Kriminalomsorgen region øst
Om stillingen
Brenner du for nye utfordringer og å jobbe i dynamiske prosjekter? Da kan du være den personen vi er ute etter.
Ved Kriminalomsorgen Innlandet er det ledig 100 % fast stilling som seniorkonsulent, IKT ansvarlig. Stillingen er rettet mot den planlagte etableringen av avdeling høy sikkerhet, Ilseng. Stillingen vil inngå i prosjektgruppen under byggeperioden. Ved overgang til driftsfase vil stillingen inngå i avdeling fellestjenester, seksjon drift. Arbeidsoppgavene vil være innkjøp, montering og utplassering av Kriminalomsorgens IKT og sikkerhetsutstyr.
En seniorkonsulent skal kunne foreta selvstendige vurderinger og trekke konklusjoner ved administrativ saksbehandling med videre og bidra til utvikling av rutiner innenfor det aktuelle fagfeltet. Stillingsinnehaveren skal kunne ta selvstendige beslutninger innenfor gitte rammer og utføre enklere utredningsoppgaver innen arbeidsområdet.
Arbeidsoppgaver
- I prosjektperioden ansvar for innkjøp, installasjon og igangsetting av prosjektert IKT- og sikkerhetsutstyr. Videre bistå med innkjøp og installasjon av øvrig brukerutstyr
- Driftsansvar for Kriminalomsorgens IT løsning IT utstyr i enheten i henhold til Kriminalomsorgens IKT-strategi
- Bistå i utarbeidelse og oppfølging av IKT-plan for Kriminalomsorgen Innlandet
- Innkjøpsansvar av IKT utstyr i henhold til innkjøpsavtaler og budsjettansvar innen gitte poster
- Bistå i offentlige anskaffelser
- Bistå i opplæring innen fagområde
- Generell saksbehandling innen arbeidsområdet
- Ansvar for informasjonsarbeid i enheten
- Stillingen vil også kunne være en ressurs innen profilering og rekruttering, med bruk av digitale verktøy og sosiale medier, i samarbeid med personal-, økonomi- og IKT-seksjonen.
Utdanning og erfaring
Du må ha
- relevant høgskole- eller universitetsutdanning på bachelornivå. Formell utdanning kan erstattes av lang og relevant arbeidserfaring
- stillingsinnehaveren skal kunne ta selvstendige beslutninger innenfor gitte rammer, vise initiativ, planlegge, organisere og dele egen kunnskap
- god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- personlige egenskaper i tråd med etatens verdier
Den som tilsettes må kunne gjennomføre tilrettelagt opplæring ved NTNU Gjøvik.
Det er ønskelig at du har
- god kjennskap til Kriminalomsorgens lover og regler i forhold til datasikkerhet
- erfaring med overvåkning og sikkerhetsutstyr som kriminalomsorgen benytter, og datateknisk sikkerhet forøvrig
- erfaring med prosjektarbeid opp mot nevnte oppgaver
Personlige egenskaper
- være fleksibel og god evne til å arbeide systematisk og nøyaktig.
- evne til å samarbeide.
- evne til å fatte/ ta selvstendige beslutninger.
- god arbeidskapasitet og gjennomføringsevne.
- gode pedagogiske ferdigheter, med evne til å formidle IKT-kunnskap på en forståelig og tilpasset måte til ulike brukergrupper.
Vi tilbyr
- meningsfulle oppgaver i en etat med et viktig samfunnsoppdrag
- gode pensjons, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse.
- godt arbeidsmiljø. trygge ledere og gode kollegaer
- tjenestebiler som kan reserveres og brukes i tjenesten.
- lønn som seniorkonsulent 1363 fra kr. 511 000 – 651 000, avhengig av kvalifikasjoner og erfaring. Det blir trukket 2 % innskudd til Statens pensjonskasse.
Generell informasjon
Ansattes holdninger og verdier skal være i tråd med Kriminalomsorgens verdisyn. Våre verdier er åpenhet, trygghet og nytenking.
Kriminalomsorgen mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og perspektiv for å kunne bidra til en enda bedre oppgaveløsning.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.
Kjenner du deg igjen i en av disse kategoriene, kan du krysse av i jobbsøkerportalen vår. Du kan lese mer om kravene for å bli vurdert som søker i disse gruppene her.
Vi gjør oppmerksom på at det må ikke være noe å utsette på vandelen til den som ansettes. Dette må dokumenteres med en uttømmende politiattest forut for ansettelse.
Vi gjør også oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å være unntatt søkerlisten. Søker vil i så fall bli varslet om dette og gitt anledning til å trekke søknaden.
Det må kunne påregnes noe reisevirksomhet i tjenesten.
Arbeidstid er dagtid.
Prøvetid er 6 måneder.
Den som ansettes må rette seg etter organisasjonsmessige eller andre endringer som blir bestemt om arbeidsområdet.
Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til prosjektkoordinator Ole Lasse Fossen tlf 456 52 539 eller avdelingsleder Geir Bakkestuen tlf 472 36 599
Søknad og CV sendes elektronisk via linken "Søk stillingen" på denne siden. Fullstendige opplysninger om relevant utdanning og arbeidserfaring må fylles inn i det elektroniske skjemaet. Vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen direkte i Jobbnorge når du søker stillingen.
For spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på 75 54 22 20.