Moss kommune
Bli en del av vårt koordinerende team!
Vil du bli med å utvikle vår koordinerende enhet og brenner for god samhandling? Ved virksomhet Helsetjenester og koordinering, Avdeling Barn, Voksne og Koordinerende enhet i Moss kommune er det nå ledig 100% fast stilling som fagkoordinator i koordinerende enhet.
Koordinerende enhet skal bidra til å sikre et helhetlige og koordinerte tilbud til pasienter og brukere med behov for langvarige og koordinerte tjenester. Enheten har overordnet ansvar for individuell plan og for oppnevning, opplæring og veiledning av koordinator. Koordinerende enhet er kontaktpunktet for eksterne og interne samarbeidspartnere og en pådriver for kartlegging, planlegging og utvikling av habiliterings- og rehabiliterings-virksomheten generelt.
Stillingen vil fungere som en viktig brobygger mellom innbyggerne og tjenesteapparatet. Den vil ha ansvar for å sørge for effektiv samordning av tjenestetilbudet, slik at innbyggerne får den hjelpen de trenger på en smidig og koordinert måte. Dette innebærer å samarbeide tett med ulike avdelinger og tjenester for å sikre at alle aspekter av innbyggernes behov blir ivaretatt.
Hos oss får du
- en arbeidsplass med mange spennende, varierte og faglig utfordrende arbeidsoppgaver, godt arbeidsmiljø med gode og kompetente kollegaer
- fleksibilitet og autonomi i eget arbeid
- faglig utvikling på ulike kompetanseområder innen
- gode pensjons- og forsikringsordninger og et ryddig ansettelsesforhold
- arbeidstid og fleksitid i henhold til kommunens rutiner.
Les mer om Moss kommune som arbeidsplass og gode grunner til å jobbe hos oss på våre nettsider.
Arbeidsoppgaver
Fagkoordinator vil ha ansvar for samhandling med tjenester innenfor helse og omsorg, i tillegg til oppvekstområdet.
Du vil også få ansvar for saksbehandling av henvendelser/ søknader der det er behov for langvarige og koordinerte tjenester, oppnevne koordinatorer, opplæring og veiledning av koordinatorer og kvalitetssikre arbeidet med individuelle planer.
I tillegg vil du være koordinator i komplekse brukersaker og må kunne lede og gjennomføre møter, knyttet til dette. Det er et utstrakt samarbeid på tvers av virksomheter i kommunen, samt spesialisthelsetjenesten, behandlingsinstitusjoner m.m.
Stillingen innebærer deltakelse i interne og eksterne samarbeidsmøter og veiledning til samarbeidspartnere, brukere og pårørende.
Er du den vi ser etter?
Du har:
- 3-årig høyere helse-/sosialfaglig utdanning på bachelornivå.
Det vil tillegges stor vekt at du har:
- Erfaring fra helse- og omsorgstjenester og andre velferdstjenester
- Videreutdanning innen helserett eller barne- og familiearbeid
- God muntlig og skriftlig fremstilling
- Gode datakunnskaper
- Førerkort for bil
Det er ønskelig med følgende kvalifikasjoner:
- Erfaring med arbeidsoppgaver tillagt koordinerende enhet
- Erfaring fra tverrfaglig samarbeid og koordinering
- Erfaring fra saksbehandling
- Relevant videreutdanning
Politiattest
Før ansettelse må du kunne legge frem godkjent politiattest som ikke er eldre enn 3 måneder
Vi legger stor vekt på at du er personlig egnet, har integritet og ellers har kompetanse som passer til oppgavene. Vi ser for oss at kandidatene til stillingen er:
- Løsningsfokusert og handlekraftig
- Relasjonsskapende med gode samarbeidsevner
- Selvstendig og strukturert
- Fleksibel
- Kan jobbe i et hektisk arbeidsmiljø og være en tydelig fagperson i møte med ulike samarbeidsparter
Hvem er vi?
Helsetjenester og koordinering, Avdeling Barn Voksne og Koordinerende enhet er en virksomhet i Helse og Mestring.
Avdelingen saksbehandler alle søknader om helse- og omsorgstjenester for personer som oppholder seg i kommunen. Koordinerende enhet er også en del av avdelingen.
Avdelingen har også ansvar for oppgaver knyttet til klagesaksbehandling, pasientkoordinering og egenbetaling for helse- og omsorgstjenester.
Virksomheten følger opp samarbeid med private og kommunale leverandører av kommunale tjenester, samarbeid med spesialisthelsetjenesten samt oppfølging av oppdragstakere mm.
Informasjon om prosess
Vil du vite mer om stillingen?
Ta gjerne kontakt med meg for mer informasjon
- Therese Løvås Walbom, tlf. 93201076
Vi ønsker ikke kontakt med annonsører.
Søknad og videre prosess
Søknad sendes elektronisk via linken ”Søk stillingen”. Du må laste opp relevante attester og vitnemål som vedlegg.
Aktuelle kandidater vil inviteres til intervju.
Søkerlisten er offentlig
Det følger av offentlighetsloven at opplysninger om deg som søker kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten.
Ansettelsesvilkår
Avlønning etter ansiennitet og kompetanse. Aktuell stillingskode er 6599, spesialkonsulent., med avlønning etter følgende lønnsstige (p.t.):
- 0-4 års ansiennitet: Kr 522 600
- 6 års ansiennitet: Kr 535 600
- 8 års ansiennitet: Kr 545 800
- 10 års ansiennitet: Kr 596 600
- 16 års ansiennitet: Kr 614 400
Ansiennitet gis på bakgrunn av all offentlig tjeneste og privat tjeneste, i tillegg til andre bestemmelser i Hovedtariffavtalens § 12.
Ansettelse i Moss kommune etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Prøvetid på 6 måneder.
Mangfold er viktig for oss!
Vi er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, alder, funksjonshemming eller etnisk bakgrunn.