Prosjektleder

  • Heltid
  • SANDNES, NORGE
  • Publisert: 1 uke siden
  • 25. mai 2025

Fysio- og ergoterapitjenester, Sandnes kommune

Vil du bli en del av teamet som former fremtidens helse- og omsorgstjenester?

Sandnes kommune står ovenfor spennende demografiske endringer og har et tydelig mål: å styrke forebygging og tidlig innsats slik at innbyggerne kan mestre hverdagen sin i egne hjem så lenge som mulig. Vi skal nå prøve ut en ny modell for kartlegging og behovsvurdering av hjemmeboende eldre som søker kommunale helse- og omsorgstjenester. I denne modellen vil et tverrfaglig team bestående av sykepleiere, ergoterapeuter og fysioterapeuter gjennomføre kartleggingen, samtidig som de gir helsetjenester til søkerne i inntil 4 uker.
Vi ser etter deg med erfaring fra kommunale helse- og omsorgstjenester samt forbedrings- og utviklingsarbeid. Vi søker deg som har et stort engasjement for å lede endringsprosesser, evne til samarbeid og å motivere andre, og en brennende interesse for tjenesteutvikling og gode pasientforløp.

Vi har ledig en ettårig prosjektstilling som prosjektleder.

Arbeidsoppgaver

Som prosjektleder vil du ha en sentral rolle i utvikling og gjennomføring av prosjektet.

Arbeidsoppgavene inkluderer:

  • Utforme teamets struktur og arbeidsmetoder
  • Gjennomføre opplæring og etablere teamet
  • Kartlegging av opplæringsbehov for ansatte i vurderingsteamet.
  • Utarbeide et opplæringsprogram om sikrer at teamet er godt rustet til å kartlegge og vurdere hjelpebehovet til nye brukere, samtidig som de leverer nødvendige helse- og omsorgstjenester i inntil 4 uker.
  • Bistå teamet i kartlegging og oppfølging av hjemmeboende søkere ved behov.
  • Evaluere prosjektet etter 6 måneders utprøving og lage en rapport med anbefalinger.

Arbeidsoppgavene kan endre seg etter hvert som prosjektet utvikler seg.

Kvalifikasjoner

  • 3-årig høyskole-/universitetsutdanning innen helse- og sosialfag, fortrinnsvis som offentlig godkjent ergo- eller fysioterapeut
  • Relevant videreutdanning er ønskelig
  • Krav om minimum 2 års erfaring fra arbeid i helse- og omsorgstjenester etter endt utdanning
  • Ønskelig med ledererfaring og/eller erfaring fra forbedrings- og utviklingsarbeid/prosjektarbeid
  • Gode digitale ferdigheter
  • Dersom du har et annet morsmål enn norsk, må du dokumentere språknivå tilsvarende C1. Gjelder ikke søkere med annet skandinavisk språk som morsmål

Personlige egenskaper

  • Du er utviklingsorientert og har evne til å tenke strategisk og helhetlig
  • Du er en pådriver og har evne til å lede endringsprosesser
  • Du har meget gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Du har evne til å identifisere utfordringer og finne praktiske løsninger
  • Du har høy grad av selvstendighet, men trives også med å jobbe i team
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt

Vi tilbyr

  • Mulighet til å være med å forme fremtidens helse- og omsorgstjenester
  • Et spennende og tverrfaglig arbeidsmiljø med dyktige og inspirerende kollegaer
  • Fleksitid
  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Kontaktinformasjon

Ine Hareland Lunde, Virksomhetsleder, +47 92453513

Arbeidssted

Elvegaten 25, 4.etg
4306 Sandnes

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Sandnes kommune

Referansenr.: 4962200174
Stillingsprosent: 100%
Engasjement
Søknadsfrist: 26.05.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted