Markedskoordinator

Sixt

Oppstart: Etter avtale – vi begynner å behandle søknader i august

Arbeidssted: Sixt Norges hovedkontor – Kjøita 40

Stillingsprosent: 100 prosent

 

Arbeidsoppgaver

Som Markedskoordinator hos Sixt Bilutleie Norge vil du ha ansvar for et bredt spekter av markedsføringsaktiviteter. Du vil samarbeide tett med vårt internasjonale team for å sørge for at våre markedsføringsstrategier og kampanjer er optimalisert for både det norske og det globale markedet. Arbeidshverdagen vil bestå av følgende arbeidsoppgaver: 

  • Optimalisere og analysere nettsider og digitalt innhold med fokus på merkevarebygging, god brukeropplevelse og søkemotoroptimalisering (SEO)

  • Produsere innhold til ulike kanaler, inkludert tekst, bilde og annet markedsføringsmateriell.

  • Planlegge og produsere kampanjemateriell både digitalt og trykte flater (grafisk) i henhold til internasjonal brand guide, samt måle effekt for kontinuerlig forbedring

  • Optimalisere SEM i samarbeid med internasjonal avdeling og lokal pricing avdeling

  • Gjennomføre oversettelser og tilpasse innhold til det norske markedet

  • Jobbe med CRM i samarbeid med det internasjonale hovedkontoret, med fokus på lokal tilpasning og kundedialog

  • Utvikle en markedsføringsplan for LinkedIn, lage og dele artikler og informasjon om selskapet, samt administrere stillingsannonser på plattformen

  • Vedlikeholde og optimalisere Google My Business, inkludert oppdatering av bedriftsinformasjon, bilder, Q&A og oppfølging av anmeldelser basert på innsikt og analyse

  • Måle og analysere alle markedsføringsaktiviteter, både betalte og organiske, for å sikre at mål og KPIer nås – og bruke innsikt til å forbedre fremtidige tiltak

  • Bistå Chief Brand Officer med ulike markedsføringsrelaterte oppgaver ved behov

Kvalifikasjoner 

Vi søker deg som har erfaring med digital markedsføring og er lidenskapelig opptatt av å skape resultater. Du har erfaring fra markedsføringsarbeid, helst innen SEO, SEM, og digital annonsering, og trives med å optimalisere innhold for å øke synligheten på nett. Du er analytisk, fremoverlent og har evnen til å jobbe strategisk med markedsføringskampanjer. Du evner å kombinere kreativitet med dataanalyse for å nå de beste resultatene, og har et øye for detaljer i alt du gjør.

  • Høyere utdanning innenfor markedsføring, kommunikasjon eller lignende. Relevant erfaring kan kompensere for formell utdanning

  • Minimum 2 års erfaring med digital markedsføring, SEO og SEM 

  • God kjennskap til Google My Business, Google Ads og andre digitale annonseplattformer

  • Erfaring med oversettelser og tilpasning av tekstinnhold for det norske markedet

  • God forståelse for KPIer og resultatanalyse

  • Erfaring med LinkedIn som markedsføringsverktøy er en fordel

  • Flytende norsk og engelsk muntlig og skriftlig 

  • Gode dataferdigheter 

  • Evne til å se forbedringspotensialer 

  • Erfaring med bruk av Adobe programmer som Photoshop og InDesign er en fordel

  • Erfaring med å følge internasjonal brand guide

  • Erfaring med å produsere grafisk innhold til kampanjer på tvers av digitale og trykte flater

 

Vi tilbyr 

Som ansatt i Sixt Norge vil du være del av en organisasjon med flinke kolleger som alle ønsker å yte det beste for våre kunder. Som del av et team vil din innsats utgjøre en forskjell, og verdsettes deretter. Vi har gode trenings- og utvekslingsprogram som alle våre ansatte følger. For den rette vil det også være store utviklingsmuligheter innen organisasjonen. 

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted