AMK Operatør

  • Heltid
  • GJØVIK, NORGE
  • Publisert: 6 dager siden
  • 26. april 2025

GVK AMK INNLANDET, Sykehuset Innlandet HF

Er du en dyktig og engasjert sykepleier, paramedisiner eller ambulansearbeider som er på utkikk etter en spennende jobb i akuttkjeden?
Da er dette arbeidsplassen for deg!

Akutt Medisinsk Kommunikasjonssentral (AMK) Innlandet søker etter strukturerte medarbeidere med stor arbeidskapasitet og gode kommunikasjonsferdigheter.

AMK Innlandet er en del av divisjon prehospitale tjenester, Sykehuset Innlandet. AMK Innlandet dekker en befolkning i underkant av 360 000 + tilreisende og turister i et stort geografisk området. Dekker nesten hele Innlandet fylke, 42 kommuner, 7 sykehus, 8 legevakter, 3 lokalmedisinske sentre og 48 operative ambulanser. Pr år håndterer AMK Innlandet ca 43 000 nødsamtaler og i overkant av 125 000 henvendelser alt i alt (113, andre akuttlinjer, ambulansebestillinger, etc)

Vi har stillinger ledig, både medisinsk operatør (MO) og ressurskoordinator (RK)

  • 100% fast stilling
  • 75 % fast stilling
  • 60% fast stilling
  • 2 x 75% vikariat

Ved evt. intern rokkering kan andre stillinger, både faste/vikariater, bli ledige. Tilsetting av disse blir foretatt fra den søkermassen som foreligger. Spesifiser derfor i søknaden dersom andre stillinger er av interesse.

Vennligst oppgi minst 2 referanser

Tiltredelse 01.09.2025

 

For mer informasjon om Sykehuset Innlandet HF, besøk Sykehuset Innlandets hjemmeside: https://www.sykehuset-innlandet.no/

Arbeidsoppgaver

Hovedarbeidsoppgaver:
BESVARE 113, VARSLING, SAMARBEID OG SAMVIRKE
113 kontaktes når man trenger akutt helsehjelp som ved akutt sykdom, alvorlige ulykker eller andre livstruende situasjoner.
AMK besvarer nødsamtaler, mobilisere ressurser og iverksette nødvendig akuttmedisinsk respons basert på Norsk indeks for medisinsk nødhjelp. AMK har tett samarbeid med ambulansetjenesten, andre nødetater, sykehus, legevakter, fastleger, andre AMK sentraler og øvrige i helsevesenet. 

AMK Innlandet har fordelt arbeidsoppgavene slik:
Medisinsk operatør (MO): besvarer 113, foretar systematisk utspørring, iverksetter nødvendig tiltak og veiledning
Ressurskoordinator (RK): varsler, styrer og koordinerer ambulanseressurser og aksjonsovervåker
MO og RK jobber sammen om oppdragene.

Kvalifikasjoner

  • Autorisert sykepleier/autorisert ambulansearbeider/autorisert paramedisiner
  • Fortrinnsvis 2 år eller lengre relevant arbeidserfaring
  • Gode IKT-kunnskaper
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne i norsk
  • God muntlig engelsk, evt. flere språk

Personlige egenskaper

Vi søker etter personer som:

  • har gode kommunikasjonsferdigheter. Innebærer tydelig og respektfull kommunikasjon med innringer/pasient, kollegaer og andre samarbeidspartnere
  • har gode samarbeidsevner og fungerer godt i team, samtidig tar selvstendige valg
  • er ansvarsbevisst, jobber systematisk og tar raske avgjørelser
  • mestrer et høyt arbeidstempo, stressende situasjoner og håndterer flere oppgaver samtidig
  • er serviceinnstilt og løsningsorientert
  • er tålmodig og omsorgsfull
  • bidra til et godt faglig og sosialt arbeidsmiljø
  • være en lagspiller med gode holdninger og verdier
  • har normalt fargesyn og god hørsel

Vi tilbyr

  • En meningsfull og spennende jobb
  • En arbeidshverdag som aldri er lik
  • En jobb i stadig endring og faglig utvikling
  • Et godt arbeidsmiljø hvor de ansatte trives
  • Hospiteringsvakter før oppstart av AMK-kurs
  • Ved ansettelse vil du få AMK-kurs, påfølgende opplæringsvakter sammen med veileder og til slutt en praktisk og teoretisk sertifisering. NB! Det er et krav at sertifisering bestås.
  • Lønn etter overenskomst
  • AMK-tillegg kr 40 000,- pr år i 100% stilling etter sertifisering
  • Gode pensjonsordninger i KLP
  • Sykehuset Innlandet har et aktivt bedriftsidrettslag med gode muligheter for å bli kjent med kolleger på tvers av avdelinger og divisjoner gjennom et bredt spekter av tilbud. For mere informasjon se: https://www.siaktiv.no/

Etter søknadsfristens utløp vil offentlig søkerliste bli utarbeidet. Hvis søker har krysset av for ønske om ikke å fremkomme på offentlig søkerliste, vises det til offentlighetsloven § 25, annet ledd. Helseforetaket vil gjøre en vurdering av om kriteriene for å bli unntatt fra søkerlista er oppfylt. Det gjøres oppmerksom på at en søknad kan bli offentlig selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlista. Søkeren vil i tilfelle bli varslet om dette. 

Kopi av relevant utdanning og tjenesteattester må legges ved i søknaden.

Kontaktinformasjon

Sissel Grønlien, Seksjonsleder, +4799555218, sissel.gronlien@sykehuset-innlandet.no

Arbeidssted

Kyrre Grepps gate 11
2819 Gjøvik

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Sykehuset Innlandet HF

Referansenr.: 4945504865
Stillingsprosent: 100, 75, 60%
Fast, Vikariat
Søknadsfrist: 27.04.2025

Du må logge inn for å søke på denne stillingen.


Opprett en profil, og søk enkelt på jobber. Trykk på knappen nedenfor, for å komme i gang.

Jobbsted