Nesna kommune
Om stillingen
Stillingen er et viktig ledd i å etablere og videreutvikle fremtidens helse-og omsorgstjenester. Økt fokus på forebygging, helsefremming, velferdsteknologi og tidlig innsats står sentralt.
Hovedarbeidsområde er hjelpemiddelformidling for barn, voksne og eldre, og stillingen vil være tilknyttet vårt tverrfaglige team.
Som ansatt vil du få en allsidig, utfordrende og spennende arbeidshverdag med mange ulike arbeidsoppgaver. Du har oppgaver der du jobber selstendig, terrfaglig og i team.
Du må være opptatt av å bidra til økt helsekompetanse, ressursmobilisering og økt selvstendighet i møte med innbyggere og skape helhetlige og koordinerte forløp.
Arbeidsoppgaver
- Brukerkartlegging/funksjonskartlegging
- Helsefremmende arbeid inn i skolehelsetjenesten
- Søke om tekniske hjelpemidler, tilpasning
- Syn- og hørselsoppfølging
- Rådgivning og veiledning til pasienter og pårørende
- Helsefremmende hjemmebesøk til eldre
- Rapportskriving og dokumentasjon
- Samarbeid med fastleger og andre tjenesteytere i kommunen og spesialisthelsetjenesten
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
Kvalifikasjoner
- 3-årig høgskoleutdanning med norsk autorisasjon som ergoterapeut
- Ønskelig med erfaring med helsefremmende og forebyggende arbeid, gjerne innenfor råd og veiledning, individuell- og grupperehabilitering
- Gode erfaringer i tverrfaglig samarbeid og koordinering
- Erfaring med kartlegging av hjemmesituasjon og funksjonsevne
- Gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig. For utenlandske søkere kreves det norsk på B2 nivå
- Førerkort kl B
- Stillingen har krav om gyldig politiattest
Personlige egenskaper
- Gode kommunikasjonsferdigheter
- Evne og kapasitet til å bidra inn i utvikling av nye tjenestetilbud
- Interesse og evne til å tilegne deg ny oppdatert kunnskap på fagfelt som f.eks velferdsteknologi
- Faglig engasjert
- Løsningsorientert, effektiv og strukturert
- Evne og vilje til å bidra i utviklingsarbeid og endringsprosesser
- Evne til å arbeide selvstendig og i team
- Evne og vilje til å bidra til å skape et godt arbeidsmiljø
Vi tilbyr
- Positivt arbeidsmiljø med oppgaver i stadig utvikling
- Spennende og varierte arbeidsoppgaver
- Arbeidstid dagtid med jobb hver 6. helg i 12 timers vakter
- Et godt arbeidsmiljø med fokus på trivselstiltak og gode kollegaer
- Gode låne- og pensjonsordninger gjennom KLP
- Fri gruppelivs- og ulykkesforsikring
- Inkluderende arbeidslivsordning
- Fokus på kontinuerlig forbedring og medarbeiderskap
- Lønn og tillegg etter gjeldene tariffavtale
- En spennende arbeidsplass under utvikling
- Mulighet for kompetanseheving i form av kurs og videreutdanning
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen for øvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Spørsmål om stillingen
- Virksomhetsleder for hjemmetjenesten Geir Inge Hansen, geir.hansen@nesna.kommune.no og Anette Grønhovd (ergoterapeut), anette.gronhovd@nesna.kommune.no.