Rådgiver tjenesteleveranser

  • Heltid
  • DRAMMEN, NORGE
  • Publisert: 17 timer siden
  • 1. juni 2025

Er du den vi ser etter?

Vi søker en engasjert og innovativ rådgiver til et spennende vikariat.

Om stillingen: Som rådgiver tjenesteleveranser vil du spille en aktiv rolle i å identifisere muligheter for videreutvikling av våre tjenester. Du vil bistå ledelsen i ulike utviklingsprosjekter, jobbe selvstendig og i team for å sikre at våre kunder mottar effektive og profesjonelle tjenester.

Hvem er vi? Divisjon Fellesfunksjoner og HR i Statens vegvesen gir administrativ støtte og rådgivning til Statens vegvesens tjenesteproduksjon. Divisjonen er inndelt i fem avdelinger og Kontoradministrasjon er en del av Bygg- og eiendomsavdelingen. Vår seksjon består av 58 ansatte fordelt på ulike steder i landet. Vi har ansvar for administrativ drift av tjenestesteder over hele landet, inkludert saksbehandling av interne henvendelser, renhold- og kantineoppfølging, sentralbord, bestillinger av varer, posttjenester og behandling av adganger til bygg.

Arbeidssted for denne stillingen er vårt kontor i Drammen.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Bistå ledelsen i arbeidet med å videreutvikle våre tjenester i Kontoradministrasjon.
  • Delta i og lede utviklingsprosjekter.
  • Videreutvikle seksjonens fagteam.
  • Implementere og følge opp pilot for nytt kompetansekartleggingsverktøy.
  • Andre oppgaver etter behov, både innad i seksjonen og i avdelingen.

Kompetansekrav

         Kompetansekrav:

  • Relevant høyere utdanning fra høyskole/universitet (min. 3 år), for eksempel innen økonomi/administrasjon, prosjektledelse, eller lignende
  • Omfattende og relevant erfaring innenfor aktuelle fagområder kan kompensere for manglende formell utdanning
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk

    Ønskede kvalifikasjoner:

  • Erfaring med å lede prosjektarbeid fra A til Å, inkludert implementering og evaluering
  • Kompetanse innen Lean eller andre relevante prosjektledelsesverktøy
  • Kunnskap om ny teknologi og god digital kompetanse
  • Ferdigheter i å skrive saksfremlegg og lage presentasjoner

Varighet: Vikariatet varer frem til 31.12. 2026

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR (https:hkdir.no/utdanning-fra-utlandet).

Vi legger vekt på at du:

  • Er fremoverlent og en pådriver for utvikling, med evne til å engasjere og motivere
  • Evner å jobbe selvstendig og i team, og veilede andre
  • Er strukturert og med sterk gjennomføringsevne
  • Evner å se helheten, men også jobbe detaljert
  • Er lærevillig og evner å sette deg inn i ulike fagområder

Hvorfor skal du velge oss?

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt i mot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.

Vi tilbyr deg også disse godene:

  • fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
  • mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet
  • gode muligheter for faglig påfyll

Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.

Krav til søknaden

Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.

Tester og bakgrunnssjekk

Vi bruker arbeidspsykologiske tester for å vurdere kandidaters egenskaper, ferdigheter og egnethet for stillingen. Disse testene bidrar til å sikre en rettferdig og objektiv vurdering av alle kandidater, og de hjelper oss med å finne den mest kvalifiserte personen for stillingen. Vi bruker også bakgrunnssjekk på utvalgte stillinger for å verifisere og søke etter informasjon som kan ha betydning for rekrutteringsprosessen.

Positiv særbehandling

Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn vil få mulighet for positiv særbehandling. Les mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.

Søkerlista er offentlig

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.

Har du spørsmål om stillingen?

Kontakt: Kontorsjef tjenesteleveranser, Terje Pettersen Bleken, tlf. 99644979 eller rådgiver tjenesteleveranser, Helga Hylland tlf. 988 23 988

Søknadsfrist er 2. juni 2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted