Nav Madla, Arbeid med Støtte
Har du troen på at alle mennesker til tross for ulike utfordringer både kan få og beholde en ordinær jobb? Har du gode kommunikasjonsevner og er en relasjonsbygger? Er du en person som kan være tydelig og direkte, og har tro på den enkeltes ressurser? Da er du sannsynligvis den vi leter etter til vårt nye team ved Nav Madla.
Som jobbspesialist jobber du i arbeidsmarkedstiltaket Arbeid med støtte. Arbeidsmarkedstiltaket er arbeidsrettet og målet er å bistå Nav sine arbeidssøkere med å skaffe og beholde arbeid. Du vil også jobbe tett og samarbeide med tiltaket Senter for jobbmestring, som lanseres i 2025 i Rogaland. Tiltaket er rettet mot arbeidssøkere med milde til moderate angst- eller depresjonsplager som hindrer dem i å komme i jobb. Trykk her for mer informasjon om Senter for jobbmestring.
Teamet er sammensatt av jobbspesialister, metodeveileder og psykologer. Jobbspesialistene jobber etter metoden Supported Employment (SE). Det betyr at den tette oppfølgingen ofte skjer ute hos arbeidsgivere.
Du vil ha arbeidsplass på kontoret til Nav Madla, samtidig skal du levere tjenester til Nav-kontorene i Stavanger-regionen. Noe reisevirksomhet må regnes med.
Vil du være med i et team som jobber for å skape inkluderende arbeidsplasser og hjelpe jobbsøkere å lykkes, da håper vi du vil sende inn søknaden din til oss.
Arbeidsoppgaver
- Følge opp inntil 20 kandidater etter Supported Employment-metodikk.
- Veilede arbeidssøkere ved å identifisere og bevisstgjøre deres interesser, styrker, ferdigheter og evner, og matche dette med riktig arbeid og arbeidsgiver.
- Skape og opprettholde gode relasjoner med samarbeidspartnere eksternt og internt, slik som NAV-veiledere, andre enheter i NAV og behandlere.
- Oppsøke bedrifter og etablere relasjoner til arbeidsgivere.
- Selvstendig arbeid med å veilede, engasjere og motivere deltakere og arbeidsgivere.
- Samhandling med Rogaland fylkeskommune, blant annet med oppfølging av lærlinger.
- Dokumentere i relevante fagsystemer.
Du må påregne mye reisevirksomhet i regionen og tid ute hos arbeidsgivere.
Ettersom NAV er i stadig utvikling og endring, kan andre arbeidsoppgaver forekomme.
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- Fullført utdannelse tilsvarende bachelor. Relevant arbeidserfaring og/eller fagbrev, kan kompensere for utdanningskrav.
- Svært god digital kompetanse/ferdigheter, og du må med letthet kunne tilegne deg nye digitale verktøy. Gjerne erfaring med Microsoft 365.
- God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne. Søkere med annet morsmål enn norsk må kunne dokumentere språknivå (minimum B2).
- Erfaring med veiledning, endrings- og prosessarbeid med mennesker over tid.
- Erfaring med tverrfaglig samarbeid for å nå mål.
- Førerkort klasse B.
Det er ønskelig at du har:
- Erfaring med utadrettet arbeid med arbeidsgivere og god kjennskap til arbeidsmarkedet i regionen.
- Kjennskap til Supported Employment (SE) eller annen metodikk for arbeidsinkludering.
- Erfaring med karriereveiledning, kjennskap til utdanningssystemet.
Vitnemål, attester og tilsvarende må legges ved søknaden elektronisk på søknadstidspunktet. Utenlandske utdanningsgrader må være godkjent av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
Personlige egenskaper
For å kunne trives og oppleve mestring i denne stillingen, er det særlig viktig at du har disse personlige egenskapene:
- God på relasjonsbygging og samarbeid med andre: Hos oss samarbeider du på tvers med kolleger, samarbeidspartnere, helsepersonell og andre offentlige instanser. I tillegg er du daglig i kontakt med andre mennesker som du trenger å skape en god relasjon til for å oppnå mål.
- Er positiv og entusiastisk, selv i vanskelige situasjoner: Å jobbe med mennesker i utfordrende situasjoner over tid, kan være krevende. Derfor er det viktig at du også klarer å se muligheter, er positiv og har pågangsmot i utfordrende situasjoner.
- Gode kommunikasjonsferdigheter: Du vil daglig kommunisere med andre mennesker, både fysisk og i digitale kanaler. Derfor er det essensielt at du har gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig. Det er viktig at du også kan tilpasse kommunikasjonen din til den du er i dialog med.
- Evner til å jobbe målrettet, strukturert og effektivt: Hos oss styrer du i stor grad arbeidshverdagen din selv, og derfor er det viktig at du er selvgående, klarer å ha god oversikt og planlegger ukene og oppgavene dine på en effektiv måte, slik at du kommer i mål med oppgavene dine. Du setter deg utfordrende mål og jobber hardt for å nå dem.
Personlige egenskaper vektlegges sterkt. Det vil bli gjennomført DNV-GL-sertifisert MAP-personlighetstest i rekrutteringsprosessen.
Hos oss får du:
- Spennende og meningsfulle arbeidsoppgaver med mulighet til faglig og personlig utvikling.
- Kurs i Supported Employment metodikken
- Dyktige og engasjerte kolleger i et sterkt fagmiljø.
- Mulighet til en time fysisk aktivitet i arbeidstiden hver uke
- Fleksitid og gode velferdsordninger.
- Tilbud om medlemskap i Hjem-Jobb-Hjem ordningen.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom Statens Pensjonskasse (SPK).
- Fast stilling plassert i stillingskode 1434 Rådgiver, med årslønn fra 560.000 – 625.000 kroner.
Les mer om Nav som arbeidsgiver på www.nav.no.
Fremdeles lysten til å jobbe med et viktig samfunnsoppdrag? Vi gleder oss til å motta søknaden din.
Kontaktinformasjon
Jane Hansen Rasmussen, Fylkeskontakt Arbeid med støtte, 93 23 01 84, Jane.Hansen.Rasmussen@nav.no
Kenneth Bjerkan, Avdelingsleder, 408 75 900, kenneth.bjerkan@nav.no
Arbeidssted
Madlakrossen 6
4042 Hafrsfjord
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAV
Referansenr.: 4951963067
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 27.04.2025