SpareBank 1 Helgeland
Markeds- og kommunikasjonsavdelingen i SpareBank 1 Helgeland ser etter en dyktig kollega som kan kommunikasjonsmiksen godt. Om du har mest erfaring fra kommunikasjon, markedsføring, eller om du er ekstra god på digital markedsføring – så er vi interessert i å høre fra deg.
Marked- og kommunikasjonsavdelingen har ansvaret for all intern og ekstern kommunikasjon, markedsføring og digitalt salg i SpareBank 1 Helgeland. Vi jobber tett med alle avdelinger i banken og samhandler også med øvrige banker i SpareBank 1-alliansen.
Vi har ansvaret for bankens omdømme og den lokale merkevaren, SpareBank 1 Helgeland. Vårt superbrand, Sparebank 1 er en av landet sterkeste merkevarer og gir gode muligheter for faglig utvikling og spennende case og oppgaver. Vi har ansvaret for arrangementer og eventer, samt drivkraftstøtte – eller sponsing om du vil.
SpareBank 1 er en av de beste i klassen med å personalisere kundekommunikasjon og digital markedsføring. Du får jobbe med data og innsikt til å lage gode kundereiser i relevante flater som deretter støttes av helhetlig kommunikasjon for økt salg som igjen skaper verdi for kunden. Vi ser etter noen som har god kommunikasjonskompetanse, kombinert med et godt blikk og interesse for digitale verktøy.
Bakgrunn og kvalifikasjoner:
Høyskole på minst bachelornivå, og helst masternivå, med spesialisering innen kommunikasjon eller markedsføring. Er du interessert i eller har jobbet mye med digital markedsføring og er kjent med flere verktøy og plattformer, er det en fordel. Vi ser også spesielt etter deg som ønsker å jobbe med sosiale medier og har relevant erfaring med dette.
Hvem er du?
-
Kjenner markedsføringsfaget godt, og har evnen til å produsere treffende budskap til riktig målgruppe enten det er skriftlig, muntlig eller ved hjelp av bilde eller video.
-
Kjenner en god historie når du ser den og har sterke kommunikasjonsferdigheter.
-
Evner å sette seg raskt inn i produkter/ tjenester, målgrupper, adferds-statistikk og annen relevant markedsinnsikt.
-
Har god teknisk forståelse og erfaring med bruk av ulike publiseringssystemer.
-
Har gjerne erfaring med digital markedsføring. Om du har jobbet med bruk av kundedata i digital markedsføring, og bygging av kundereiser, er det et stort pluss.
-
Har erfaring med publisering i sosiale medier.
-
Er genuint opptatt av verdiskapning og hvordan budskap påvirker salget.
-
Har god forretnings- og markedsforståelse.
-
Har en god penn og har evnen til å gjøre komplekse produktbeskrivelser kundevennlig og engasjerende.
-
Får ting gjort og er handlekraftig. Det er korte tidsfrister og du må trives godt med å håndtere mange oppgaver samtidig.
-
Er glad i å jobbe sammen med andre, bygger lett relasjoner; deler kunnskap, erfaringer og informasjon.
Dine arbeidsoppgaver:
-
Bidra i ulike roller i markedsplattformen Adobe som håndterer all kundekommunikasjon og markedsføring både lokalt og sentralt i SpareBank 1-alliansen.
-
Optimalisere innhold og kundereiser for å få god konvertering i ulike flater.
-
Teste, måle, analysere og rapportere kampanjeaktiviteter.
-
Har du erfaring fra Power BI er det en fordel.
-
Ha ansvar for våre sosiale kanaler.
-
Video- og canvaproduksjon.
-
Bidra i Markeds- og kommunikasjonsavdelingens øvrige oppgaver.
Vi kan tilby:
-
En spennende og fleksibel arbeidshverdag med høyt tempo og mye latter.
-
Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver med mulighet til å påvirke egen utvikling.
-
Konkurransedyktige lønnsbetingelser og gode pensjons- og forsikringsordninger.