Saksbehandler Sykepleier/ Vernepleier

  • Heltid
  • GRIMSTAD, NORGE
  • Publisert: 4 uker siden
  • 2. august 2025

Forvaltning og koordinering, Grimstad kommune

Vi søker en engasjert og faglig dyktig saksbehandler til en 100 % fast stilling ved Forvaltning og koordinering i Grimstad kommune. Hovedarbeidsområde vil være med brukergruppen til Tjeneste Habilitering. Forvaltning og koordinering er en del av Tjeneste Innovasjon og forvaltning i Helse- og omsorgssektoren. Det er 12,5 årsverk tilknyttet vår virksomhet som er lokalisert i flotte omgivelser i det nye Helsesenteret Campus i Grøm Næringspark. Saksbehandlers primære funksjon er å behandle søknader om tjenester etter lov om helse- og omsorgstjenester. Vi ser etter deg som ønsker å være en del av en erfaren og kunnskapsrik stab der du vil få utfordrende oppgaver, anledning til å jobbe tverrfaglig med de andre tjenestene i sektoren og være en del av det nyskapende miljøet ved Helsesenteret Campus 

Arbeidsoppgaver

  • Saksbehandling av søknader om helse- og omsorgstjenester etter gjeldende lovgivning
  • Utredning av behov for helse- og omsorgstjenester
  • Veilede og informere brukere, pårørende og utførere
  • Arbeid med individuell plan
  • Tverrfaglig samarbeid med utførende enheter og spesialisthelsetjenesten
  • Ansvar for e-link (elektronisk samhandling mellom sykehus, fastlege og kommune) – ukentlig rullering i avdelingen

Kvalifikasjoner

  • Treårig helse- og sosialfaglig utdanning på høyskole/ universitetsnivå (sykepleier/vernepleier) 
  • Erfaring fra saksbehandling innen offentlig forvaltning og kjennskap til relevant lovgivning som helse- og omsorgslovgivning og forvaltningsrett
  • Ved lang erfaring fra arbeid i kommunale helse- og omsorgstjenester med brukergruppen innenfor habilitering, kan kravet til saksbehandlererfaring fravikes
  • Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
  • Det er ønskelig med erfaring fra arbeid i kommunale helsetjenester. Erfaring fra arbeid med brukergruppen innen habilitering er en fordel
  • Kjennskap til journalsystemet Gerica er en fordel
  • Førerkort klasse B er en fordel

Personlige egenskaper

Personlige egenskaper vektlegges ved utvelgelse av søkere. Vi søker en person som er strukturert, fleksibel og som har gode samarbeidsevner. Du må være løsningsorientert, ha evne til å kunne arbeide under høyt arbeidspress og tåle å stå i krevende samarbeidssituasjoner. Vi ser etter deg som har evne til å jobbe selvstendig og sluttføre oppgaver.

Vi tilbyr

  • Lønn i henhold til tariff
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Fleksitid
  • Godt arbeidsmiljø og god opplæring 
  • En spennende stilling med muligheter for faglig og personlig utvikling

Kontaktinformasjon

Nina Høyland, Virksomhetsleder, 90977911

Arbeidssted

Grøm Næringspark 19
4887 Grimstad

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Grimstad kommune

Referansenr.: 4960173033
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 03.08.2025