Direktoratet for byggkvalitet
Vi ser etter deg som vil være med å videreutvikle og forvalte våre fellestjenester innenfor plan- og byggområdet. Hvis du har erfaring med å arbeide i grensesnittet teknologi og plan- og byggesaksområdet vil det være en fordel.
Direktoratet for byggkvalitet sitter i en nøkkelposisjon for å tilrettelegge, utvikle og digitalisere byggesaksområdet. Vi jobber i grensesnittet mellom teknologi, fag og juss for å gjøre byggsektoren mer digital og innovativ. I årene som kommer skal vi løse mange spennende oppgaver som vil gi store samfunnsgevinster. For å få til dette trenger vi å styrke kapasiteten vår med en midlertidig stilling innen teknologi- og digitaliseringsområdet. Vi jobber blant annet med:
- Økt digitalisering og brukerorientering av digitale tjenester for byggsektoren.
- En klima- og energivennlig byggsektor.
- Forenkling og effektivisering av byggesak i kommunene.
- Forenkling, digitalisering og brukerorientering av byggereglene.
- Effektive og automatiserte digitale tjenester for alle involverte i byggeprosessen.
Byggsektoren er identifisert som et av områdene med størst potensial for å redusere klimaavtrykket og forbedre forvaltning av naturen. Her vil samhandling på tvers av sektormyndigheter, forvaltningsnivåer og med næringslivet være av avgjørende betydning for å nå viktige samfunnsmål.
Om stillingen
Vi trenger en engasjert og drivende person til en midlertidig stilling på 1 år. Stillingen er plassert i avdelingen for digital tjenesteutvikling. Avdelingen og teamet består av både interne og innleide ressurser med tverrfaglig kompetanse, og har i hovedsak ansvar for utvikling og forvaltning av tjenester innenfor Fellestjenester plan og bygg.
Arbeidsoppgaver
- samarbeide i tverrfunksjonelt produktteam
- bidra til at arbeidsflyten er effektiv, både internt i gruppa og til de utenfor teamet som bidrar til tjeneste- og produktutviklingen
- oppfølging av leverandører som utvikler tjenester på Fellestjenester BYGG
Kvalifikasjoner
- høyere relevant utdanning fra høyskole/universitet på masternivå
- erfaring fra arbeid i grensesnittet mellom teknologi og fag
Personlige egenskaper
- god systemforståelse, gjerne erfaring fra utvikling av digitale tjenester
- evne til å se helheten i en kompleks IT-leveranse
- evne til å raskt sette deg inn i komplekse problemstillinger
- gode kommunikasjonsevner på norsk, både skriftlig og muntlig
Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet, og vi ønsker at du:
- jobber systematisk og strukturert
- har god planleggings- og gjennomføringsevne
- trives godt med å jobbe i tverrfunksjonelle team
- har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
Vi tilbyr
- en utfordrende og spennende midlertidig stilling i et direktorat med viktig samfunnsoppdrag
- å være del av et tverrfaglig og smidig team
- et godt arbeidsmiljø i lyse og moderne lokaler
- en hybrid arbeidshverdag som tilrettelegges gjennom egen fleksibilitetspolitikk
- stillingen lønnes etter Statens lønnsregulativ ltr. 70-75, kr. 700 000 – 750 000 for rådgiver, avhengig av kvalifikasjoner og erfaring
- medlemskap i Statens Pensjonskasse med en god tjenestepensjonsordning samt yrkesskade- og gruppelivsforsikring og mulighet for boliglån
Direktoratet følger statens arbeidstidsordninger og har en god personalpolitikk med fleksitidsordning, sommertid, trening i arbeidstiden, tjenestetelefon og fem ukers ferie.
Arbeidssted er i våre lokaler sentralt i Oslo sentrum.
Vi oppfordrer søkere til å krysse av i jobbportalen dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Kontaktinformasjon
Frode Eek, avdelingsdirektør, +47 92 43 26 11, fre@dibk.no
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Direktoratet for byggkvalitet
Referansenr.: 4956319994
Stillingsprosent: 100%
Engasjement
Søknadsfrist: 29.04.2025