Rådgiver vinterdrift

Om stillingen

Seksjon drift i Teknologiavdelingen, Drift og vedlikehold er på utkikk etter en kandidat med erfaring og kompetanse fra drift og vedlikehold og spesielt vinterdrift fra veg eller flyplass.  

Vi er 15 engasjerte medarbeidere i seksjonen som sitter ved ulike kontorlokasjoner. Vi har masse kompetanse i seksjonen, men vi trenger påfyll av enda flere flinke folk! Kontorsted for denne stillingen er fortrinnsvis i Trondheim, men andre lokasjoner kan også vurderes. 

Arbeidsoppgaver

Hovedoppgaven din som rådgiver på vinterdrift vil være å lede arbeidet med kompetansebygging og -utvikling innenfor drift og vedlikehold, og vinterdrift spesielt i divisjonen.  

Dette innebærer blant annet:  

  • Gi råd til hvordan kompetanse innad i divisjonen og for våre entreprenører skal beskrives, krav settes og utvikles. 
  • Oppdatering og utvikling av læremateriell for vinterdrift. (Se Driftskontrakter riksveg | Statens vegvesen). 
  • Dele kunnskap om drift og vedlikehold og vinterdrift spesielt, gjennom undervisning og formidling internt og eksternt. 
  • Ta initiativ og delta i divisjonens FoUI arbeid innen drift og vedlikehold og vinterdrift spesielt.  
  • Oppdatering av krav og beskrivelser i standard for drift og vedlikehold og kontraktsmaler etter hvert som ny kunnskap foreligger. 
  • Bidra inn i nasjonal strategi for automatisert vegtransport.  

Kjenner du deg igjen i en eller flere av disse oppgavene, og du har erfaring fra vinterdrift, vil vi oppfordre deg til å søke!

Kompetansekrav

  • Vi ser etter deg som har relevant utdanning fra universitet eller høgskole, minimum 3 år. Omfattende og relevant erfaring innenfor de aktuelle fagområdene kan kompensere for manglende formell utdanning.  
  • Førerkort kl. B. 
  • Du må ha erfaring fra drift og vedlikehold av veg og vinterdrift spesielt.
  • Du må være god til å formulere deg skriftlig og muntlig på norsk.  
  • God digital kompetanse. 

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, ber vi om en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR.

Personlige egenskaper

Vi legger vekt på at du: 

  • Viser stort engasjement og har lyst på en aktiv og variert arbeidshverdag  
  • Jobber strukturert og selvstendig, evner å ta initiativ og er opptatt av resultater 
  • Har gode samarbeidsevner og vil bidra til et godt arbeidsmiljø 

Hvorfor skal du velge oss?

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt imot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.

Vi tilbyr deg også disse godene:

  • fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
  • mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet
  • gode muligheter for faglig påfyll

Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.

Krav til søknaden

Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.

Tester og bakgrunnssjekk

Vi bruker arbeidspsykologiske tester for å vurdere kandidaters egenskaper, ferdigheter og egnethet for stillingen. Disse testene bidrar til å sikre en rettferdig og objektiv vurdering av alle kandidater, og de hjelper oss med å finne den mest kvalifiserte personen for stillingen. Vi bruker også bakgrunnssjekk på utvalgte stillinger for å verifisere og søke etter informasjon som kan ha betydning for rekrutteringsprosessen.

Positiv særbehandling

Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn vil få mulighet for positiv særbehandling. Les mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.

Søkerlista er offentlig

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.

Har du spørsmål om stillingen?

Nærmere opplysninger om stillingen kan du få ved å kontakte seksjonssjef Olav Korsaksel på telefon 46914996. 

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted