Økonomi, Lillestrøm kommune
Ønsker du en spennende økonomistilling i et stort faglig miljø i en kommune i utvikling? Økonomiavdelingen har ledig en rådgiverstilling som skal arbeide sentralt og overbyggende i økonomiavdelingen i Lillestrøm kommune.
Økonomiavdelingen har et overordnet ansvar for økonomiområdet som innebærer bl.a. å påse at budsjetter utarbeides og overholdes, samtidig som det legges til rette for vekst og utvikling som muliggjør iverksetting av initiativer for å nå kommunens til enhver tid fastsatte mål.
Avdelingen tilrettelegger slik at linjeledelsen kan ivareta økonomistyring på en effektiv og god måte, samt legger til rette for å gjennomføre politiske beslutninger, og ta del i den strategiske ledelsen av hele kommunen.
Økonomiavdelingen består av 22 medarbeidere. Arbeidssted er Lillestrøm rådhus. Vi søker en dyktig og handlekraftig person som vil være med å bidra til vekst og utvikling som rådgiver sentralt i økonomiavdelingen.
Arbeidsoppgaver
- Koordinere og utøve sentrale økonomioppgaver
- Kvalitetssikre arbeidet som utføres innen budsjett, rapportering og andre økonomioppgaver
- Bistå direktør og kommunalsjefer med budsjett, økonomioppfølging og rapportering
- Gi analyser og innspill til økonomi- og strategisaker. Delta i utviklingsprosjekter i økonomiavdelingen og med andre enheter.
- Bidra med å optimalisere arbeidsrutiner og videreutvikle bruk av digitale løsninger innen fagområdet
- Systemansvar Framsikt, inngår i et team.
- Gjeldsforvaltning sammen med kommunalsjef
Kvalifikasjoner
- Utdanning på masternivå. Unntaksvis kan kravet til master fravike ved bachelor og lang relevant erfaring innen aktuelle fagområder.
- Erfaring med budsjett-, virksomhets- og økonomistyring
- Erfaring med faglederoppgaver eller prosjektledelse
- Erfaring med kommunal virksomhet vektlegges
- God IT- kompetanse, herunder Excel og erfaring fra bruk av økonomisystemer. Kommunen bruker Visma +, Visma HRM, Framsikt og Public360.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.
- Førerkort klasse B
Personlige egenskaper
- God økonomiforståelse og interesse for fagfeltet, og gjerne med kompetanse på kommuneøkonomi
- Bred erfaring med IT-systemer
- Gode samarbeidsevner og trives med å lede andre
- Evne til å kombinere detaljarbeid med blikk for helhet
- Løsningsorientert, analytisk og metodisk
- Evne til å takle stort arbeidspress og korte tidsfrister.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Fleksibel arbeidstid (hvis det er aktuelt for stillingen)
- Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales(hvis det aktuelt for stillingen)
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale med stillingstittel rådgiver
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Kontaktinformasjon
Sven Oluf Nylænder, Kommunalsjef – Økonomi, +4790656583
Arbeidssted
Jonas Lies gate 18
2000 LILLESTRØM
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillestrøm kommune
Referansenr.: 4942173618
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 19.05.2025