Rådgiver

  • Heltid
  • FREDRIKSTAD, NORGE
  • Det er ikke lenger mulig å sende inn søknad.

Anskaffelse , Fredrikstad kommune

Ønsker du å jobbe som rådgiver innen offentlige anskaffelser?

Anskaffelse har ledig en til tre 100 % faste rådgiverstillinger, og trenger deg som vil være med å utvikle innkjøpsarbeidet. Anskaffelse har et sterkt fagmiljø med dyktige og motiverte medarbeidere.

Nå ser vi frem til å høre fra deg!

Fredrikstad kommune søker etter en til tre engasjerte anskaffelsesrådgivere som vil inngå i et godt etablert anskaffelsesteam. Som rådgiver vil du ha ansvaret for å gjennomføre anskaffelsesprosesser både selvstendig og i team.  Arbeidet vil være i tett samarbeid med kollegaer i virksomheten og behovshavere i kommunen. Stillingens arbeidssted er per tiden på Rådhuset i Fredrikstad kommune. Det er viktig for oss at du som søker er initiativrik og en utpreget lagspiller som liker å nå målene i samarbeid med andre.

Vi søker deg som ønsker å jobbe som rådgiver ved virksomhet Anskaffelse. Virksomheten har hovedansvaret for gjennomføring av alle anskaffelser av varer og tjenester i kommunen.

Anskaffelse er en virksomhet organisert under kommuneområdet Økonomi, og består av 10 personer, inkludert leder.

Anskaffelse har sitt arbeidssted ved Rådhuset i sentrum av Fredrikstad, en hyggelig kystby med rikt kulturliv.

 

Arbeidsoppgaver

  • Planlegge og gjennomføre små og store anskaffelsesprosesser
  • Være en faglig ressurs på anskaffelser for resten av organisasjonen/bistå organisasjon på anskaffelsesfaglige spørsmål
  • Gjennomføring av anbudskonkurranser, forhandlinger, evaluering og tildeling
  • Kontraktinngåelse; administrasjon og oppfølgning av rammeavtaler
  • Bidra i utviklingen av kommunens rutiner, maler, prosesser og digitale løsninger innenfor anskaffelser
  • Oppfølging av mål i anskaffelsesstrategi

Kvalifikasjoner

Kvalifikasjonskrav

  • Du har relevant utdanning fra høyskole/universitet på minimum bachelornivå (for eksempel innen økonomi og juss)
  • Du har erfaring med systemer og verktøy, samt generell god digital kompetanse
  • Du har god språkforståelse og formidlingsevne, både norsk skriftlig og muntlig

Ønskede kvalifikasjoner

  • God innkjøpsfaglig forståelse samt kjennskap til innkjøpsområdet og regelverket rundt offentlig anskaffelser. Erfaring med analyse, gjennomføring av offentlige anskaffelser, kontraktsoppfølging og spesielt gjerne erfaring fra forhandlinger og IT-anskaffelser
  • Bruk av relevante kontraktstandarder 
  • Bruk av relevante verktøy blant annet innkjøpssystem, konkurransegjennomføringsverktøy (KGV) og analysesystem
  • God økonomiforståelse og gode samarbeidsevner

 

Personlige egenskaper

Vi søker en kollega som

  • Trives med ansvar og gjennom samarbeid gjør sine kollegaer gode
  • Er nøyaktig, serviceinnstilt, resultatorientert og selvstendig i sitt arbeid
  • Har høy gjennomføringsevne og som liker å ta initiativ
  • Er fleksibel og evner å ta på seg nye oppgaver
  • Er analytisk, og evner til å se helheten og løse utfordringer
  • Har god relasjonskompetanse
  • Har gode kommunikasjonsevner, og at man er tydelig både muntlig og skriftlig på norsk
  • Vil bidra til et godt arbeidsmiljø, både faglig og sosialt

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt

Vi tilbyr

Hos oss får du

  • Være en del av et inkluderende arbeidsmiljø med dyktige kollegaer
  • En utfordrende og interessant stilling i en kystby med et rikt kulturliv
  • Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver med mulighet for personlig og faglig utvikling
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Lønn etter avtale

Andre vilkår
Arbeidstakere ansettes i Fredrikstad kommune i henhold til lover, reglement og tariffavtale. Prøvetiden er 6 måneder.

Offentlighet
Opplysning om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å bli unntatt offentlighet. Fredrikstad kommune vil varsle søkere som har bedt om unntak for offentlighet, dersom dette ønsket ikke kan imøtekommes (offentlighetsloven § 25). Det vil gå frem av den offentlige søkerlista hvor mange søkere det har vært til stillingen og hvilket kjønn de har.

Kontaktinformasjon

Line Pettersen, Konstituert anskaffelsessjef, +47 48271826, liepet@fredrikstad.kommune.no

Arbeidssted

 

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Fredrikstad kommune

Referansenr.: 4970768022
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 05.06.2025