Statnett
Statnett har en sentral rolle i det grønne skiftet og et økende aktivitetsnivå med store planlagte investeringer i årene som kommer. Vi styrker nå vår gjennomføringskapasitet for å møte Norges fremtidige energibehov og sikre en effektiv og pålitelig strømforsyning. Dette krever et tydelig søkelys på strategiske partnerskap, leverandørutvikling og kategoriledelse.
Seksjon for Nettanlegg i avdeling for Innkjøp og Leverandørstyring har ansvar for anskaffelser og leverandøroppfølging for hele nettanleggsporteføljen. Våre leveranser inkluderer blant annet ledning, transformator, apparatanlegg, kontrollanlegg, bygg og anlegg og oppdragsleveranser. Nå ser vi etter dyktige senior rådgivere som ønsker å bidra til å forme fremtidens energiløsninger i samarbeid med seksjonens øvrige kategoriledere og rådgivere i prosjektene.
Som senior rådgiver vil du jobbe aktivt innenfor våre leveransekategorier og inn i våre leveranseprosjekter. Forhandling av rammeavtaler i tråd med kategoristrategier, innkjøpsledelse i prosjekter og forhandling og oppfølging av store leveransepakker er alle naturlige deler av arbeidsoppgavene for våre senior rådgivere. Rollen baseres på godt samarbeid med prosjekter, andre medarbeidere i innkjøp og leverandør styring, leverandører og andre deler av Statnetts organisasjon.
Arbeidssted: Oslo, Alta, Trondheim, Sandnes eller Sunndalsøra.
Arbeidsoppgaver
- Utarbeide og følge opp innkjøpsplaner fra tidlig fase til sluttleveranse for prosjekter og større innkjøpskontrakter, i tråd med kategoristrategier
- Lede forhandlingsteam for store ordrer innen entreprise, utstyrsleveranse, oppdragstjenester og rammeavtaler
- Utvikle, implementere og vedlikeholde kontrakter som sikrer leveranse på kostnad, tid, kvalitet, sikkerhet og innenfor bærekraftige mål
- Sikre at vi gjennomfører våre anskaffelser i henhold til gjeldende regelverk og at leverandører leverer i henhold til juridiske, regulatoriske og kontraktuelle krav
- Følge opp og forbedre leveranser til og fra leverandører gjennom samarbeid og målstyring
- Delta i videreutvikling av innkjøps systemer, prosesser og roller i prosjektgjennomføring
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på bachelor- eller masternivå, gjerne innen økonomi, innkjøp/Supply Chain Management, ingeniørfag eller jus
- 3-5 års erfaring innen anskaffelser og prosjekter
- Erfaring fra komplekse anskaffelser og forhandlinger
- Teknisk forståelse og interesse
- Sterk kommersiell forståelse og forretningsorientering
- God digital kompetanse og evne til å bruke data for beslutningsstøtte
- Flytende norsk og engelsk, skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper
- Analytisk og strukturert med evne til å se helheten i komplekse problemstillinger
- Proaktiv og løsningsorientert, med høy gjennomføringsevne
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Evne til å bygge sterke relasjoner og motivere team
Vi tilbyr
- En sentral rolle i en innovativ avdeling med høye ambisjoner
- Mulighet til å påvirke Statnetts kommersielle resultater
- Konkurransedyktige betingelser og gode utviklingsmuligheter
- Fleksibel arbeidstid, gode pensjons- og forsikringsordninger
- Firmahytter, trimrom og bedriftsidrettslag
Arbeidssted: Oslo, Alta, Trondheim, Sandnes eller Sunndalsøra.
Ønsker du mer informasjon, ta gjerne kontakt med fungerende Seksjonsleder for Nettanlegg, Lars Haga.
Kontaktinformasjon
Rebecca Vatnar, Seniorrådgiver, Capus Rekruttering, rebecca.vatnar@capus.no
Lars Haga, +4795236252
Arbeidssted
Nydalen allé 33
0484 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Statnett
Referansenr.: 4962792269
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 14.05.2025