Bodø kommune
Om stillingen
Vil du være med å forme fremtidens helse- og omsorgstjenester i Bodø kommune?
Tildelingskontoret og Boligtjenesten i Bodø kommune er nå samlet i et nytt, felles forvaltningskontor. Kontoret er kommunens koordinerende enhet og har som hovedoppgave gi veiledning, behandling av søknader og fatte vedtak, forvaltning av helse- og omsorgstjenester, samt kommunale boligtjenester.
Vi søker nå to engasjerte og fremtidsrettede ledere som vil være med på å forme og videreutvikle tjenestene i ny organisasjon.
Samlingen av kontorene gir oss en styrket evne til å jobbe helhetlig, koordinert og innovativt for å møte framtidens krav til effektivitet, tjenesteutvikling og innovasjon.
For å lykkes med oppdraget tilsetter vi to 100 % stillinger som begge inngår i virksomhetens ledergruppe og rapporterer til virksomhetsleder. Lederne vil ha tverrfaglig ansvar og jobbe tett sammen for å sikre kvalitet, forsvarlighet og utvikling i et arbeidsfelt i endring.
Stillingenes ansvarsområder
Leder for bolig- og institusjonstjenester
- Ansvar for boligsosiale tjenester og forvaltning knyttet til heldøgns botilbud og institusjoner. Personalansvar. Bidra til strategisk og faglig utvikling av både kontoret og HO-avdelingen som helhet.
Leder for hjemmebaserte tjenester
- Ansvar for saksbehandling og tildeling av hjemmebaserte helse- og omsorgstjenester. Personalansvar. Bidra til strategisk og faglig utvikling av både kontoret og HO-avdelingen som helhet.
Arbeidsoppgaver
- Operativ og faglig ledelse innenfor eget ansvarsområde
- Ansvar for daglig drift, personal- og fagutviklingsarbeid
- Bidra til helhetlig utvikling av det nye forvaltningskontoret
- Sikre brukermedvirkning og forsvarlig saksbehandling og tjenestetildeling i tråd med lovverk
- Drive endrings- og utviklingsarbeid i tråd med målsettingene for kommunens helse- og boligsosiale tjenester
- Tverrfaglig samarbeid med øvrige ledere, brukere, pårørende og samarbeidspartnere
- Bidra aktivt i innovasjons- og forbedringsarbeid
- Utvikle arbeidsprosesser, digitalisering og internkontroll
- Saksbehandling i komplekse enkeltsaker og klagesaker
Merk: Arbeidsoppgaver og ansvarsområder kan bli justert i takt med videre utvikling av enheten.
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
Kvalifikasjoner:
- Relevant høyere utdanning, på masternivå. Helsefag eller juridisk embetseksamen/Master i rettsvitenskap vil bli foretrukket.
- Ledererfaring
- Erfaring fra forvaltning, tildeling av tjenester og/eller boligsosialt arbeid
- God kjennskap til aktuelt lovverk (f.eks. helse- og omsorgstjenesteloven, pasient- og brukerrettighetsloven, forvaltningsloven og boligsosialloven)
- Svært god skriftlige og muntlige fremstillingsevne
- Erfaring fra kvalitetssystem, internkontroll, klagesaksbehandling eller tilsynsarbeid er en fordel
Personlige egenskaper:
- Tydelig og inspirerende lederstil
- Evne til å utvikle gode team og et positivt arbeidsmiljø
- Strukturert, løsningsorientert og med høy gjennomføringsevne
- Gode kommunikasjonsferdigheter, både skriftlig og muntlig
- Evne til å se helhet og tenke strategisk
- Gode samarbeidsevner og evne til å bygge relasjoner på tvers av fagområder
- Stor arbeidskapasitet og evne til å prioritere i et komplekst arbeidsfelt
Det vil i tilsettingen bli lagt stor vekt på motivasjon for stillingen og personlig egnethet.
Vi tilbyr
- En spennende lederrolle i en nyopprettet organisasjon
- Mulighet til å være med å bygge opp nye strukturer og påvirke fremtidige løsninger
- Et kompetent fagmiljø med høyt engasjement
- Gode utviklingsmuligheter og støtte fra virksomhetsleder
Annet
Aktuelle søkere vil bli invitert til intervju .
Dokumentasjon på utdanning og praksis legges ved søknaden.
Søkere må benytte elektronisk søknadsskjema.
Arbeidsplassene i Bodø kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn.
Bodø kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Fast ansatte i Bodø kommune med fortrinnsrett som overtallig, avklart omplasseringskandidat på bakgrunn av helse eller som ønsker å øke sin stillingsandel oppfordres til å søke.
Ditt navn kan bli offentliggjort, selv om du ber om å ikke bli oppført på søkerlisten. Dette blir du i så fall varslet om.
For alle stillinger gjelder de regler som går fram av lover, reglement og gjeldende tariffavtale.
Ved første gangs ansettelse i kommunen gjelder en prøvetid på 6 måneder.
Søknad, CV og vedlegg sendes via lenke på denne siden. Har du spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på tlf. 75 54 22 20.