Aktivitet, mestring og innovasjon
Bli med å forme fremtidens helsetjeneste i Grue!
Vi søker deg som har lyst på en spennende stilling innen helse og som ønsker å påvirke og modernisere kommunale helsetjenester. Har du interesse og kompetanse innen helse, økonomi og digitalisering kan du være den vi søker etter 🙂
Grue kommune står midt i en spennende omstilling hvor vi bygger morgendagens helsetjeneste. I nyopprettet enhet Aktivitet, mestring og innovasjon har vi ledig stilling for en engasjert og dyktig rådgiver som ser muligheter der andre ser utfordringer. Hos oss får du sjansen til å sette ditt preg på hvordan vi leverer tjenester i årene fremover.
Vi ser etter potensial og vilje til utvikling og ønsker oss en rådgiver med stor interesse for digitalisering, evne til å lære og til å lære bort og med interesse for økonomi. I tillegg er det veldig fint hvis du har noe erfaring med vederlagsberegning, systemansvar og kompetanse på forvaltning av kommunale helsetjenester.
Arbeidsoppgaver
Som rådgiver i nyopprettet enhet enhet, Aktivitet, mestring og innovasjon, vil du i stor grad delta i utformingen av en sentral rådgiverrolle i vår omstilling. Du vil også ha følgende arbeidsoppgaver tillagt din rolle:
- Vedlikehold og utvikling av elektronisk pasientjournalsystem (EPJ) med en viktig rolle ved implementering av nytt system i 2027.
- Opplæring og system-støtte til brukere av elektronisk pasientjournalsystem. (EPJ)
- Bidra til å kartlegge eksisterende arbeidsprosesser og innføre nye når ny teknologi tas i bruk.
- Beregning av vederlag for kommunale helse- og omsorgstjenester.
- Samarbeid med andre avdelinger og eksterne aktører.
- Initiere og arbeide med digitaliseringsprosjekter for å forbedre arbeidsprosesser og tjenesteleveranser.
- Arbeidsoppgavene er ikke uttømmende og kan endres i form og innhold i en nyopprettet enhet og stilling.
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning innen helse, økonomi, helseadministrasjon, IT eller lignende.
- God økonomi-forståelse og gjerne erfaring med vederlagsberegning.
- Kunnskap om kommunal elektronisk pasientjournal. (EPJ)
- Ønskelig med god kjennskap til lovverk og forvaltning av kommunehelsetjenesten.
- Gode digitale ferdigheter og gjerne erfaring med systemadministrator-rollen.
- Ønskelig med kompetanse innen digitalisering og erfaring med digitaliseringsprosjekter.
- Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig.
Personlige egenskaper
- Strukturert og nøyaktig.
- Løsningsorientert og ansvarsbevisst.
- Tar initiativ, får med seg folk og bidrar til et godt arbeidsmiljø.
- Fleksibel og tilpasningsdyktig.
- Evne til å arbeide selvstendig og i team.
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
- Personlig egnethet.
Vi tilbyr
Rådgiver i enhet Aktivitet, mestring og innovasjon er ikke bare en jobb, men også en karrieremulighet. Å få delta i innføringen av et helt nytt elektronisk pasientjournalsystem (EPJ), jobbe med digitalisering i en utviklings-orientert kommune, og inneha en sentrale rolle i Grue kommunes omstilling gir deg sjansen til å skrive historien om en liten kommune som ble stor på innovasjon – vi ønsker å gi deg verktøyene, kolleger, frihet og støtte til å lykkes. Videre tilbyr vi:
- Spennende og varierte arbeidsoppgaver i en organisasjon i endring.
- Mulighet for hjemmekontor etter avtale.
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling.
- Gode muligheter for videre- og etterutdanning.
- Lønn etter avtale og ellers i henhold til gjeldene tariffavtale.
- Grue kommune inngår i regjeringens gjeldsslette-ordning. Dette innebærer sletting av studielån på kr. 25.000,- årlig for de som bor i kommunen og har studielån.
Kontaktinformasjon
Hege Nybakk Sjaatil, Enhetsleder , 91 76 75 98, hege.sjaatil@grue.kommune.no
Arbeidssted
Finnskogvegen 143
2260 Kirkenær
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Grue kommune
Referansenr.: 4959729865
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 01.06.2025