsmestring og velferdsteknologi
- Veiledning og oppfølging av brukere og pårørende
Kvalifikasjoner
- 3-årig helsefaglig bachelor, fortrinnsvis sykepleier eller vernepleier
- Videreutdanning/kompetanse innen saksbehandling og helserett vil bli vektlagt
- Har god kunnskap om aktuelt lovverk/forskrifter, faglige retningslinjer og veiledere
- Gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig
- Politiattest må fremlegges før oppstart
- Førerkort klasse B er et krav
- Vi ønsker at du har god IKT- kompetanse
- Du har god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper
Vi søker deg som:
- Kan bygge gode relasjoner med brukere, pårørende og samarbeidspartnere
- Mestrer å formidle faglig tyngde og trygghet i tverrfaglig samarbeidet, både med interne tjenestesteder og spesialisthelsetjenesten
- Du beholder evnen til konstruktiv dialog, i krysspresset mellom de ulike tjenestestedene internt og med spesialisthelsetjenesten, selv ved stort press og uenigheter
- Kan arbeide selvstendig og drive prosesser fremover
- Er løsnings orientert/kreativ/fleksibel i forhold til utforming av tjenestene
- Er positiv og i stand til å stå i endringsprosesser
- Er lojal til beslutninger som vedtas
- Evner til å se helheten i koordinerende enhet og forvalting sitt ansvarsområde
Vi tilbyr
- Lønn etter kompetanse og kvalifikasjoner, i henhold til tariffavtale.
- Fleksibel arbeidstid
- Godt arbeidsmiljø
- Opplæring og veiledning
- Tverrfaglig miljø og nettverk
- Spennende arbeidsoppgaver med gode utviklingsmuligheter
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Oppstart etter nærmere avtale med leder
Kontaktinformasjon
Lisa Estensen, Kommunalsjef Helse og Familie, +47 415 56 318
Arbeidssted
Alf Nebbs gate 1
7160 BJUGN
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Ørland kommune
Referansenr.: 4989687856
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 03.08.2025