Driftsleder Finnmark

  • Heltid
  • KIRKENES, NORGE
  • Publisert: 4 dager siden
  • 29. april 2025

Drives du av spennende arbeidsoppgaver med stor betydning for samfunnet? Da kan dette være muligheten du har ventet på!

Politiets Fellestjenester (PFT) skal profesjonalisere Facility Management-området i Politiet, og vi ser etter deg som vil bli en viktig bidragsyter til en etat i vekst. Som driftsleder hos oss vil du ha ansvar innen Facility Management (FM)/drift og forvaltning av eiendom, oppfølging av leverandører og prosjektledelse. Vi leter etter deg med særlig erfaring innen FM og prosjektledelse, som er god på å finne de riktige løsningene for kunden. Tett dialog med Finnmark politidistrikt og Grensekommissariatet er avgjørende og det er viktig at du trives med å være fremoverlent for å skape et godt samarbeidsarena. 

Stillingen som driftsleder er underlagt Eiendomsavdelingen i PFT og rapporterer til leder for region Nord.

Arbeidssted er Kirkenes.

Arbeidsoppgaver

Du vil ha oppfølging av forebyggende vedlikehold og den daglige eiendomsdriften av Politiets & Grensekommissariatets lokasjoner i Finnmark. Stillingen har også måloppnåelse, økonomistyring, budsjett og resultatansvar for eget område.

Sentrale arbeidsoppgaver:

  • Ansvarlig for at leveransene er i henhold til inngåtte tjenesteavtaler og at arbeidsprosesser og rutiner etterleves,
  • Tilpasning av FM-organisasjon i politidistriktet,
  • Daglig kunde- og leverandørdialog,
  • Prioritere og gjennomføre innmeldte ad-hoc-oppgaver i FDVU-system,
  • Planlegge og gjennomføre forebyggende drifts-, vedlikeholds- og internkontrolltiltak,
  • Koordinere og følge opp gjennomføring av ombygginger og vedlikeholdsprosjekter,
  • Prosjektleder på små byggeprosjekter,
  • Planlegge og gjennomføre energibesparende tiltak,
  • Reiseaktivitet må påregnes.

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning på minimum fagskolenivå, gjerne bachelornivå. Aktuelle fagkretser er teknisk installasjon, prosjektledelse eller bygg og anlegg. Annen relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • Fordel med erfaring fra forvaltning, drift og vedlikehold av bygg, og erfaring med FDVU-system og oppfølging av kontrakter
  • Fordel med erfaring med gjennomføring og utvikling av HMS-arbeid
  • Ønskelig med erfaring med prosjektledelse eller prosjektarbeid
  • Gode formuleringsevner både muntlig og skriftlig på norsk eller annet skandinavisk språk.
  • Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. Du må også kunne sikkerhetsklareres til nivå Hemmelig.

Om vandel og skikkethet:
Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41 for å dokumentere plettfri vandel. Skikkethetsvurdering gjøres av seksjonsleder (den du skal rapportere til om du blir ansatt). Vurderingen gjøres på bakgrunn av informasjon som du selv oppgir i rekrutteringsprosessen og som kommer frem i intervjufasen.
Om sikkerhetsklarering:Sivil klareringsmyndighet avgjør om en person (som jobber i eller skal jobbe i politiet) kan sikkerhetsklareres. Avgjørelsen tas på bakgrunn av informasjon som personen selv fyller ut i et skjema og som finnes i ulike registre. En sikkerhetsklarering er nødvendig for at en person skal få tilgang til sikkerhetsgradert informasjon.
Ved avgjørelse om sikkerhetsklarering blir det lagt vekt på forhold som er relevante for å vurdere personens pålitelighet, lojalitet og dømmekraft. Les mer her: https://nsm.no/fagomrader/personellsikkerhet/sikkerhetsklarering/sporsmalog-svar-omklarering

Personlige egenskaper

  • Du har evne til selvledelse og du er god på å bygge relasjoner og samarbeider godt med de rundt deg.
  • Du sørger for at oppgaver gjennomføres og du evner å se og finne gode løsninger for kunden.
  • Du leverer riktig kvalitet til rett tid.

Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her:  https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/

Vi tilbyr

  • En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
  • Stillingen lønnes som driftsleder (stillingskode 1407 Avdelingsleder), fra kr 675 000-750 000 brutto per år 
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
  • Gode arbeidsbetingelser (f.eks. fleksibel arbeidstid, sommertid, trening i arbeidstiden o.l.)

 

Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.

For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.

Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.   

Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.

Kontaktinformasjon

Petra Marie Katrin Hedin, 47450032

Arbeidssted

Rådhussvingen 1
9900 Kirkenes

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Politiets fellestjenester

Referansenr.: 4943697560
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 30.04.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted