OMSORG ADMINISTRASJON, Kåfjord kommune
Kan du tenke deg en spennende stilling i et dynamisk og spennende fagmiljø?
PRO- tjenesten lyser nå ut 100 % saksbehandler i fast stilling med tilsetting fra juni 2025. Arbeidssted vil være på Kåfjord helsetun, og stillingen er underlagt PRO- leder. Som saksbehandler leder du koordinerende enhet. Du vil få ansvar for koordinering, utredning og evaluering av søknader om helsetjenester.
Stillingen innebærer dialog med pårørende, pasienter, enhetsledere og aktuelle interne og eksterne samarbeidsparter og yrkesgrupper vedrørende tjenestetildeling og oppfølging av tjenester innen institusjonsbasert omsorg, hjemmebaserte tjenester, rus og psykiatritjenesten, dagtilbud, fritidskontakter, avlastning, praktisk bistand, samt bo og aktivitetstjenesten (tjeneste for personer med funksjonsnedsettelser).
Arbeidsoppgaver
Koordinering av søknader på helsetjenester, dialog med pasienter, pårørende og aktuelle samarbeidsinstanser og avdelinger. Koordinering og utredning av saker for tildeling av tjenester, samt oppfølging og evaluering av tjenester. Ansatte i tjenesten bistår til en viss grad i saksutredninger.
Som saksbehandler vil du få ansvar for koordinering av tildeling, utmåling og evaluering av tjenestetildeling hvor tjenester tildeles ut fra gjeldende lovverk og vedtatte tjenestekriterier for Kåfjord kommune i samarbeid med enhetsledere og aktuelle fagpersoner.
Saksbehandler må sette seg inn i gjeldende lovverk og ha tett dialog med enhetsledere i forhold til ressursbruk og tildeling av tjenester på et hensiktsmessig nivå i forhold til gjeldende lovverk og kommunens tjenestekriterier. Som saksbehandler forventes det en viss innføring i økonomi og kostnader knyttet til ressursbruk ved tjenestetildeling, samt oppfølging av kommunens gebyrregulativ og fakturering i samarbeid med enhetsledere, lønn og personalkontor og konsulent innen administrasjonen. Vi har forventninger om at saksbehandler er tilstedeværende på helsetunet, og det åpnes ikke for fast mulighet for hjemmekontor.
Kvalifikasjoner
Helsefaglig utdanning på bachelornivå. Ved ikke kvalifiserte søkere, kan annen relevant utdanning vurderes.
Erfaring fra helsesektoren vil være et fortrinn, men ikke et krav. Det forventes en viss digital kompetanse, og evne til å tilegne seg kunnskap om bruk av journalsystem og arkivsystem. Nødvendig opplæring vil bli gitt.
Det vil bli gitt nødvendig opplæring, samt eventuelt kurs innen saksbehandling.
God skriftlig framstillingsevne.
Førerkort klasse B.
Personlige egenskaper
Stabil, tilstedeværende, serviceinnstilt, fleksibel og løsningsorientert. Gode samarbeids og kommunikasjonsevner. Evne til å jobbe selvstendig og i et høyt tempo.
Vi tilbyr
Konkurransedyktige betingelser og gode pensjons- og forsikringsordninger
Mulighet for faglig utvikling og videreutdanning etter nærmere avtale.
Godt arbeidsmiljø med engasjerte kollegaer
Lønn etter kompetanse.
Det gjøres oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen om ikke å stå på søkerlisten ikke blir tatt til følge, skal søkeren varsles om dette, og kan evt. trekke sin søknad.
Kåfjord kommune er underlagt tiltakssonen som kan skilte med skattefordeler, nedskriving på studielån, gode pensjonsordninger – se linker i standardtekst.
Vi er behjelpelig med å skaffe bolig.
Kontaktinformasjon
Hanne Gundersen, PRO-leder, 47647497, hanne.gundersen@kafjord.kommune.no
Linn Sylvi Steinnes, Kommunalsjef helse og omsorg, +47 91581939
Arbeidssted
Bakkemoen 22
9147 Birtavarre
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Kåfjord kommune
Referansenr.: 4954071761
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 14.05.2025