Facilities Management, Eiendomsforvaltning og -utviklingsavdelingen
Er du vår nye Eiendomsforvalter?
Vi søker nå etter en Eiendomsforvalter til vår avdeling. Som Eiendomsforvalter hos oss vil du få ansvar for å forvalte og å følge opp internehusleiekontrakter i alle bygg, samt eksterne leiekontrakter, i dialog med Økonomi og andre interne ressurser. Denne stillingen innebærer også å gi støtte til avdelingen innen rapportering, møteinnkallinger og referater, organisere seminarer mm.
Via denne stillingen vil du vil få et bredt kontaktnett i sykehuset, gjennom tett dialog med både brukere og andre interne avdelinger, samt få stor mulighet til å påvirke og videreutvikle faget sammen med andre for å imøtekomme morgendagens mål og krav fra ledelsen, brukere og pasienter.
Vår avdeling har sterk fagkompetanse innen eiendom, og vi søker etter en som ønsker å bli en del av teamet og bidra til å styrke vår kompetanse ytterligere!
Eiendomsforvaltning og –utviklingsavdelingen ivaretar både strategiske og operative oppgaver knyttet til arealforvaltning og utvikling av eiendomsmassen til Akershus universitetssykehus (Ahus). Sykehuset har virksomhet på 19 lokasjoner i Akershus/Viken, Oslo og Kongsvinger, både eid og leid, og til sammen 295 000 kvm bygg. Avdelingen har ansvar for arealforvaltning, herunder leiekontrakter med eksterne gårdeiere og internhusleie i alle våre bygg, og vi har ansvar for alle små og mellomstore byggeprosjekter. For å understøtte sykehusets eiendomsstrategien utvikler vi nye arealkonsepter som kan bidra til økt effektivitet og flerbruk av arealer. Avdelingen har samlet 17 ansatte som jobber med arealforvaltning, utvikling, tidligfase- og gjennomføring av byggeprosjekter.
Akershus universitetssykehus HF er en arbeidsplass med stort mangfold. Det er en klar styrke, og avgjørende for å løse våre mange oppgaver innen pasientbehandling, pasientoppfølging, forskning og undervisning. Vi ønsker oss derfor også et mangfold av søkere til ledige stillinger, og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke, uavhengig av identitet og bakgrunn. Arbeidsgiver tar forbehold om endring av arbeidssted, arbeidsoppgaver og ansvarsområde ved behov.
Arbeidsoppgaver
- Forvaltning av våre leieforhold:
- Ansvarlig for utleie av arealer
- Inngå og forvalte interne leiekontrakter i bygg Ahus disponerer
- Du vil ha kundekontakt og dialog med leietakere, inkludert å bistå med nødvendige befaringer
- Håndtere henvendelser gjennom vårt forvaltningssystem
- Koble rom, tegninger mm som inngår i internhusleieunderlaget
- Utarbeide og følge opp husleiebudsjett samt fakturaer
- Budsjettering av internhusleie sammen med kolleger i avdelingen
- Tett samarbeid med økonomiavdelingen
- Koordinere flyttinger ved rokader for alle eide/leide arealer
- Fellesfunksjoner i avdelingen, herunder virksomhetsrapportering, organisere avdelingsmøter, seminarer, referatføring mv.
- Administrasjon av avdelingsmøter. Kalle inn til avdelingsmøter samt skrive referat fra dem
- Organisere samlinger og håndtere enkle interne anskaffelser, som f.eks klær, sko, kaffe, etc..
- Håndtere administrative oppgaver i prosjektkontoret, inkludert oppdatering/revidering av maler
- Sørge for å følge opp rutiner i kvalitetssystemet på Ahus
Kvalifikasjoner
- Du har relevant utdanning på universitet-/høyskolenivå, gjerne innen økonomiske/adm/eiendom/juridiske fag
- Vi ønsker at du har tidligere erfaring fra eiendomsforvaltning, herunder oppfølging av kontrakter og kjennskap til aktuell eiendomsjus
- Vi ønsker også at du har erfaring med økonomi, herunder budsjettering og regnskap
- Vi ønsker også at du har erfaring med å skrive rapporter, utredninger mv
- Du har gode datakunnskaper. Vi benytter Microsoft 365-produkter samt forskjellige saksbehandlings- og fakturabehandlingsprogram
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper
- Selvstendig person med evne til samarbeid på tvers
- Løsningsorientert og imøtekommende
- Strukturert med evne til å ha overordnet oversikt og samtidig ivareta de viktige detaljene
- Gode kommunikasjonsevner og ha lett for å ta kontakt med både interne og eksterne samarbeidspartnere
Vi tilbyr
- Variert og spennende hverdag med tverrfaglig samarbeid
- Mulighet for noe hjemmekontor etter avtale
- Gode muligheter for faglig utvikling
- Gode velferdsordninger, firmahytter, bedriftsidrettslag med et stort og variert tilbud
- Lønn etter avtale
- Og, ikke minst; du blir en del av et viktig samfunnsoppdrag!
Kontaktinformasjon
Silja Selven Moe, Avdelingsleder, 907 98 078
Vishal Kumar Sarna, Ass. avdelingssjef, 941 48 536
Arbeidssted
Nordbyhagaveien 30
1474 Nordbyhagen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Akershus universitetssykehus HF
Referansenr.: 4916536511
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 11.05.2025