Helsesekretær – fast stilling

  • Heltid
  • ELVERUM, NORGE
  • Publisert: 3 uker siden
  • 22. juli 2025

Kirurgisk kontortjeneste, Elverum, Sykehuset Innlandet HF

Ortopedisk avdeling består av sengepost, operasjonsavdeling, dagbehandling, poliklinikk, sterilsentral, inntakskontor og kontortjeneste. Avdelingen har høy aktivitet med 2200 døgnopphold, 1300 dagkirurgiske pasienter og 22000 polikliniske pasienter pr. år.

Ortopedisk kontortjenesten betjener ortopedisk poliklinikk, skadepoliklinikk, sengepost, operasjon, dagbehandling og ortopedisk kontor med betjening av sentralbord for poliklinikken. Totalt 13 årsverk, arbeid kun på dagtid.
Vi jobber i et godt og aktivt miljø, med varierende arbeidsoppgaver, de ansatte rullerer mellom de ulike arbeidsstasjonene. Kontortjenesten er i stadig utvikling, mange spennende utfordringer venter i tiden fremover, en fin mulighet for deg som ønsker å være med på laget vårt.

Kontortjenesten har ledig fra 01.09.2025: 100% fast stilling og 40% fast stilling, for helsesekretær/sekretær med erfaring fra ortopedi.

Vennligst oppgi i søknaden ønsket stillingsstørrelse. Ved annen ledighet vil det bli vurdert å ansette fra samme søkermasse. 

For mer informasjon om Sykehuset Innlandet HF, besøk Sykehuset Innlandets hjemmeside: https://www.sykehuset-innlandet.no/  

Innlandet byr på det gode liv på landet med nærhet til naturen og friluftsliv, et rikt kulturliv og Norges største innsjø. 
Det er kort avstand til Gardermoen og Oslo.

Velkommen til Innlandet!

Arbeidsoppgaver

  • Pasientkoordinering, inkl timeoppsett og henvisninger
  • Håndtere pasienthenvendelser både via telefon og i ekspedisjoner
  • Dialog med pasienter og pårørende 
  • Administrasjon og oppfølging av oppgaver i det pasientadministrative systemet DIPS
  • Testskåring og utsending av spørreskjema/tester i elektronisk system, Checkware
  • Rydding og oppdatering av ventelister/rapporter for å sikre korrekt pasientoppfølging  og god kvalitet i behandlingsforløpet
  • Registering av diagnose- og prosedyrekoder
  • Bestilling av pasienttransport i tråd med pasientens behov og transportmuligheter
  • Bestilling av tolk
  • Rullering av arbeidsoppgaver på tvers av lokasjoner
  • Andre administrative oppgaver

Kvalifikasjoner

  • Autorisasjon som helsesekretær
  • Relevant erfaring og personlig egnethet kan kompensere for utdanningskravet
  • Erfaring i bruk av DIPS
  • Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper

  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Nøyaktig og strukturert
  • Høy arbeidskapasitet
  • Du er opptatt av å skape et positivt arbeidsmiljø og bidrar aktivt til fellesskapet
  • Du tar på deg nye oppgaver med positiv innstilling

Vi tilbyr

  • Lønn etter overenskomst 
  • Spennende og utviklende arbeidsoppgaver
  • Trivelig arbeidsmiljø i stadig utvikling
  • Gode pensjonsordninger i KLP
  • Egne forsikringsordninger
  • Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, tariffavtaler og reglement. 
  • Bedriftsidrettslag SI Aktiv: https://www.siaktiv.no/

Etter søknadsfristens utløp vil offentlig søkerliste bli utarbeidet. Hvis søker har krysset av for ønske om ikke å fremkomme på offentlig søkerliste, vises det til offentleglova § 25, annet ledd. Helseforetaket vil gjøre en vurdering av om kriteriene for å bli unntatt fra søkerlista er oppfylt. Det gjøres oppmerksom på at en søknad kan bli offentlig selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlista. Søkeren vil i tilfelle bli varslet om dette.

Kopi av relevant utdanning og attester skal legges ved i søknaden. 

Kontaktinformasjon

Åse Haugen Larsen, Kontorleder, +4748296084

Arbeidssted

Kirkevegen 31
2413 Elverum

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Sykehuset Innlandet HF

Referansenr.: 4989250109
Stillingsprosent: 100, 40%
Fast
Startdato: 01.09.2025
Søknadsfrist: 23.07.2025