Forvaltning og koordinering i helse og mestring, Kristiansand kommune
Helse og mestring er et av 6 direktørområder i Kristiansand kommune. Området har om lag 4 600 ansatte, et
driftsbudsjett på om lag 3,5 milliarder kroner og består av 6 kommunalsjefområder; Forvaltning og koordinering, Livsmestring, NAV, Helsefremming og inkludering, Hjemmetjenester og rehabilitering og Omsorgssenter. Området har ansvar for å
utvikle og levere tjenester til alle innbyggere innenfor helse- omsorgs- og
sosialfeltet.
Forvaltning og koordinering er en travel arbeidsplass med mange spennende arbeidsoppgaver. Det er 75 årsverk og vi forvalter et budsjett på nær 1,5 milliarder kroner og er delt inn i tre avdelinger: Mottak og koordinering arbeider innenfor korte tidsfrister med søkere og pasienter som blant annet skal inn eller ut av institusjoner og sykehus. To avdelinger for bolig- og tjenestetildeling, her kartlegges gjerne brukernes behov i hjemmet og de følges over tid. Avdelingene er sammensatt med personal på tvers av fag- og oppgaveområder og det er tett samarbeid mellom de ulike avdelinger og fagpersoner.
Forvaltning og koordinering er kommunens koordinerende enhet og har en rekke ansvarsområder utover å saksbehandle og fatte enkeltvedtak om
individuelle helse- og omsorgstjenester. Kreftkoordinator og Hukommelsesteam er eksempler på tjenester som ligger til Forvaltning
og koordinering. Vi har også ansvar for tildeling av viktige virkemidler
rettet mot vanskeligstilte på boligmarkedet; kommunale utleieboliger og
husbankens individuelle økonomiske virkemidler (startlån og tilskudd) er de to
mest sentrale.
Vi har ledig:
- 2 x 100 % faste stillinger i Avdeling 2 Bolig- og tjenestetildeling
- 1 x 100 % vikariat i Avdeling 1 Mottak og koordinering, med mulighet til forlengelse eller fast ansettelse
Velkommen til oss!
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandle søknader og henvendelser om kommunale helse- og omsorgstjenester, primært innen fagfeltet somatikk. Dette innebærer beslutninger i forhold til tildeling eller avslag på kommunale tjenester ut fra lov, forskrift, rutiner og veiledninger.
- Utstrakt samarbeid med eksterne aktører, blant annet spesialisthelsetjenesten og fastlegetjenesten samt mange av tjenestene som ligger under de øvrige 5 kommunalsjefområdene i helse og mestring.
- Gi informasjon og veiledning innenfor eget oppgaveområde overfor søkere, brukere, pårørende og aktuelle samarbeidspartnere, både internt og eksternt.
- Aktiv deltagelse i teamarbeid på tvers av eget fag- og oppgaveområde.
Kvalifikasjoner
- Autorisasjon som sykepleier. Søkere med annen medisinskfaglig utdanning med særlig relevant erfaring kan bli vurdert.
- Minimum 3 års relevant praksis fra sykehus og/eller kommunale helse- og omsorgstjenester.
- Erfaring som saksbehandler av søknader om helse- og omsorgstjenester vektlegges.
- Kunnskap om lover, regler og forskrifter som regulerer saksbehandling og tjenester innen aktuelle fagområder
- Kjennskap til kommunale helse- og omsorgstjenester og aktuelle samarbeidspartnere
- Meget god skriftlig og muntlig norsk formulerings- og formidlingsevne
- Gode IKT-kunnskaper og beherske digitale kommunikasjonsformer
- Stillingen krever norskkunnskaper på nivå B2 i henhold til definisjon i Det felles europeiske rammeverket for språk
- Førerkort klasse B
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt og er en viktig del av vurderingen om du er kvalifisert til stillingen. Personlighetstest vurderes benyttet
Personlige egenskaper
- Optimistisk og raus med evne til både å lytte og dele, samtidig er det viktig at du kan være tydelig i din kommunikasjon overfor samarbeidsparter, brukere og pårørende
- Strukturert og ryddig samtidig som du har en fleksibel holdning til hva som kan inngå i dine arbeidsoppgaver
- Flink til å skifte fokus fra en oppgave til en annen når våre prioriteringer krever dette
- Hos oss løser vi oppgaver både i team og alene, du må derfor ha gode samarbeidsevner, samtidig som du kan jobbe selvstendig og sluttføre oppgaver
- Kommunale tjenester er i kontinuerlig endring, som medarbeider i forvaltning og koordinering er det viktig at du kan bidra til å utvikle våre oppgaver videre
Vi tilbyr
- Faglig sterke og engasjerte kolleger med mye godt humør
- Arbeidslokaler i Kristiansand sentrum (Tordenskjoldsgate 65)
- Opplæring og veiledning med fadderordning
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn og betingelser i henhold til gjeldende kommunalt regel- og avtaleverk
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
- Kun elektroniske søknader vil bli behandlet
Kontaktinformasjon
Anne Cecilie Eivindson, Enhetsleder, 99223048, Anne.Cecilie.D.Eivindson@kristiansand.kommune.no
Ida Hodnemyr, Enhetsleder, 91635102, Ida.Hodnemyr@kristiansand.kommune.no
Arbeidssted
Tordenskjolds gate 65
4614 Kristiansand
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Kristiansand kommune
Referansenr.: 4988920111
Stillingsprosent: 100%
Fast, Vikar
Søknadsfrist: 17.08.2025