Ressurssenter, avd barn, Sandnes kommune
Vi har nå en ledig fast stilling som veileder i Inntaksteamet vårt.
Er du engasjert, strukturert og en dyktig fagperson som brenner for å støtte barn, ungdommer og familier i sårbare situasjoner?
I Inntaksteamet er vi opptatt av å gi helhetlig hjelp til barn og familier, og utvikle gode tjenester som gir rett hjelp til rett tid.
Hos oss får du:
Stor påvirkningskraft: Vær med å utvikle og forme våre tjenester, og bidra til å skape en enda bedre hverdag for barn og familier.
Faglig utvikling: Arbeid i et stimulerende miljø med høyt kompetansenivå, og få mulighet til å fordype deg i eget og nye fagområder.
Autonomi og fleksibilitet: Ta ansvar for ditt eget arbeid og medvirk til å utforme din egen hverdag.
Meningsfylte arbeidsoppgaver: Gjør en forskjell i livet til barn og familier som trenger det som mest.
Vi tilbyr veiledning til foreldre og psykisk helsehjelp til barn og unge etter helse- og omsorgstjenesteloven. Ressurssenteret er en feedback informert tjeneste. Vi bruker systematisk tilbakemeldinger fra barn, unge og familier som grunnlag for mål og samarbeid.
Arbeidsoppgaver
- Ta imot og saksbehandle nye henvendelser
- Tett samarbeid med barn, foreldre, grunntjenester og andre støttesystemer rundt barn og foreldre
- Avklare og følge opp henvendelser i faste inntaksmøter
- Avklaring samtaler på system- og individnivå
- Bidra i arbeid med kvalitet og forbedring av struktur og rutiner i Ressurssenteret
- Tett samarbeid med teamene i Ressurssenteret
- Informere om tjenestetilbudet i Ressurssenteret
- Bidra til å utvikle tjenestetilbudet
- Drive drop inn tilbud
- Rekruttere til kurs og gruppetilbud
- Periodevis drive kurs og grupper
Kvalifikasjoner
- Bachelor i helse og sosial
- God digital kunnskap, interesse og forståelse
- Erfaring fra arbeid med barn, ungdom og familier
- Ønskelig med videreutdanning innen psykisk helse/rus, familieterapi eller psykososialt arbeid med barn og unge
- Ønskelig med erfaring fra arbeid med psykisk helse i spesialisthelsetjeneste eller kommune
- Det er ønskelig med sertifisering i COS, TIK, Flexid, DUÅ eller andre evidensbaserte gruppetilbud
- God system kompetanse
- Gyldig førerkort klasse B
- Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse
- Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2
- Menn oppfordres til å søke
- Legg ved attester og vitnemål i søknaden (lastes inn som vedlegg i Webcruiter).
Personlige egenskaper
Du er engasjert og ekstra interessert i å arbeide med barn/ungdom og foreldre.
Du ønsker å jobbe verdibasert og ser viktigheten av å ta verdier og barnesyn inn i arbeidet med barn og foreldre
Du er kreativ, nytenkende og fleksibel
Du er positiv og har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
Du er ressurs- og løsningsorientert, og har syn for helhetlige løsninger
Du tåler å arbeide under press
Du evner å skape tillit og gode relasjoner til menneskene rundt deg
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Godt arbeidsmiljø i et spennende fagfelt som er i utvikling
- Delta i spennende nybrottsarbeid innen psykisk helse og forebyggende arbeid med barn og unge og foresatte
- Samarbeid med andre tjenester
- Lønn etter avtale
- Fleksitid
- Tjenestebil
- Hjem-jobb-hjem avtale
- Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
- Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Kontaktinformasjon
Mari Prytz Malmanger, Fagleder, 93666019
Anne Gunn Czybulla Kvandal, Fagleder, 92056293
Miriam Skjæveland Håland, Avdelingsleder, +47 47511927
Arbeidssted
Rådhusgata 1
4306 Sandnes
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Sandnes kommune
Referansenr.: 4985881976
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 13.08.2025