Drives du av spennende arbeidsoppgaver med stor betydning for samfunnet? Da kan dette være muligheten du har ventet på!
Politiets Fellestjenester (PFT) skal profesjonalisere Facility Management-området i Politiet, og vi ser etter deg som vil bli en viktig bidragsyter til en etat i vekst. Som driftsleder hos oss vil du ha ansvar innen Facility Management (FM)/drift og forvaltning av eiendom, oppfølging av leverandører og prosjektledelse. Vi leter etter deg med særlig erfaring innen FM og prosjektledelse, som er god på å finne de riktige løsningene for kunden. Tett dialog med Finnmark politidistrikt og Grensekommissariatet er avgjørende og det er viktig at du trives med å være fremoverlent for å skape et godt samarbeidsarena.
Stillingen som driftsleder er underlagt Eiendomsavdelingen i PFT og rapporterer til leder for region Nord.
Arbeidssted er Kirkenes.
Arbeidsoppgaver
Du vil ha oppfølging av forebyggende vedlikehold og den daglige eiendomsdriften av Politiets & Grensekommissariatets lokasjoner i Finnmark. Stillingen har også måloppnåelse, økonomistyring, budsjett og resultatansvar for eget område.
Sentrale arbeidsoppgaver:
- Ansvarlig for at leveransene er i henhold til inngåtte tjenesteavtaler og at arbeidsprosesser og rutiner etterleves,
- Tilpasning av FM-organisasjon i politidistriktet,
- Daglig kunde- og leverandørdialog,
- Prioritere og gjennomføre innmeldte ad-hoc-oppgaver i FDVU-system,
- Planlegge og gjennomføre forebyggende drifts-, vedlikeholds- og internkontrolltiltak,
- Koordinere og følge opp gjennomføring av ombygginger og vedlikeholdsprosjekter,
- Prosjektleder på små byggeprosjekter,
- Planlegge og gjennomføre energibesparende tiltak,
- Reiseaktivitet må påregnes.
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på minimum fagskolenivå, gjerne bachelornivå. Aktuelle fagkretser er teknisk installasjon, prosjektledelse eller bygg og anlegg. Annen relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
- Fordel med erfaring fra forvaltning, drift og vedlikehold av bygg, og erfaring med FDVU-system og oppfølging av kontrakter
- Fordel med erfaring med gjennomføring og utvikling av HMS-arbeid
- Ønskelig med erfaring med prosjektledelse eller prosjektarbeid
- Gode formuleringsevner både muntlig og skriftlig på norsk eller annet skandinavisk språk.
- Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. Du må også kunne sikkerhetsklareres til nivå Hemmelig.
Om vandel og skikkethet:
Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41 for å dokumentere plettfri vandel. Skikkethetsvurdering gjøres av seksjonsleder (den du skal rapportere til om du blir ansatt). Vurderingen gjøres på bakgrunn av informasjon som du selv oppgir i rekrutteringsprosessen og som kommer frem i intervjufasen.
Om sikkerhetsklarering:Sivil klareringsmyndighet avgjør om en person (som jobber i eller skal jobbe i politiet) kan sikkerhetsklareres. Avgjørelsen tas på bakgrunn av informasjon som personen selv fyller ut i et skjema og som finnes i ulike registre. En sikkerhetsklarering er nødvendig for at en person skal få tilgang til sikkerhetsgradert informasjon.
Ved avgjørelse om sikkerhetsklarering blir det lagt vekt på forhold som er relevante for å vurdere personens pålitelighet, lojalitet og dømmekraft. Les mer her: https://nsm.no/fagomrader/personellsikkerhet/sikkerhetsklarering/sporsmalog-svar-omklarering
Personlige egenskaper
- Du har evne til selvledelse og du er god på å bygge relasjoner og samarbeider godt med de rundt deg.
- Du sørger for at oppgaver gjennomføres og du evner å se og finne gode løsninger for kunden.
- Du leverer riktig kvalitet til rett tid.
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her: https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/
Vi tilbyr
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Stillingen lønnes som driftsleder (stillingskode 1407 Avdelingsleder), fra kr 675 000-750 000 brutto per år
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
- Gode arbeidsbetingelser (f.eks. fleksibel arbeidstid, sommertid, trening i arbeidstiden o.l.)
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktinformasjon
Petra Marie Katrin Hedin, 47450032
Arbeidssted
Rådhussvingen 1
9900 Kirkenes
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Politiets fellestjenester
Referansenr.: 4943697560
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 30.04.2025