Helsedirektoratet
Helsedirektoratet søker en engasjert og handlekraftig rådgiver som kan bidra til å styrke avdeling internasjonalt samarbeid. Stillingen er en fast ansettelse og er plassert i divisjon for spesialisthelsetjenester og internasjonalt samarbeid. Avdelingen har et bredt virkeområde og har blant annet ansvar for direktoratets arbeid med Verdens helseorganisasjon, EØS-midlene, EUs helseprogram og Nordområdene.
Avdeling internasjonalt samarbeid bidrar og tilrettelegger for direktoratets internasjonale oppgaver. Avdelingens oppgaver i internasjonale prosjekter og samarbeid gjøres i henhold til direktoratets instruks og tildelingsbrev fra Helse- og omsorgsdepartementet.
Arbeidsoppgaver
Som rådgiver i avdeling internasjonalt samarbeid vil du arbeide på tvers av flere fagområder, men hovedsakelig om oppgaver knyttet til EØS-samarbeid og i forberedelser til Norges deltakelse i Verdens helseorganisasjons styrende organer. Dine arbeidsoppgaver vil bl.a. være å
- bistå i organisering og administrasjon av oppgaver knyttet til avdelingens internasjonale portefølje
- tilrettelegge for utvikling av underlag og dokumenter for gjennomføring av oppgaver knyttet til EØS-samarbeid og Verdens helseorganisasjon
- styrke de administrative oppgavene som følger internasjonalt prosjektsamarbeid
- støtte til avdelingens løpende oppgaver
Andre arbeidsoppgaver vil kunne bli tillagt stillingen, og noe reising på påregnes.. Vi tilbyr en ansvarsfull stilling med store muligheter for personlig og faglig utvikling.
Kvalifikasjoner
Vi ser etter deg som er faglig dyktig og som er i stand til å løse oppgaver som bidrar til samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere.
Du må ha:
- Utdanning på høyskole eller universitetsnivå, fortrinnsvis mastergrad. Lang og relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Erfaring fra offentlig forvaltning og kunnskap om internasjonalt helsesamarbeid
- Erfaring fra prosjektarbeid og nettverksbygging
- Gode kommunikasjonsevner og evne til formidle tydelig både muntlig og skriftlig på norsk og engelsk
Personlige egenskaper
Vi leter etter en deg som er engasjert og som kan arbeide effektivt og selvstendig med oppgavene dine.
Du bør ha drivkraft og være i stand til å bygge gode faglige nettverk og følge opp interne og eksterne samarbeidspartnere.
Du har god gjennomføringsevne, tar tak i prosesser og er løsningsorientert.
Vi tilbyr
- stilling som rådgiver (stillingskode 1432) i lønnsspennet kr 580 000 til 730 000.
- mulighet for trening i arbeidstiden, eget treningsrom og gruppetimer
- gode ordninger for pensjon, lån og forsikring i Statens pensjonskasse
- gode seniorordninger fra 62 år
- fleksibel arbeidstid, og mulighet for noe fjernarbeid
- moderne lokaler på Storo
I Helsedirektoratet får du kolleger som er stolte av jobben sin og utfører den med stort engasjement. Vi ønsker deg velkommen inn i et arbeidsfellesskap der tverrfaglig samarbeid er helt avgjørende.
Mangfold i Helsedirektoratet
Vi ønsker oss medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og perspektiv for å kunne bidra til en enda bedre oppgaveløsning.
Helsedirektoratet mener at inkludering og mangfold er en styrke.
Offentliggjøring av søkerliste
Vi gjør oppmerksom på at opplysningen om at du er søker kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, jf. offentleglova § 25.
Bakgrunnssjekk
Helsedirektoratet gjennomfører bakgrunnssjekk i utvalgte rekrutteringer. Bakgrunnssjekken blir utført etter samtykke fra deg som søker, og innebærer blant annet at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.
Søk elektronisk
Registrer søknaden din elektronisk innen søknadsfristen. Du må legge ved alle relevante attester og dokumentere din utdanning via Vitnemålsportalen, eller ved bekreftelse fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
Kontaktinformasjon
Bengt Skotheim, Avdelingsdirektør, 91742408, bengt.skotheim@helsedir.no
Arbeidssted
Vitaminveien 4
0483 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Helsedirektoratet
Referansenr.: 4970260273
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 05.06.2025